Alla inlägg den 14 september 2012

Av Måna - 14 september 2012 19:16

NED som en pannkaka!!!

YEAH!!!

Dagen igår som var så bra och dagen idag som blev skit rent ut sagt.

Förmiddagen och över lunch-sen balla det ur.

Urk,fy,blä,tvi-är heeelt slut.

MEN till min stora glädje och tur,så är Bajjamannen inne,ingen kan vara mer lyckligare över det än jag...eller...joo...Lina naturligtvis <3

 

Eftermiddagen som blev så hemsk.

Imorse stod jag och titta på mina fina när dom sov.

Älskar att titta på dom två när dom sover.

Lina kryper alltid så nära Stefan,och dom är så lugna och harmoniska där dom ligger och snusar.

Kände den här WOW känslan.

Att dom fina är MINA,båda två!Att man kan få vara så lycklig som jag är som har dom två.

 

DET var glömt,när jag med bestämda steg med Linas hand i  min-STEGADE ned till Stefan i verkstaden.

"Lina vill INTE vara med mig.Tack och hej"

Att man kan ändra sig så fort-jag menar,från att vara en 2,5 åring som står med armarna i kors,spänner ögonen i sin mamma och säger högt och bestämt NEJ,n'är jag säger till henne att vi ska byta blöja(början av bråket)till att skina upp som en sol,gå till sin lilla skruv/mutter hög och fåglarna sjunger!!!Jisses!

Hon blidde på bättre humör efter lite kvalitets tid med sin pappa,och jag hann andas fram och tillbaka till hästarna:-)

 

Imorgon är det lördag.

Jag tror,eller nästan vet-att det nalkas jobb för bajjamannen hela dagen.

Funderingar på att åka till pyttan och hänga.

Mor säger,kom gärna med ställer inte till med mat! BAH???Vad menar hon med det????

Ska vi svälta???;-P 

Eller...hon kanske menade att dom bjuder på pizza imorgon,mmm...naturligtvis-det var ju SÅ honom menade!Att jag inte fattade på en gång;-)

Men då är det ju ingen fara på taket.

 

Nu kommer la liga ned för trappen,som Lina dessutom störtat ut för idag.tredje gången som hon ramlar i trappen denna vecka:-/ Tycks inte gå in,när jag säger-tjatar-ältar-tjatar att hon ska hålla i sig när hon går i trappan.

Kanske efter idag...eller kanske inte.Jag är bara glad att det gått så bra som det gjort när hon har ramlat.Idag hade det kunnat gått riktigt illa.

Smörgås till surpuppan,vart hon sur för att hon äntrade köket och jag satt här?

Hon har haft en glad ton under hela tiden som dom två vart där uppe...vilket drastiskt ändrade sig NU.

KAN vara som så,skulle inte förvåna mig.

 

Men en sak är då iaf säker OCH det är att jag är värd popcorn ikväll.Popcorn med popcorn krydda,en annan smak som jag ska testa:-) Å ett glas Lime till det.

Fötterna på bordet och höjer sen glaset och säger SKÅÅÅL då för fan!;-)

Hastalavista! Ciao!

Av Måna - 14 september 2012 07:51

Familjen ligger kvar och sover!
Lina kom in tassandes någon gång under småtimmarna och kröp ned mellan oss!insåg där att jag låg och typ hångla med katten som lagt sig fint mellan oss!
Lina kröp upp,Simba flyttades till fotänden och vi somna om.jag älskar det,älskar när hon kommer in på natten!
Hon myser ned sig och man får nosa och gosa lite med henne innan hon somnar:-)
Hörde henne prata med sin halv medvetslösa pappa:
-pappa?!
-mmm...
-niinas nattinne äj smutsijt.mamma titta å såg det.
-mmm...
-mamma tvätta det.
-mmmm....
Hahaha!hennes nattlinne är hon sååå stolt över!

Sent avslut efter en sjukt bra dag igår:-)
Och sen vakna upp till detta väder!
Blir inne dag med städ och tvätt då!
Har lovat Lina pannkakor,så det ska vi mummsa på!
Nu mot kaffe mugg numero ett!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards