Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Måna - 27 augusti 2012 21:39

Yes!

Ett av mina favvo program är i startgroparna  

 

Stefan satte sig ned,suckade och gick sedan in i sovrummet och la sig,där kan han titta på antingen 1,4 eller 6!han har inte kommit tillbaka än,så antar att han hittade något som var bra,eller något som dög  

 

Eftermiddagen ned till farmor på fika,Lina som fr runt som en virvel.

På vägen hem,plockade vi klöver i hästhagen tillsammans.Lina tog sin uppgift på fullaste allvar,sen att få henne att dela upp gräset på kaninerna var lite svårare.

När ninisarna var klara,gick vi ned och hämtade posten.

Simba lekte matcho grabb och fintade mellan framhjulen på en lastbil...

Nala ville väl inte vara sämre hon,minuterna efter och sprang ut på vägen,flyttade sig inte för en skåpbil som kom farande-som fick ställa sig på bromsen,innan hon klev av vägen.

Sär står jag och Lina 3 meter in på gräsmattan och ser allt detta.

"Nu skyndar vi oss Lina och hämta posten,innan någon blir påkörd"

När jag stoppat ned handen i postlådan för att få upp det nedpulade(Våran brevbärare är grinig och surig enligt mig!Om ett paket är 1x1dm går det absolut INTE att ta med det och lägga på lådan eller som idag-då jag inte hämtat in reklamen som förmodligen kom igår-då tar man i allt man kan och KNÖLAR ned den nya posten över den gamla....så allt är bara en enda stor ihop knyckad boll...)

"Mammmaaa,skynd-nu sticker vi"

ha ha ha...hon är ju för skön min dotter!!!

Kvällsmörgås-tillsammans med pappa!!!

Sen gick han ut och fortsatte jobba och ja fick äran att lägga henne idag-vet inte när jag gjorde det sist!  

Läste en ny bok för henne.Vilket gillades starkt.

 

Nu är reklamen slut!

Ciao Ciao!!!

Av Måna - 27 augusti 2012 15:28

Somnade i soffan,så där så man hinner skämmas över sig själv när man vaknar till!
Huvudet i änden av soffan,armen under huvudet på något lustigt vis-så att den har domnat bort...å se dregel strängen som siprar ur ena mungipan!
Så ringer det på dörren!
Den som ringt på våran dörr vet vilket sky jävlans liv det blir på hundarna...
Å Lina far ned...å jag efter samtidigt som jag torkar dän dregel strängen...
"stäng till Bella å Cher,öppna dörren"
Lina kan ju det där-å långt innan jag fått in röven i köket har hon öppnat dörren!
Inser att jag är blöt på linnet,höger sida på tutten?!?!!!!
Tur bara farmor!
Vi ska gå ned dit sen,när hon kommit hem,hon skulle ringa!

Hur fan,eller är det ens möjligt att dregla sig själv på tutten i soffan??!
Nää...jag tror faktiskt inte det!

Lina har tagit med sug sallads skålen upp??!
Behöver något uppiggande!jag som sov så bra inatt,borde ju inte vara så här trött?!?koma-trött:-/
Cola???jisses vad länge sedan det var jag drack cola...!

Av Måna - 27 augusti 2012 11:36

Vilken helt otrolig underbar höst dag vi har idag!!!

Ska bara....fixa ordning lite mat,sen tar vi oss ut jag och trollet!

 

Tvätt,dammsugning,byta lakan,plocka undan och betala räkningar samt badat och tvättat håret på Lina.

"Mamma...Niiina duscha"

"Duscha?Inte bada då?"

"Niiina tvåtta håret,gris bajs i håret..."

"Näää...det tror jag inte."

MEN när hon SÄGER själv att hon vill tvätta håret gäller det att smida medans järnet är varmt  

 

2011: tog jag upp hästarna från sjön 11 september samt in för natten 13:onde.Jisses det är snart det!!!!OCH här är det så långt ifrån trösk som man kan komma känns det som.  

Blir en helt sjuk annorlunda höst i år!!

Och idag,dagen till ära-har vi haft Simba och Nala i ett år!-Så det så!!!

 

Nu ska jag gå och bädda i duntäcke i Stefans säng!  

Fönstret öppet inatt,jag OCH Oliver har sovit som stockar..Stefan själv har nog förfrusit minst tre tår samt pungen,om du frågar honom själv!!!  

Så nu har hans snälla fru vänt upp och ned på hela huset,och lyckats hitta di däringa duntäcket som lades undan för några år sedan!

Kan hoppas att han iaf blir liiite glad!  

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards