Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Måna - 2 augusti 2012 17:05

Fy tvi attans bubblans,nu är jag riktigt trött på denna förkylning!!!!

Stefan han oxå och imorse började Lina snora och hosta-varit ganska lugnt under dagen för hennes del.Jag kände mig bra mycket bättre när jag vaknade,fast blivit värre och värre under dagen och slutat med total utmattning här i soffan  

 

Hundmat och blöjor är iaf införskaffat!

Linas farmor kom och hämtade henne för en liten stund sedan.

Jag som tyckte att det skulle bli grymt skönt och bli av med det lilla yrvädret-känner mig nu extremt ensam!!!

Tog en mugg kaffe i ensamheten och sen hamnade jag här.Cider kom och håller mig lite sällskap.

Känns ju nästan för jävligt att vara inne denna fina dag...men va ska man göra då?Den tunga luften får det att kännas 100ggr värre å andas.

LÅT MIG BLI FRISK NU!!!

 

Färger.

Könsdominerade färger.

Att rosa och lila är klara tjej färger vet man ju sen hundra år tillbaka.

Men gult då???

dagens fundering.

Gult...inte ljusgult,inte senaps gul...någon där i mitten.

Är det så tjejjigt???Gult är väl ganska neutralt va???

Hum... vilket problem jag har va?;-)

 

Igår morse beställde jag lite kläder från ellos.

Var länge sedan jag beställde eller köpte kläder till mig själv(enligt mig då)

Så igår klickade jag hem en laddning med kläder,två par jeans i olika utförande.Slipper knöka in mig i en provhytt på m-berg i strålkastar ljuset som zoomar in arselt på en i den där "jag kan se varenda por,hårstrå och plita"spegeln. Hur man än vänder och vrider på sig-ser man inte klok ut!!!

Nu hoppas jag verkligen att jeansen passa,så jag slipper hållas med och skicka tillbaka dom!Blidde tvåå koftor,en tröja och ett par leggings oxå.

Jag lääängtar tills det komma:-)

Som ett barn på julafton lixom.Hoppas,hoppas,hoppas att det verkligen ÄR bra nu.

Väntar även på paket från netonnet,så jag kan slippa denna smått irriterande sticka,som sticker ut från datorn.

 

Annars så måste jag nog,även om jag fett kommer få ångra denna mening,längta lite till vintern.

Jag som härom dagen hade SJUK höst panik,känner en liten längtan efter vintern.

Jag som HATAR vintern...alltid gjort,ingen årstid för mig inte.

Men nu?!?!

Jag längtar inte efter snö och is med halka,mer efter någon minut grad och kunna röra sig utan att svettas som en brunsig apa!

Kanske kan bero lite på förkylningen oxå...att värmen gör det så mycket jobbigare.

 

Hade tänkt att jag och Stefan skulle lejja ut Lina till farmor en sväng i helgen och åka till stan och äta,bara han och jag.När gjorde vi det sist ixom?

Joo...men jag tror att vi skippar det,tror inte att mat upplevelsen utan smak och lukt blir så sköj,inte heller kombon av två flåsande,hostande slem,snytiga näsor är så trevligt på en restaurang....

Vi lägger det OXÅ på framtiden!;-)

 

Familjen (jag och stefan) hade familjeråd igår.

Prata om den där framtiden.(allting läggs på framtiden,och jag undrar-när kommer den?)

Sommar 2014 (låter som vääääldigt lååååångt bort)tar vi sikte på å säsongs ställa husvagnen på Öland,april-oktober!

HUR jäklans bra låter inte det då???Jag kan ta och vara där precis hur MYCKET jag vill!behöver inte sitta hemma,ladda och längta för två veckors semester.

Stefan kan komma i ned i mån av tid,kanske då över helger.

jag kan bestämma precis hur som!!!!!

Åååå,det gjorde framtiden för hobbert lite extra glimmande i kanten  

Blir det som en sommarstuga iaf,som jag proppsade så för!  

 

Det här med att vara hemmafru,är ju helt i sin egna lilla värld.

Ensamhetens värld,men ändå där mina dagar är så mycket längre än alla andras dagar.Mina år har nog 365+365 dagar=730 dagar.

Jag längtar så otroligt mycket efter små saker,och eftersom längtan är den dubbla för mig-laddar jag ÄNNU mera än typ Stefan. Hans dagar rullar ju bara iväg,woop woop!

Och mina dagar ser mest likadana ut.

och det händer ju inte så värstans mycket heller om dagarna.Samma saker typ...Ibland vill jag som en apa klättra runt på väggarna,och ibalnd känns just den ron och lugnet underbart-att nästan aldrig behöva stressa.Att kunna ta en dag i taget så som jag och Lina känner det för.


Man kan byta blogg tex  

Typ denna gula färg pratar jag om...Den är väl inte så "tjejjig"??

Nee....slut mummlat och ovesentliga små saker.

Upp med mig ur soffa och göra något vettigt istället.

Nu snarkar Cider bredvid mig   trött kissemisse!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards