Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Solig dag-tråkig mat!

Av Måna - 27 juli 2012 21:05

Ett fantastiskt väder som rådit idag:-)

Jag och Lina har badat,grejat och haft fredas mys  

 

Insett,att den här bloggen har mer att lära än den gamla.Blir intressant.kanske kan funka.Vem vet???

 

Lina började dagen med att sova till HALV ELVA!!!Fatta...det har aldrig hänt,aldrig.Hon måste ha varit sjukt trött.

Hon vaknade någon gång inatt och kom in till oss,bidrog att hela lilla familjen sov oroligt i värmen.Hon är verkligen som en liten kamin  

Men ett lugnt och sansat humör har hon varit med idag!!!

 

Lunchen bestod av makaroner och stekt falukorv,hur tråkigt är inte det???

"Piffade" upp maten genom att koka ideal makaronerna i buljong-för den lilla extra smaken.Men...Så långt ifrån kommer man inte.

Igår kväll provade vi(jag) något helt nytt.

Fläskfilé och kycklingfilé grillad i folie tillsammans med massor utav grönsaker och krossade tomater-basilika. Jag tyckte att det blev lite si så där,Stefan tyckte att det var skit gott!

Jaa....kul för honom  

Imorgon kväll kommer Jens och Erica hit,kanske även Jocke och Therese,och grillar.Hur varm går inte den där grillen under sommar tider egentligen???

På semestern grillade vi sjutton nästan var eviga kväll... Ett trevligt sätt att umgås på!

 

Skulle behöva plocka ur Hobbert,men känns så...ja,jag vet inte...känns som ett definitivt slut då.Jag vet,även om jag hoppas lite,att vi inte kommer ut något mera med vagnen i år.

Men om jag plockar ur den-är hoppet lixom väck.

Jag har tid på mig-kan ta det när som  Så,jag gör som vanligt-i sista stund... 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards