Alla inlägg under september 2012

Av Måna - 3 september 2012 09:19

Måndag igen!!!

Underbart härligt höst väder ute.

Solen skiner,lätt blåst och känns fruktansvärt skönt bara!

 

Sovit som en makrill i tomatsås inatt...=dålig sömn.Somnar in på riktigt strax efter tre tiden  

Även om jag väcktes av Stefan hemska ringsignal tjugo i sju,och mitt super-duber-absoluta-riktigt-dåliga-hemskaste-morgonhumör slog till,har det ordnat till sig nu,förvånansvärt fort faktiskt!

Stefan gick ut och kom sen in och åt frukost tillsammans med oss  

 

morgon göring är klart!

Funderar på om vi skulle ta oss en lång promenad,jag och Lina+ en hund.

Alltid svårt att välja vem som ska få följa med,brukar alltid falla på Olivers lott att få följa med.Men idag tänkte jag att Bella skulle få gå en sväng!

Cher med sin stövel är ingen idé alls.

Och att ha med fler än en är nästintill omöjligt!

Jappsa,så gör vi tror jag bestämt!

 

Måste ta vara på denna sjukt underbara dag!!!

 

Av Måna - 2 september 2012 10:25

Söndag!

Natten har varit katastrof!!!

Sovit på tvären,diagonalen,på kuddarna,i fotänden...jaa...över hela sängen,flyttat mig runt NALA(!)som sovit gott.Vet inte om denna dåliga sömn varit pga att Stefan sov i soffan.

Jupps!

Nää...inga konstigheter.Han har jobbat,bytit tork och så,så när jag gick och la mig-kom han in och skulle gå ut vid två tiden igen för att byta.Så han ville inte lägga sig i sängen,dels för att han skulle riskera att försova sig då och dels för att inte väcka mig när klockan hans ringde.

Han försov sig ändå...

Halv fyra var jag uppe och släckte,låste och stängde grinden i trappan.

Han vaknade av att jag tassade runt och gick ut då.

Efter det,när han var tillbaka i sängen vid fyra,sov jag som en stock.

Vaknade av att jag fick en stor kram av Lina.

Jaa...då kan man ju inte annat än få ett leende på läpparna(trots mitt hotande dåliga morgonhumör)

 

Idag är det Tångeråsa-dagen.

men...nää...jag tror inte att vi ska gå dit.

Vädret är ju tråkigt och trist.

Ballongerna kostar 85:-(!!!!!)Och Lina kommer garanterat att TJATA,för att hon absolut-måste-vill ha-en helium ballong.

Liten marknad med samma "sortiment" som förra året antar jag.

Nja...Dom antika traktorerna ligger väl inte på tio-i-topp listan att se för mig heller.

MEN,jag ska inte rata det redan nu,för kanske att Stefan har tid att ta en runda,och då följer jag naturligtvis med.

 

Regn,grått och blåst idag.

Höst ruggigt skulle man nog kunna säga att det är.

 

Jag och Lina grillade kött och korv och baguetter igår kväll.Smakade skit:-/ Ha ha ha...nää...men jag som trodde att det skulle vara gottigotti kött,fick mig en stor besvikelse och tyckte att det grillade korven smakade bra mycket bättre.

Mycke mat blidde det,så även Jens och Stefan fick kvällsmat vid 21-taget.

Såå...vad äter vi idag då?!

Hum...söndags mat...mmm...får ta och tänka på den biten oxå...Köttbullar och mos kanske...för enklighetens skull.

 

Stefan var super nöjd över sina födelsedags presenter!!!  

Av mig(Lina)mamma och pappa fick han "lyktstolpar",4 stycken.Varje stolpe har 3 lykthus vardera!Dom ska stå efter grusgången upp till huset!

Av bror och syster fick han matchande ute lampor,som ska sitta under balkongen-byta ut dom där som börjar bli rätt gamla nu!

Jelly beans av Lina och så en lite choklad ask med marabou chokladhjärtan av mig!

  

Å jag är glad att jag faktiskt kom på denna idé att vi skulle köpa detta till honom  För han är annars så humlans svår!

 

Nu är det hög tid att dra igång på denna dag!10.39,in i duscha,bädda sängen,vika tvätt,få på Lina några kläder,plocka undan på övervåningen,bortsa tänder,jaga Lina för att kunna borsta hennes tänder,jaga Lina för att kunna sätta på håret på henne...sminka mig,få på mig själv kläder!

Yeah!!!!Vi börjar nu då!  

Av Måna - 1 september 2012 17:32

Man glufsar i sig alldeles för mycket obyttigheter när det är kalas,iaf jag!
Jag kan lixom inte stå emot-måste smaka på alla kakor:-)
Å tårta å bullar och nu har jag ont i magen!!!

Väntar en liiiten stund,sen ska jag och Luna fixa ninisarna och sen tror jag att vi tar och tänder grillen:-)
Super-duper-gott kött ligger i kylskåpet och väntar:-)
Låter mums,låter som det inte får plats i svulle buken..men har inte ätit någon mat idag!:-/
Lina åt upp det som var kvar på hennes pizza innan kalaset började!

Så får det bli!!!

Av Måna - 1 september 2012 09:39

Att vakna bredvid Bajjamannen,här inte till vanligheten just nu.

Men IDAG hände det!

Och Lina skruttan kom in och skulle knöka ned sig mellan oss(och Simba naturligtvis)för lite morgon gos.Tyvärr hade hon med sig en mindre njutningsfull doft av bajja.

"Niiina blä,bajs i blöjan"

NÄHÄ???Det menar du inte skrutt-unge!  

Sen var morgonen igång!

 

Igår lyckades LIna med att dra ned helkroppsspegeln i sitt rum.

MILJONERS spegel bitar på heeela golvet,spegeln farit ned med en sådan kraft att några bitar gått in i trägolvet och fastnat!

TUR som token,gjorde inte sig Lina illa!

Men lite skäll fick hon... Då hon började slå på spegeln,jag sa åt henne att sluta på en gång,men hon-som vanligt lyssnade inte på va jag sa,upprepade och sa: SLUTA MED DET DÄR!

Nope...

Sen kom spegeln farandes!

Kanske kan hon låta dom andra speglarna vara i fratiden,kanske...

 

Idag kör vi kalas firande rond 1.

Men...det ser sig inte bättre ut än att Bajjamannen startar tröska,eller jaa...han i egen hög person skulle inte tröska idag.Så...han kommer la hin "hejhejhej" river upp paket,halsar kaffe och kastar i sig fikat  

That´s life!

 

Lina köpte egen födelsedags present till sin pappa igår.(jaa...var väl kanske jag som styrde upp det hela)

Men...Bajjamannen har en förkärlek till jelly beans(stavning?),å eftersom dom har ett stort ställ med sånna på Maxi,tog vi några-Lina valde en fin skimrande present påse i lila!OCH natruligtvis valde hon ett kort med en gris på till sin pappa!  

Ska väl få på mig kläder för dagen,sminka mig,torka håret och sedan väcka grannen-eftersom jag behöver komma in i hans "källare" och hämta kartongerna.

Köpte present papper igår-men antar (inte räknat med annat)än att det ska räcka till 1 kartong!Men nu kom jag på att det skulle ju vara bra om det räckte till 2 kartoner iaf...

well well well....

Mycke som skulle vara bra just nu!

 

Nehepp,vi drar igång dagen.

Lördag heeela dagen långt till mångas glädje  

Kanske avrundar dagen med lite grillat,jag och Lina(Bajjamannen)

Vad gör vi???NU kööör vi!!!  

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards