Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Morgon stund...

Av Måna - 29 augusti 2012 08:22

Fick kaffe på sängen imorse.

Serverat i en pytte liten kopp,röd.

Lina rörde med skeden först,smakade själv-sen fick jag koppen och skulle dricka mitt kaffe.

I sin lilla shopping vagn,hade hon lagt ned flera små koppar.

Nästa kopp jag fick,innehåll tydligen oboy!

samtidigt som hon serverade mig oboy,kom hon på att det var JUST det hon ville ha.

"Upp ur sängen mamma!Inte sova mer!"

 

Dagen är igång och jag sitter och dricker mitt riktiga kaffe.

Lina tittar på mussesklubbhus med sin oboy och en leverpastej smörgås.Hoppas att hon kan peta i sig den nu.

 

Igår,handlade vi Stefans födelsedags present!  

När jag backade ut ur garaget kom jag på att jag nog INTE skulle ta med mig Oliver i bilen.Och när jag lastade ur honom,tog jag oxå ur barnvagnen.

TUR för mig att jag gjorde det.

Annars hade nog gubbarna på parkeringen fått sig ett gott skratt.

3 kartonger i bagaget-sen SMÖK fullt.1 kartong i baksätet.

Vi skulle ju även efter detta handla hundmat.

Dom hade ju bra pris på grillkol-så 4 påsar sånna samt 2 kassar med mat.

Stefans fyra-födelsedags-lådor står i säkert förvar inne hos grannen.

Icke sa icke att han skall komma på vad han ska få,just inte nu när jag hade världens bästa idé!!!

 

Hemma i kylskåpet stor en stor överbliven bit med smörgåstårta!!!! Jobbarna hade sin sista dag här igår,så dom blev bjudna på det på morgonen.Å det som blidde över när alla vara färdig svullade-hamnade här i kylskåpet.En stoooor bit till min lunch,till stefan och till Lina.Och finns en bit kvar till någon av oss idag.

 

Gräset vart ju även klippt.På slutet började det att regna,så fick dra upp huvan och lägga i racer!

Sen fika hos "farmor" innan kaninerna skulle fixas,svampen förvällas,hundar ut och kvällsmörgås för Lina-som till sin stora glädje fick avsluta dagen med att hjälpa pappa att fylla pannan.

Sen sov hon gott efter Alfons boken-vilken hon tycker är GRYMT bra!!!

 

Idag är en ny dag-nya tag!!!

Än så länge har jag inte resonerat med mig själv om vad vi ska göra.

Jag har ett stall som skall städas...och sitter å funderar lite granna på vad Lina skulle tycka om det?!

Hum....Hon har ju en egen lite skottkärra där nere hos mig,och en egen liten spade.Kanske hon skulle tycka att det var kul och stå där å ösa spån...

Eller skulle hon bara trakasserera ninisarna,som även dom ska få rent.

Skulle vilja bygga om deras häng som dom har idag,byta vägg åt dom-och den nya tilltänkta väggen-är typ hälften mot vad väggen dom har idag är.

Så hur skulle jag få plats....skulle verkligen behöva göra någon helt ny lösning på det där.

Att flytta över dom till andra stället vet jag inte om dom skulle gilla heller....

Nu när dom är inne i stallet har dom ju sällskap av hästarna på nätterna.

Jo...ja...ska fundera lite granna på det dära...

 

NU...är det hög tid att dra fram dammsugaren.

CIAO!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards