Alla inlägg under september 2012

Av Måna - 14 september 2012 07:51

Familjen ligger kvar och sover!
Lina kom in tassandes någon gång under småtimmarna och kröp ned mellan oss!insåg där att jag låg och typ hångla med katten som lagt sig fint mellan oss!
Lina kröp upp,Simba flyttades till fotänden och vi somna om.jag älskar det,älskar när hon kommer in på natten!
Hon myser ned sig och man får nosa och gosa lite med henne innan hon somnar:-)
Hörde henne prata med sin halv medvetslösa pappa:
-pappa?!
-mmm...
-niinas nattinne äj smutsijt.mamma titta å såg det.
-mmm...
-mamma tvätta det.
-mmmm....
Hahaha!hennes nattlinne är hon sååå stolt över!

Sent avslut efter en sjukt bra dag igår:-)
Och sen vakna upp till detta väder!
Blir inne dag med städ och tvätt då!
Har lovat Lina pannkakor,så det ska vi mummsa på!
Nu mot kaffe mugg numero ett!!!

Av Måna - 13 september 2012 08:02

Åt pipan med sovmorgonen jag trodde jag skulle få!stefan hade gått ut utan sin telefon som larma 06.10,sen vaknade Lina när han kom in igen!
Men always look on the bright side of life!!!tänk-vilken lååång och härlig dag,vad mycket vi kan få ut av den;-D
Såå...vad skall vi hitta på då?????

Stefan tyckte att min Roadkill mat smakade super!:-) sikken tur,att smaken är som baken!:-)
Så vi slipper tvinga i honom äcklig bakad potatis med skagen röra idag då;-)

Solen skiner med 8grader ute-när hösten är som allra bäst!!!
Jaa...när året är som allra bäst!
Jag tror att jag tar med mig mitt skogs-anti-inställda-barn till skogen en sväng idag!
Vem vet,kanske blir bra,kanske kan hålla humöret uppe:-)

Vi kör på det!!!
Diskmaskinen ropar
Dammsugaren ropar
Tvättkorgarna ropar
Jisses....ska nog anställa mig en hushållerska;-) ha ha ha!undra just vad Stefan skulle säga om det;-)
Ciao!!

Av Måna - 12 september 2012 18:41

Spontant kände jag när jag tog ut maten ur ugnen:vad faaan är detta???Ser ut som ihop skrapat Roadkill!
Sen smakade vi och åt...då lixom stärktes känslan!
Å vad fan var det då?
Joo...nachogratäng,eller jag skulle nog mer vilja säga varm nachotallrik!
Tur att det blev så mycket att Stefan fick 4 matlådor av det då!FAST han kanske gillar det!?!
Hum...
Crap!!!
Imorgon äter vi(jag & Lina) bakad potatis-vilket Stefan HATAR-såå...han får varm nachotallrik i plåtlåda-yeah!!!

Å tydligen,vid ett fruktansvärt svagt tillfälle lovade jag Lina godis!!!
Wtf???
Men hon strålar i soffan med sina godisbjörnar och jag tänker:HUR länge kommer hon att bli uppe ikväll???!!!HUR kunde JAG lova henne det???gjorde jag verkligen det....nja...men HON hävdar bestämt det...känns som det är lite Lina-Mamma=1/0 just nu....
Hon sov dessutom mellan 15-16.45
Ha ha...TUR att jag bara har mig själv att skylla;-)

Av Måna - 12 september 2012 08:24

"mamma,kan du hjälpa till lite?"
"ja...vad ska jag göra?"
"sitter en liten prutt fast i blöjan"
"då tar vi hand om det på en gång"
Lina springer in på sitt rum,jag efter!
Tar av henne blöjan och hittar inget annat än kiss i den!
"nu tror jag att vi har släppt ut prutten ur blöjan"
Sätter på henne en ny blöja.
"mamma!prutten fast i blöjan"
Tar av henne blöjan igen,nää inget alls!
"vi släppte ut prutten ur blöjan nu"
På med den igen!
"mamma!!!prutten har fastnat i rumpan,urk fy äckligt!!!"
Tar av henne blöjan IGEN,nää inget nu heller!
"har vi släppt ut den?"
"jaa...och nu kommer det inga fler pruttar som fastnar i blöjan,mamma har släppt ut alla!"
"tack mamma!"

Och god morgon!!!
Liten prutt/mamma=3-0!!!yeah!!!men vad sjutton gör man inte då,kan ju inte ha en massa små pruttar instängd i en blöja heller;-)
Btw-libero har slutat tillverka "pott training" blöjorna...surt-hade velat prova!känns som jag aldrig kommer få Lina rumsren...blöj-fri!;-)

Dagen till ära ska vi besöka Ica,mjölken är slut!och i valet mellan lasagne och tacos-har jag inte bestämt mig:-) tacos kanske.... Kan ju fråga bajjamannen vad han skulle vilja ha för ngt,även om jag VET att jag inte får något svar;-)!!!

Nu mot kaffemugg numero två!!!

Av Måna - 11 september 2012 17:37

Istället för att i tappra försök underhålla su-puppan drog jag med henne ut till stallet.

Det gick lysande!

Skotta ut allt spån och spolade rent.

Nu ska det bara torka,sen är det allmost klart för intag-vilket jag hoppas dröjer en måånad till,minst.

 

Fika med grannen.

Pockat äppel-jävlar tills ryggen skrek,kul när det blåser...

Nu är dom samlade i kärran.

Nu är jag trött och inget mot vad Lina är.

hon är tyst,sitter heeelt stilla...Väldigt trött då med andra ord.

 

Kan hoppas kvällen blir lugnare än igår.

Skickade sms till Stefan(igår kväll)

"Spontant känner jag lixom,skjut den jäveln som 

äntrade gårdsplanen så att idioterna till hundar

började skälla,så att Lina som inte hunnit somna

till hundra-nu far runt i heeela vardagsrummet

och spelar allanbrallan,för hon ska minsan

visa sin pappa hur fin hon är i sitt nya nattlinne!

det är måndag,mitt favvo program,trött som en idiot-Ja

visst har dåliga värden:-/ 

Spontant nummer två känner jag-Skjut mig!!!!"

 


Både far och dotter skiner upp som två solar när han kommer in till henne(han HAR jobbat klart för dagen)Jag jublar inom mig,för dem bådas skull.

Efter en kvart,15 minuter-vrålar och skriker hon som vanligt nere i köket och dom är oense.

Jag sitter kvar med mina elefantfötter från m-bergs vistelsen.

Ikväll har vi en BRA kväll  

Jag lägger barnet-som somnarpå en gång.

Jag får in kattpatrullen-Tidigt.

Jag kan lägga mig tidigt-21.00

Planen!!!

Som kommer att gå mitt itu eller delas på 100!

Som vanligt,som alltid!!!

 

Nu är det tv tajm,för Lina en stund ifa.

Hon tjatde  om sitt nattlinne hit och nattlinne dit.

Jag gav med mig,tänkte "Va faaan spelar det för roll om hon får ha det på sig redan nu???"

Nu har hon nattlinnet på sig och är världens stoltaste Lina lixom!

 

 

Av Måna - 11 september 2012 09:29

Någonstans känner jag what the fuck!!????
Men sen dör jag en stund,bryter ihop av skratt och kippar efter andan!!!
Gubb-jävel...hur faan kan man vara sååå ful???

Av Måna - 11 september 2012 08:52

Vissa mornar funkar det inte!
När jag slog upp ögonen och insåg att dagen börjar med att jag är bajja nödig-då vet man,det blir en SÅN dag!
Försökte somna om,hoppas att vakna upp på onsdag morgon-men nää!!!
Masa sig ur sängen,slå på tv'n och smyga ned för trappen!
-AAAAAAAAA!!!!!
Crap!!!blängde på oliver,som om det skulle vara hans fel att Lina vakna,och att hon vaknar med att vråla!?!?!
Mmmm...han kanske inte hade behövt hoppa jämnfota på alla trappsteg ned...WELL-d lät faktiskt som så!...
Sen var det tyst...alldeles tyst!
Fortare än blixten kastade jag på Bella och Cher kopplen och mota ut dom(okey,inte mota-dom drar ut mig)
Runt husaknuten och in i hagen,precis när mina gigantiska-skit stora-monster-hundar skall till att skita hör jag:
-maaaaammmmmmaaaaaa!!!!!
Å då är det bråttom,inte alltid Lina hör mig skrika till svars för torken och dunder utanför!
Där står MIN surpuppa i egen hög person i sitt nya nattlinne och dagen till ära har hon intagit rollen som familjens surpuppa!och jag känner YES!!!
Sen blir det bara upp å ned,fram å tillbaka,skit å dynga och jag påminner mig själv om "att jajjämäään,det skulle bli en SÅN dag...yepp!!!!"

Och klockan är bara tio i nio!
Suveränt
Galant
Fantastiskt
Men...vi kämpar väl för att få till en halv dan dag iaf!

Känner mig lite granna som den blå gubben...hell yeah!!!!

Av Måna - 10 september 2012 21:27

M-berg idag,kändes som 100 år sedan!
#2 leggings till Lina
#1 mjukisbyxor till Lina
#1 nattlinne till Lina
#2 pyjamaser till Lina
# 1 gris till Lina
#2 burkar såpbubblor till Lina
#32 mat korvar till Oliver
# 1 fleece tröja till Lina
# 1 munkjacka till Lina
Hon är så stolt över sitt nattlinne,att hon MÅSTE vara upp och visa sin pappa hur fin hon är...ja vad säger man-skjut mig,jag ÄR trött!!!men va fan,klart att hon ska få vara uppe och visa honom det!!!

Ensam mamma söker-heliga timmen!
Bajjamannen kom precis in i tha hause,han tog med skitunge,iklädd sitt prinsess-nattlinne,ned för att steka en hamburgare!:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards