Alla inlägg den 18 september 2012

Av Måna - 18 september 2012 21:06

Har varit en sådan där dag,när det känns som man tar ETT steg framåt med hamnar TVÅ steg bakåt  

Fruktansvärt tung och lång.

 

Pantade flaskor idag.

Insåg och undrade varför jag alltid får sånna ideér när regnet typ öser ned???

Måste vara något psykiskt!

Blidde enligt Lina både den röda och den gröna affären-men ingen av dessa hade MIN tandkräm  

Men d andra vi skulle ha.

 

Efter mat och att Lina tittat på film,tog vi den gula ned till farmor och eftermiddags kaffe.

Lek i sandlådan och plocka gräs till kaninerna.

Idag skulle farmor pråmt med upp och göra det  

Jag fick åka den gula hem.

 

Fick någon cp idé å började att rensa och vika kläder inne i två av Linas garderober.

När jag för X antal månader sedan rensade ut garderoben inne i sovrummet,kastade,knölade,proppade jag in alla Linas urväxta kläder i garderoberna i hennes rum.

Nu skulle jag banne mig få ordning på di däringa kläderna...VART kom den ideén ifrån då???

Nå...efter en och en halv timma hade jag iaf lyckats att sortera 40/44,50/56,62,68,74 och 80!YEAH!!!Nu har alla kläderna varsin hylla i garderoben,började smått med dom kläder hon har i sin låda...men insåg snabbt att jag skiter i det.

92...det är fan bara att inse.

Mitt pytte lilla 40 storleks barn ÄR idag en 92:a!!!!!WHAT the fuck?!?!?

Tog tiden vägen???

Hum...

Mesta av hennes kläder e ju faktikst 86 just nu.Därav jag hoppade över att börja rensa.

Vi tar det allt eftersom jag fyller på med nytt!

 

Inte alls någon lust att fara iväg med Oliver till vet. imorgon...Inte det minsta,inte alls!och sen ska jag försöka lyckas att ta ett urin prov på honom i morgon bitti.HA HA HA....HUR ska jag lyckas med det då?Utan att bli ned kissad totalt!? Underbart!!!!

 

Insåg just nu ikväll.

att det finns två saker som jag verkligen älskar.

1-Att få ta en LÅNG HET dusch alldeles ifred.

2-Att få bajsa ensam på toaletten.

 

Passade på att tvätta håret när Lina somnat.

Så skönt.Så skönt att få stå där själv och veta att jag är just själv.Ingen som tittar på tv under tiden,ingen som hittar på hyss,ingen som kommenterar "mamma tvätta umpan".Bara jag,HET,HET,HET vatten-och står dr HUR länge jag vill  

att få bajsa ifred på toaletten,tillhör nattliga sysslor.Som inatt,2 gånger sittandes sovande och skita på toaletten.

Magen,min mage som lever ett eget liv,helt utan att jag kan få bestämma något om det,har antagit HÅRD.

Imorse,satt jag där igen.

"mamma gör du?"

"Mamma bajsar..."

"Klar snart?"

"Nej..."

"Res dig upp..."

"Men mamma bajsar..."

"Niina ha kläder NU"

"Vänta lite,mamma försöker bajsa..."

"mamma...."

"Lina...gå och titta lite på tv en stund"

"nej."

"Snääääääälla???"

"Nej,nej,nej"

Nähä...inge bajsande nu heller då.

MEN...jag minns,japp,jag minns faktiskt att min mamma har sagt i alla tider,att man som mamma aldrig får vara själv på toaletten.

Se där,se där...jag vet alltså vad jag har att vänta mig,typ 20 år med sällskap på toaletten.

Stefan bryr sig inte heller.

Han kan komma in,ladda tandborsten med tandkräm,titta på mig.

"Vad GÖR du?"

"Men vad faan tror du?Jag bajsar!!!"

"Urk"

"Ja men....gå ut då!"

"Ska brsta tänderna först..."

Okey...men då håller jag mig så länge då.

Yeah!

 

Nu ska jag mummsa i min min nektarin!Smurfa lite på nätet,sen försöka få in kattpatrullen.Ut och in med hundar.Hundar som ska ha mat,ropa mer på kattpatrullen.

Sen ska jag ÄNTLIGEN efter den här tunga dagen,mysa ned mig i sängen!

Ciao!

Av Måna - 18 september 2012 13:49

Och jag har gjort det IGEN,idag IGEN!
Skulle inte laga mat idag,men kom på att jag hade köpt hem en grillad kyckling i lördags-kan ju inte ligga och bli gammal heller:-)
Brunsåsen som jag lyckades så fruktansvärt bra,det som blev kvar kom ju väl till pass idag:-)
Kyckling pajen blev något så...ja...vidrigt GOD!!!
Toppa även med stekta färska champinjoner!
Asså WOW!!!!

Och nu funkar Disney kanalerna igen:-) (efter att Stefan pratat med viasat)

Av Måna - 18 september 2012 09:01

Morgon!
Inte god,det är morgon.tråkig,grå,trist morgon.
Lina tog sovmorgon.
Hon missade att säga till mig om det igår kväll..typiskt;-)

Hundar som ska UT
Hund som tvunget Bajsade på gräsmattan
1/3 förvirrad katt i mitten
Och sen ska tre hundar IN samtidigt,oliver-som ÄR minst-ska ju naturligtvis stå först,så att både Bella och Cher kan mosa upp honom mot dörren och jag kommer inte åt handtaget.
Samma sak-VARJE morgon(med hundarna)

Lina kommer ned.
-god morgon,har du sovit gott???
-Niina INTE ha smörgås!!!
Aha,du har vaknat på DET humöret din lilla skit!
-du behöver inte...
-mamma!niina ha ost!
-då kanske man kan ha osten på..,
-IIIIINTE smörgås!!!
Varsegod,oboy och ostskiva-seså,skynda dig upp för trappen till tv'n innan vi surnar till på riktigt!!!

Tv-funkar inte!inte barn kanalerna,inte Disney...ettans Barnkanal funka-TACK!
Ringde omedelbart till viasat!
Tryck 1.tryck 4.kundnumer avsluta med #, kundnumret sitter NERE på kylskåpet,så får springa ned-under tiden upprepar tanten sig två gånger!
Knappar in kundnumret.
TACK säger den ngt robotliknande rösten,sen blir det tyst en lååååååång stund!
Sen börjar hon igen-tryck 4,tryck 9,tryck 1....tryck meny på fin dosa,faaan-springa som en TOK upp igen,hittar ingen MENY knapp!!!hon upprepar sig en 5 gånger innan jag trycket på en helt annan knapp,säger "fortsätt" och jublar när jag ändå kom rätt!
Tryck fin personliga kod
WHAT????vad då personliga kod???hur ska jag kunna veta vad Stefan har för kod???omg!!!
Hon upprepar sig flera gånger och det är typ nu jag blir irriterad!
"VÄNTA" säger jag!
Du kopplas nu vidare!
Daaaaaa!!!!!!!
Jag slänger på luren!
Ska det vara så JÄVLA svårt att få prata med en person,ställa en fråga-få ett svar,UTAN att behöva knappa hundra olika knapp alternativ???
Skit ned er viasat!!!
(mooooget Måna,dina kanaler är fortfarande borta)

Stefan svor igår över dom tvättade popcorn kärnorna...
Jag satt på toaletten och följde spänningen!han plockade även ur en stor råtta ur röret(!)
"åååå,dina jävla hårstrån!!!å varför sitter du där???"
"kissar och klappar oliver!"
Han fick bort några...men fortfarande många kärnor kvar!
Kunde väl ha varit värre?!?

Ser ut å kunna bli en fin dag!hela kylen full med mat,så behöver faktiskt inte göra mat idag=) Woop Woop!!!!
Hela dagen på oss att göra...precis vad vi vill...Ehh...jaa...vi kommer nog på något,surpuppan och jag:-D


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards