Alla inlägg under augusti 2012

Av Måna - 18 augusti 2012 20:59

Ehh....näää,jag skulle inte tro det!

Men funderingen finnes,eller kanske det nu är försent,Lina kanske är för stor för att jag skulle kunna bli en latte morsa???

och så har jag fel vagn...  

Latte morsorna har två hjul där bak och ett svängbart hjul där fram,JAG har en enn Emmaljunga Scooter.

Att ha en såndäringa vagn och bo på landet,det funkar lixom inte praktiskt...nej,nej,nej...det skulle vara ren och skär idioti!

Så nehe...kan inte bli en latte morsa...  

Å hur skulle jag få Lina att sitta stilla i vagnen medans jag dricker latte i godan ro?!

Ge henne morfin???  

Och jag tillhör inte latte morsorna... Jag kan inte gå i höga skor,jag har inte en fin kropp efter förlossningen,inte heller efter 2½ år...

Och vem skulle jag "latta" mig med då?

Eller har jag helt fel uppfattning om latte livet,livet som latte morsa?

Jag får nog studera,grunda och fundera ett tag till  

 

Dagen blev precis som jag misstänkte.Hum...super tråkig,MEN jag fick en stunds vila tillsammans med Simba...även om jag fick sjukt ont i magen efter tacosen,jävla tacos!!!  Så vilan var ett måste...

 

Denna saba tv,visar inte ett skit.

Klockan är 21.09 och det är redan mörkt ute   Jag gillar inte mörkret,men hösten!

 

Bajjamannen satt och prata vid bordet när vi åt.

-jag skulle vilja....

-Ta husvagnen,bomma igen huset och dra???

-Ehh...Nej.Det har jag inte tid med...

Nej,och jag är inte förvånad,men hallilåå allanbrallan,sommarn är inte slut...inte riktigt ännu och mina starkaste funderingar ligger på skördefesten.

Slutet av september,skulle inte det vara ett SKIT bra avslut?!Va,va,va???Nähä...jasså inte...naturligtvis inte....döööööööö då!!!!

Jag kan åka själv?!  Bara över den helgen...Jag skulle visso inte kunna duscha på morgonen,eftersom Lina skulle se till att det inte skulle gå,så jag skulle lukta som en mosad bärfis...Men det kanske skulle vara värd det?

was mas?!?

Jag ska fundera på det oxå!  

Jävlar vad möe jag ska fundera på då.

 

Och jag vill fortfarande åka till Ullared...Jag har faktiskt inte varit där sedan 2009!!!Förstår det,inse det!

Men först ska jag åka på och betala en Fet räkning i slutet av november.

Så nej fru Hultquist,inget vilt crazy galet shoppande för dig på ullared,men om du har tur-kanske du kan komma ned dit till nästa höst-kanske.

Ohlalala då....!

 

OCH inte å glömma,jag hatar dom satans,jävla myggorna.

Dom festar på mig,så fort jag kikar ut,attackerar dom och biter mig!

Senast när jag skulle plocka äpplen till ninisarna,hade handskar på mig-men tro inte på faan att det är en jävel som biter mig på handleden ändå!!!!Och två som festar på fotlederna.

Jg spärrar in mig snart....satans äckliga flygfän!

 

Nåja...det var allt för mig.

tack och Hej!

 

 

 

 

Av Måna - 18 augusti 2012 20:01

Ny tvättad sits!
Har ju aldrig tvättat sitsen sen vagnen inhandlades för över ett år sedan!
Handtvätt...javisst,det har jag på maskinen:-)
Meeeen....av det blidde den i te ren:-/
Fintvätt 40 grader funka fint!
Och helt otroligt att jag fick tillbaka den igen...
Att man ska behöva använda sådan list å tillå med redskap för att ta av/få dit den igen...uj uj uj!!!

Av Måna - 18 augusti 2012 19:13

Sitter på prutthuset och läser "Hänt Extra" och blir alldeles deprimerad när jag läser rubrikerna och ser bilder:-/

"hänt extra avslöjar sommarens hetaste romans.....
ICA-CINDY ÄR MÅNS NYA KÄRLEK..."

Åh NEJ!!!!
Jag som bara väntat in den perfekta tiden för att lägga in stöten;-( och så kommer detta UT!!!
Besvikelsen är stor!!!

Å när jag tittar närmre på bilderna-ser jag att paret har EXAKT likadana näsor...kanske passar bra ihop ändå då:-D
Jag....mmm...får väl vänta ett tag till då:-)
?fnizz?

Av Måna - 18 augusti 2012 11:35

X har varit här på morgonen och hämtat Oliver.

Nästan så att jag fick panikångest av det...fuck!

 

Det är en ny dag och nya tag.

Lördag hela dagen...

Igår hade jag mig en ordentlig funderare över livet och framtiden.

Om jag kom fram till något vettigt kan jag dock inte svara på.

men jag tror att ett litet ljus iaf tändes...en liten glimt.

Och i slutet fick jag ur mig det jag ville säga,det som gror inom mig.

 

Tacos idag...eller så kanske vi åker till syster och hämtar när.

Eller så åker vi imorgon och hämtar det,inte fått något svar av bajjamannen.

just nu känns det liiite som i senaste lagret att skuffa sig iväg.

Svaret från honom var:spelar ingen roll för mig!

Jaha...lätt det där.

 

Men jag är gryyyyymt sugen på tacos idag.Åker vi idag,så är risken stor att det inte blir någon tacos,att tiden fluffar ifrån oss för mycket.

Mmm...dagens dilemma.

 

Men vad spelar det för roll?Det är ju lördag hela dagen!  

Och imorgon är det söndag.

 

Nää...jag tror nog att vi tar och åker imorgon istället.Jaa...så gör vi nog!

men risken är ju att denna dag...bara blir slöööö,tråkig och nada...lätt hänt!

Fika hos svärmor då på eftermiddagen om dom ska vara hemma?!

Mjo...

 

 

 

 

Av Måna - 17 augusti 2012 08:21

Likt ett spärrmongo tog jag mig ur sängen imorse...
Daaa!!!!sååå morgon trött nuförtiden...:-/

Vi har BVC besök idag 10.30 och efter det åker vi och handlar mat!
Spånar på vilken affär som ska besökas idag,d e ju lixom lite sport att handla på olika affärer varje gång;-D
Och idag blir det....Ica!!!!sen ska jag bestämma mig för vilket Ica oxå;-)

Beskedet jag fick i onsdags smälter inte in!
Onsdagen bestod mest bara av tårar,igår lite bättre!
Skönt att få göra lite saker så att tankarna kan användas till annat.
Vi lever här OCH nu,och den tiden som är kvar för oss tillsammans ska vi ta vara på,varje liten stund!<3

Dags att dra igång dagen!ingen "slappar" morgon idag inte:-) ska bara få Lina och inse det oxå...

Av Måna - 15 augusti 2012 16:48

Innan vi åkte på semester,läste jag varje dag en sjukt massa olika bloggar,16 stycken för att vara exakt.

Under semestern krånglade ju som sagt internet och efter det vi kommit hem-har jag tappat.

Läser knappt något alls,sitter knappt vid datorn känns det som...

Vet inte varför det blev som så.

Kanske är det för att morgonen sysslas till något helt annat.

Kvällen är Lina mesta dels uppe,när hon lägger sig-går jag ut och fixar ninisarna och går ned till hästarna.När jag sen kommer in igen,brukar jag oftast bara lägga mig och läsa innan jag somnar.

Tråkigt kanske?!

Njae...Det som är tråkigt är,när man ska läsa-så har man missat 100 inlägg....så man hinner lixom inte ikapp riktigt.

 

Lina fisen ligger i badet och blir ren.

imorse när jag kom hem,hade hennes pappa dumpat av henne hos farmor som jobbade.

Å inte vill då jag ha en gris-skist-luktande unge inte!

Badning på högsta nivå.

Hon däckade tydligen på golvet i vardagsrummet,så jag hann dricka lite kaffe och snacka lite skit med grannen.

Sen blidde vi kvar ute i det något härliga väder som varit idag.

Hämtade skrutt posten och hamna sittandes bredvid Oliver mitt på gräsemattan.

Han tuggade på sitt ben och vi lata oss en stund,även Simba kom och höll oss sällis.

 

Nu inne då.

Denna dag går ju oxå.

Men känns som jag faktiskt vill stanna tiden en stund.

Stanna den här och nu.

Inte att det ska komma en morgon-dag.

Låt oss vara här,vi som är här-alla tillsammans,så länge jag vill.

Och när jag tröttnat på det,kan jag sakta,sakta,sakta trycka på play-för att när som hellst,när jag själv vill,trycka på pause en stund till.

 

har huvudvärk och röd sprängda ögon.

Jag kan INTE smälta detta...kan inte det.

Hon sa till mig,att inte "dalta" med honom,inte visa för honom att man är ledsen,har känner ju på sig sånt.

Men så fort jag tittar på min underbara,fina Oliver-så gråter jag....

kan inte hjälpa det...

han som precis lärt sig att inte vara i soffan,nu tänker jag att det fan inte spelar någon roll-låta han vara i soffan så mycket han vill-En ny soffjävel kan jag väl köpa en ny då....

 

 

Av Måna - 15 augusti 2012 12:22

Igår kväll dig 14/7 fiskar,imorse var dom andra döda???!!!
Gjort rent akvariumet ordentligt,äntligen bytt stenar i botten-nu får det stå några dagar med det nya vattnet innan vi åker och köper nya!

Imorse åkte jag iväg med Oliver till veterinären!
Han har en tid luktat väldigt illa ur munnen och varit lite svullen och röd.
Hon tittade i munnen på honom och ville boka in honom för tandsten,tog blodprov på honom.
Jag talade om att han ända sedan vi kom hem från semestern druckit mycket vatten,mycket mer än vanligt!
Hon lyssnade på andning och hjärta och ville gå vidare,att tänderna hamnade på nummer 2 på listan.
Omedelbart bums tog hon in honom på röntgen.
När han kom ut därifrån var han så där "oliver-flummigt-glad",medans hon tittade på bilderna,stod jag och Oliver och kilade på saker som låg i en monter och opererats ur djur!
Hon kommer tillbaka till oss och berättar för mig att Oliver har en tumör i lungan.
I den stunden,just då-var det som om någon gav mig en rak höger,börja gråta och vi gick in i behandlings rummet.
Han har alltså en tumör i lunga.
Och svaret om att han MAX finns kvar hos oss ett halvår till,kändes som någon slet ut mitt hjärta!
Min älskade hund,mitt allt,min ögonsten...jag saknar ord,är så vidrigt jävla ledsen...nej,nej,nej...detta händer inte!!!!
Hur ska jag klara mig???hur ska jag kunna leva utan Oliver!
Jag orkar inte det...!!!!

Han kan,om vi har otur,bli akut sjuk...så vi lever i ovisshet...kommer göra det ett tag!

Åkte hem och försökte samla mig,försöka att inte tänka,försöka,försöka,försöka...tig tag i akvariumet och pulade lite innan jag samlat ihop mig för att ringa X och berätta!
Han sa väl inte så mycket-finns ju inte så mycket att säga!
Så fort vi ser att han blir sämre tar vi bort honom,våran ögonsten ska inte få lida!

Plötsligt blev allting så jävla meningslösts grått!
Och betydelsen till dom andra djuren försvann just!

Min älskade Oliver!!!
Min fina,fina hund!
Min bäääbis!
Min bästa vän!!!
Hur ska jag orka,klara mig utan dig?vad ska jag göra utan dig???
Älskar dig.

Av Måna - 14 augusti 2012 09:17

Ny dag!!!!
John blund glömde mig inatt:-/ däremot spred han dubbla stoft på Stefan som snarkade så hela sängen skakade:-/
När jag väl lyckats somna drog hostan och märkliga drömmar igång...
Men nu är en ny dag här!

Lite svalare ute idag:-)
Ska höra med Lina om vad hon tycker om min id'e att måla hennes skrinda;-)
Blir till Ica en sväng med-hundmat och limpa!

"vad ska vi göra idag Lina???"
"nina ha pusse"
(puzzel)

Nu mot kaffe mugg numero två!
Choop Choop!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards