Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Men GÄSP då...!

Av Måna - 20 september 2012 09:25

En ny härlig,solig höstdag är här!

Börjar dagen med dreggel på kudden och allmänt ÖVER-trött  

Sova...bara lite tiiiill....

"Mamma inte sova mer..."

"Nee...."

Crap!

 

Men vi har tagit oss genom hundar,oboy,kaffe och dammsugning.

Ducsh och tandborstning,påklädning här näst!

JAG ska till apoteket.

Lina ska få åka traktor en stund!!!!

Och känner för att dansa magdans på bordet av lycka.

Hon ska få vara med sin pappa!!!!!Och jag ska få åka själv.

Just nu är vi inne i en obra period med varandra.

"Inte vara med mamma"

"Ha en annan mamma"

"Vill vara med pappa,pappa,pappa,pappa,pappa!!!!!!"

Och jag gör precis ALLT för att få ungen nöjd...Men NEJ!Allt jag gör,allt jag säger...BLÄ,BLÄ,BLÄ!!!

Negativa med att vara mamma-ledig och hemma på heltid!

Vi kommer in i sånna här perioder-då vi tröttnar på varandra,eller inte tröttnar...vi går mer varandra på nerverna...

Just nu står vi på godis branten..Japp...Där jag som mamma överväger att ösa godis över henne,bara för att få EN lugn eftermiddag,EN bråkfri eftermiddag!

men än så länge har jag varit stark och stått emot den lockande känsla.

Men imorgon ÄR det fredag OCH då får man äta godis!!!!Woohoo!!!

 

TÄNK OM regnet kunde hålla sig borta HELA dagen idag!

DÅ ska vi gå ned och raca av hundarna på stubben-den planeringen har funnits varje dag,MEN ösreg/häll regn har hindrat oss dag efter dag!

Men idag,KANSKE,KANSKE,KANSKE!!!

 

nu ett sista morgon ryck för att fixa det sista!

Lina har intagit pose,möblera om kontoret med pappers remsor!!!Ha ha!


Ciao!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards