Alla inlägg under januari 2013

Av Måna - 9 januari 2013 07:45

Som förgyller dagen:

*banken nekar dina försäkringar att dra pengar från vårat konto...:-@
*att båda barnen har stopp i kanalen-för att sedan få diarré som sedan blir hårt-yeah!
*näsan rinner
*ryggen brinner-sticker som nålar
*tvätt berget av ren tvätt innehåller typ ALLA våra kläder,alla 4:as...
*h&m's jävla trosor är trasiga efter 2 användande,2 tvätt!
*Lina fullkomligt HATAR pottan och ÄLSKAR sina blöjor...
*ny sköterska,I don't like her....
*hundskit på gräsemattan bakom huset..,
*den enda som till synes verkar pigg i detta hus är Joel-och han sover 90% av dagarna!

Jahopp!!!
Å nu sitter jag i ett kolsvart kök och dricker kaffe,alla andra sover.
MEEEN.....Joel somna om efter maten vid tre!!!!woohoo,duktig liten kis!:-)
Upptäckte även då att Lina var i sängen...men hon gick tillbaka till son säng och somna:-)
Kan inte påstå att Lina är svartis på Joel,dock vill hon ha mera bekräftelse i form av att ropa "mamma" 45/minut!hon vill inget-men jävlar anamma om jag inte svarar någon av gångerna!!!!!
Hon försöker även hålla sig uppe på kvällarna...så långt det går!
Å jaa...hon lyckas bättre än mig!
Men hon kan få det-hon kan få den stunden m mamma och pappa!
I förrgår fick vi båda två en stor kram samtidigt av henne samtidigt säger hon: Åååå,jag älskar er!!!
Då gör det inte så mycket..att hon är uppe lite senare;-)

TA TAG i dagen!
Ringa banken,svara på alla sms jag dagligen glömmer bort,dammsuga,ta ur diskmaskinen,duscha,laga mat,handla mat och mvc med Joel!
Qapich!!!!!


(I mitt bästa liv,ska jag bli katt!inte vilken katt som hellst-utan jag ska bli Simba!!!99% av sin vakna tid-ligger han i hålet-när jag kommer med dammsugaren,drar han sig helt in och när jag passerat ploppar han ut igen!)

Av Måna - 6 januari 2013 22:51

                                                                                                                               

Av Måna - 6 januari 2013 22:22

Resumé...


                                             

Av Måna - 6 januari 2013 21:35

hann inte längre än så.

Pedanten i mig hade panik när klockan var tjugo över tolv och jag fortfarande inte hade dammsugit kök och hall hade heller inte hunnit duscha och lukta mindre gott!

Jag la ned.

Lina...

Lina har haft TVÅ enormt jobbiga dagar(för oss andra)

Idag har vi krigat.

krigat,krigat,krigat...

Imorgon måtte det bli en bättre dag,hon kan OMÖJLIGT vakna på cp-humör en tredje dag...eller???

 

Inte möe gjort idag.

Min underbara man lät mig få lite sovmorgon,likaså igår:-) Kan inte tacka honom nog för det.

Den extra timman som jag får sova på morgonen gör hela dagen.

fick dock liiite tid över efter att jag sprungit genom duschen att ta hand om det sista inne i "tvätteriet"

Tvätteriet="gamla" kontoret.

Har märkt att all ren tvätt hamnar i fyra olika högar på skrivbordet.Dom flyttas dock inte därifrån lika snabbt...ska man använda den datorn,finns en liten arbetsplats om 3x3 dm ;-)

Idag...tog jag dom sista kläderna till deras rätta platser i huset...i samma stund som jag insåg att tvättkorgen är full igen,tvätt ställningen är full med tvätt som ska vikas,tvättade lakan på flera platser som jag förmodligen kommer att lägga in i tvätteriet imorgon,så att skrivbordet blir fullt igen;-)

 

Så fort jag har möjlighet,vilket borde bli på onsdag då Joel ska ned till mvc,ska jag köpa vit färg och måla vardagsrummet.

Vi ska måla det vitt...inte kommit fram till om det blir tre eller bara två väggar som ska bli vita och en eller två väggar som ska bli tapetserade.

Jag är glad att detta rum är tacksamt som få att måla.ALLA väggar har dörröppningar eller fönster:-) kommer inte att gå åt så mycket färg heller.

Vardagsrums bordet ska flyttas ned till skinnsofforna och vi ska köpa ett nytt.Tv bänken ska bytas ut mot en låg avlång.

det kommer bli bra-kan bara bli bättre mot vad det är nu(mitt tycke)

Vi tar det någon dag när iaf Lina är på bättre humör;-)

 

Pott-träning med Lina idag.

Det gick väl typ inte alls så bra...inte det minsta faktiskt.

Men...vi tar väl nya tag imorgon med henne.Kanske det fungerar bättre när hon fått sova på saken.

 

Imorgon måndag.

Ingen planerat inte.

tar dagen som den kommer,blir väl lite av varje-främst umgås med tvättmaskinen.

 

För övrigt önskar jag mig denna i födelsedags present:-)!!!!

 

Av Måna - 4 januari 2013 20:49

Så känns livet just nu.

man trodde att man skulle susa fram som om inget speciellt hänt med ett barn till.

Jisses vad fel man kan ha!

ALLA dagliga rutiner är ändrade.

 

Man trodde att man kunde detta,var ju bara dryga tre år sedan man var här.

Att man lixom bara skulle "falla" in i rollen som spädbarns-förälder igen.

Jisses,VAD fel man kan ha.

Man glömmer.

Man glömmer typ ALLT!!!

man kommer knappt ihåg hur det är att byta blöja på en liten.

Jag lovar!

Och jag undrar,HUR kommer alla andra ihåg???

 

Vi är hemma.

Vi har varit hemma sen Joel anlände.

Jaa...Vi har varit iväg,men inte utan Stefan.

Idag var det dags.

Ica Fjugesta med Två barn.

Jag har faktiskt samlat mig mentalt för detta,laddat lixom.

ALLA andra klarar det-JAG med.

Så efter att ha tjatat på Lina att klä på sig,borsta tänder,kamma håret och plocka undan.Bytt kläder och gett Joel mat-var det dags.

Packa in två barn i bilen och susa iväg.

Jag hade lovat Lina att hon skulle få ha en liten vagn.Hur skulle dom annars få plats lixom???

Det gick bra-ända fram till kassan.

Fredag-ica=mycket folk.

Lina drar ut i entrén,så vid betalning var jag tvungen att ha koll på Lina,kassan och kortapparaten samt att den GRINIGA kassörskan inte hade någon som hellst förståelse för denna situation.

På kortapparaten satt en lapp-jävel som man tydligen skulle läsa och försår...jaa...kanske inte när man har en vild Lina i entreén!

Vid i packning av påsar,ålade hon runt där på golvet och under bänken.

OCH avslutade med att sticka ute på parkeringen...

I fem gigantiska steg fick jag tag i luvan på hennes jacka och lyckades väl typ halvt om halvt dra omkull henne där.i ena benet och ena armen bar jag tillbaka henne till bilen och kasta in henne i stolen.

Sista gången.

Jag vet...kommer åka ned igen,inte på en fredag dock.

Jag kommer sätta koppel på Lina.

I Can do it.

 

Nu är det kväll.

i soffan tidigare än vanligt,brukar inte hamna här förs senare,och då somnar jag iaf-sittandes,med datorn i knäet.

Inte ikväll verkar det som:-)

kanske finns hopp.

Hopp om att överleva.

För just nu känns det som att det är just vad vi försöker göra.

Det kommer komma en dag när våra nya rutiner är på plats.

Kommer komma en dag när JAG har läget under kontroll igen.

 

Och mitt i all kaos,har min lust för att renovera krypit sig på igen:-)

Så nu är det tv-rummet som står på tur.

Och om jag känner mig själv rätt,kommer jag mitt i detta "kaos" att dra igång med renovering tillsammans med två barn.

 

Joel ÄTER,äter och äter.

på dagarna sover han mest,och på nätterna är han lite mera vaken.

Fick honom vaken en längre stund nu ikväll-så kanske han kan sova bättre mellan maten.

 

Vi fortsätter att överleva!

Att försöka hitta en ny vardags rutin att komma in i.

Att lära sig att leva livet tillsammans med två guldklimpar istället för med bara en.

<3

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards