Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Måna - 9 januari 2013 19:56

3 telefon samtal till dina försäkringar.

2 telefon samtal till banken.

problemet fortfarande inte löst!!!!

Problemet=när Dina försäkringar ska dra bil försäkringen via autogiro,nekar banken dom pengar.Jag får hem påminnelse i brevlådan om att när försäkringen skulle dras,fanns inga pengar på kontot.Vilket jag VET finns.

irriterande-JA!

Men banken kan inte hjälpa mig.

Och dina försäkringar kan tydligen inte heller hjälpa mig...WHAT???

jag fick iaf turen att få prata med en grymt trevlig tjej på Dina.Hon försökte hjälpa mig på alla sätt och vis,även om det inte fungerade.

Påminnelsen betalar jag bara manuellt på banken.Men jag tycker att det är pinsamt...att Dina tror att jag ALDRIG har pengar på mitt konto den sista varje månad.

Tycker även att banken är liiite dåliga på att hjälpa till här-det är ju trots allt DOM som stoppar betalningen.

Tjejen skulle iaf ringa mig-så fort hon har fått in betalningen på försäkringen.

så skall vi lösa det på något annat vis.

Men det är irriterande som sjutton.

 

Joel på mvc idag,första besöket med nya sköterskan.

Nja...jag är inte över förtjust i henne,men ska inte dömma av andra gången.Alla är vi olika människor,och det är inte lätt att mäta sig med racer Anita...:-P

Men Joel var inte alls på humör där nere.dels var han hungrig,VAD ANNARS lixom-sen blev han arg,jätte jätte arg för att han inte fick någon mat OCH för att jag dessutom klädde av honom kläderna för vägningen.

Jag över vägde att skita i handlingen och åka hem istället för att ta med honom till affären då han skrek så han knappt fick luft.

Men han lugnade sig...sen...efter en stund...lite granna.

 

Lite läskigt är det,tycker jag,efter det som hände på Verona(pizzan i Fjugesta) strax efter jul.

Kände lite obehag att handla på coop,bara för att deras parkering ligger på baksidan...Fast tur då för mig att det fanns en ficka framför idag=)

Bara coop i Fjugesta som har pampers....!och det skulle ju hem lite sådant till lilleman.

 

Annars har det varit rätt snurrigt idag.Joel ville inte sova fm och Lina ville inte lyssna(som vanligt)

Trött som jag vet inte vad med två pungar hängandes under vardera öga...men insett,det finns dom som hardet bra mycket värre!!!!

jag kanske inte skulle klaga...inte officiellt iaf;-)

 

Jag undrar vaför ica´s päron smakar besprutnings ämnen...Och jag undrar varför dom PRÅMT måste sätta en etikett på VARJE päron?!Är inte det humlans dumt?

ica.ica.ica.ica

Å jag måste ju pilla bort den lappen var eviga gång jag tar ett päron!

 

Fortfarande undrade jag varför man öppna Finn Crisp i botten,men Stefan löste det problemet åt mig idag;-)

Att det är jag som missat kartongens funktion lixom...Ha ha-inte lätt alla gånger.

 

Imorgon ska Lina kissa på pottan,inte i trosa,inte i blöja-I POTTAN,nere I pottan!OCH när hon har kissat(eller bajsat) får hon en överraskning.Lina ÄLSKAR överraskningar!Jag måste bara komma på VAD överraskningarna ska vara för något.OCH hon ska även få klistra klistermärken av gula smileys på ett papper,och när papperet är fullt ska hon få visa det för mormor!

Okey...det kanske inte funkar.Men idag kissade hon på golvet bredvid pottan-framsteg,så nära har vi inte varit ännu;-)

 

Nu ska jag kika klart på filmen.

Stefan har kommit in och tagit över Joel,som inte vill sova:-) Som då förhoppningsvis sover inatt!*hoppas hoppas hoppas*

Ska även öeta reda på en napp...måste få ungen att ta napp;-)

 

Capisch!

 

Av Måna - 9 januari 2013 07:45

Som förgyller dagen:

*banken nekar dina försäkringar att dra pengar från vårat konto...:-@
*att båda barnen har stopp i kanalen-för att sedan få diarré som sedan blir hårt-yeah!
*näsan rinner
*ryggen brinner-sticker som nålar
*tvätt berget av ren tvätt innehåller typ ALLA våra kläder,alla 4:as...
*h&m's jävla trosor är trasiga efter 2 användande,2 tvätt!
*Lina fullkomligt HATAR pottan och ÄLSKAR sina blöjor...
*ny sköterska,I don't like her....
*hundskit på gräsemattan bakom huset..,
*den enda som till synes verkar pigg i detta hus är Joel-och han sover 90% av dagarna!

Jahopp!!!
Å nu sitter jag i ett kolsvart kök och dricker kaffe,alla andra sover.
MEEEN.....Joel somna om efter maten vid tre!!!!woohoo,duktig liten kis!:-)
Upptäckte även då att Lina var i sängen...men hon gick tillbaka till son säng och somna:-)
Kan inte påstå att Lina är svartis på Joel,dock vill hon ha mera bekräftelse i form av att ropa "mamma" 45/minut!hon vill inget-men jävlar anamma om jag inte svarar någon av gångerna!!!!!
Hon försöker även hålla sig uppe på kvällarna...så långt det går!
Å jaa...hon lyckas bättre än mig!
Men hon kan få det-hon kan få den stunden m mamma och pappa!
I förrgår fick vi båda två en stor kram samtidigt av henne samtidigt säger hon: Åååå,jag älskar er!!!
Då gör det inte så mycket..att hon är uppe lite senare;-)

TA TAG i dagen!
Ringa banken,svara på alla sms jag dagligen glömmer bort,dammsuga,ta ur diskmaskinen,duscha,laga mat,handla mat och mvc med Joel!
Qapich!!!!!


(I mitt bästa liv,ska jag bli katt!inte vilken katt som hellst-utan jag ska bli Simba!!!99% av sin vakna tid-ligger han i hålet-när jag kommer med dammsugaren,drar han sig helt in och när jag passerat ploppar han ut igen!)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards