Alla inlägg den 3 september 2012

Av Måna - 3 september 2012 20:40

233 meter upp i luften,på ett tak,med en sele på sig,för att ge ett bra kort i top model?!?!ALDRIG i livet,att jag skulle göra det...för en bild...

jag trodde faktiskt att dom gjorde det mesta med bakgrunder idag?!

Nej,jag tittar inte på detta s**t program,jag väntar på ensam mamma söker  

 

Imorse drog vi på promenad,jag,Bella och Lina.

Okey,att jag aldrig kan vara normal-ta en kort,lagom sund promenad.

NEJ,jag måste kånka iväg åt skogen för att få så ont i mina fötter som bara är möjligt.YEAH!!!Typiskt MIG!

Men vi kom runt,vi kom i mål,Lina somna i vagnen,hunden var trött och jag kastade mig under vatten kranen,satte mig ute i blåsten och konstaterade:JAG ÄR NÖJD!

Om,kanske,utifall att jag skulle få för mig samma korkade idé imorgn,tar jag med mig Cher.OM hon skulle orka den vändan...

Beror på vädret.allt beror på vädret!

 

Min älskling fyller 30 år idag!!!

Uj uj uj....30 år,han är gammal,vi är gamla!!!  

Men älskar honom lika mycket som från första stund,nu som då!!!

Inte sett varandra idag knappast,så inte hört om han hade en bra dag eller inte!

kanske hinner prata en stund innan jag somnar sen!  

 

Jag är inte kristen.

MEN,jag skummar genom Amos när den hamnar i postlådan,typ som jag gör med reklamen oxå!

När den kom sist,läste jag en artikel.

Vet inte varför,men jag tyckte att det var en så humlans bra skriven artikel.

 

Varför är jag inte nöjd?

"Mitt i livet är nog mitt största problem oförmågan att vara nöjd.jag har misslyckats en del under åren som gått,inte minst med relationer,och lyckats med en hel del annat,som att vara pappa.Jag lever ett förhållandevis gott liv och är ganska framgångsrik i mitt arbete.Ändå brottas jag med ensamhet,tomhetskänslor och just en oförmåga att glädjas åt det jag har.

hur kan jag bli bättre på att vara nöjd med de gåvor livet faktiskt har gett mig,även om jag nu inte fått allt?Hur kan jag bli bättre på att leva i nuet?Allt som oftast har jag placerat det lyckliga i livet i ett slags framtid,som en belöning för den kamp vardagen innebär.Och kan tron hjälpa mig att bli mer nöjd,den som oxå gärna placerar det lyckliga livet i ett hinsides vardande?"

"Du är inte ensam.Vi vill så gärna ge intryck av att våra liv är problemfria,att vi är framgångsrika,lyckliga och hela människor.men det vi visar upp för andra är bara toppen av ett isberg.Våra fantastiska prestationer,som karriär och materiell standard till exempel,är bara en del av sanningen.Ett liv rymmer så mycket mer.Det är sällan som vi vågar visa varandra hur små,otillräckliga och hopplösa vi egentligen känner oss.istället försöker vi ge sken av att vi har perfekt kontroll över våra liv.Därför tror jag bara genom att sätta ord på sitt liv,som du gör nu,kan vi komma en bra bit på vägen.Gällande din svårighet att leva i nuet,så undrar jag vad som skänker dig vila och njutning och vad kan du göra för att få mer av detta i ditt liv?och finns det någon du kan ta hjälp av?För mig personligen är bönen och andliga rutiner en stor hjälp när jag brottas med olika livsproblem.I denna tid av gym,butiker och köpcentrum som är öppna från morgon till kväll,sju dagar i veckan,kan jag ibland tänka att det till och med skulle kunna vara på sin plats med en gemensam vilodag.En påminnelse om vikten av att stanna upp och vila och försöka att inte spänna bågen för högt.På frågan om tron kan göra dig mer nöjd,så beror det på vad man menar med tro.Vårt verkliga livstrauma handlar sällan om att vi går och grubblar över Guds vara eller inte vara,det har vi varken tid eller råd med.Det som verkligen angår oss är andra saker.precis som du beskriver,skuld över spruckna relationer och att livspusslet inte går ihop.att inte kunna stanna upp och njuta av nuet.det är sådant som sätter tron på prov och när jag talar om tro är det alltid som en synonym till livsmod och tillit.Då är det inte tvivel som är trons motsatts-utan förtvivlan,hopplöshet,ensamhet och att känna sig misslyckad.Att finna den inre tillförsikten att jag trots livet inte går ihop ändå är älskad och buren av Gud kan verkligen göra skillnad i en människas liv.Ibland är det som om vi sätter upp en standard för tron,men min tanke är att vi alla bär på samma frågor.Som svar på din undran om hoppet om ett evigt liv kan skänka djup och mening åt vår tillvaro här på jorden:jag vet ju lika lite som du om livet efter detta.Men även om det inte finns någonting på andra sidan graven,så tänker jag att bara tron på att jag en dag ska stå inför Gud gör att jag anstränger mig för att bli en lite bättre människa än jag kanske annars skulle vara.Insikten om att hur jag lever mitt liv på jorden gör skillnad.Så är det för mig iallafall.Jag försöker leva livet så att jag vågar dö,det kan låta tungt men för mig har det gett livet mening."//

Av poeten Eric Maria Rilke:

"Ha tåålamod med allt det som ännu är olöst i ditt liv,lär dig älska frågorna i sig.Sök inte efter svaren som inte kan ges dig,du skulle aldrig kunna leva dem.

Meningen är att leva allt som du är,lev frågorna nu.

Kanske kommer du då steg för steg,utan att du märker det,en avlägsen dag,ha färdats in i svaren"

 


Oh nej...jag har inte blivit knäpp!men tyckte att hela texten var bra på något vis!Eller???

 

Av Måna - 3 september 2012 09:19

Måndag igen!!!

Underbart härligt höst väder ute.

Solen skiner,lätt blåst och känns fruktansvärt skönt bara!

 

Sovit som en makrill i tomatsås inatt...=dålig sömn.Somnar in på riktigt strax efter tre tiden  

Även om jag väcktes av Stefan hemska ringsignal tjugo i sju,och mitt super-duber-absoluta-riktigt-dåliga-hemskaste-morgonhumör slog till,har det ordnat till sig nu,förvånansvärt fort faktiskt!

Stefan gick ut och kom sen in och åt frukost tillsammans med oss  

 

morgon göring är klart!

Funderar på om vi skulle ta oss en lång promenad,jag och Lina+ en hund.

Alltid svårt att välja vem som ska få följa med,brukar alltid falla på Olivers lott att få följa med.Men idag tänkte jag att Bella skulle få gå en sväng!

Cher med sin stövel är ingen idé alls.

Och att ha med fler än en är nästintill omöjligt!

Jappsa,så gör vi tror jag bestämt!

 

Måste ta vara på denna sjukt underbara dag!!!

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards