Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Måna - 16 februari 2013 22:11

Upp å ned som vanligt hemma hos Hultquist!
Dagen slutar dock med atom krig mellan mig och Lina;-(
Läste saga för henne,allt var frid och fröjd-sa godnatt och gick ut!stefan hade äntligen lyckats söva Joel!
Hon börjar gråta och jag går tillbaka.
Skäller på Stefan,att han inte torkat rent henne ordentligt i rumpan(?)
Stormar ut till Stefan och skäller ut honom!får iväg henne för att byta blöja.
På G att få stopp igen-så nu har vi över doserat med lactulos på henne för att slippa ge henne spruta!
(Vid halv åtta ropar hon när hon städar sitt rum:pappa!!!!jag HAR bajsat!vi far upp båda två och blir skit(ha ha) glada!!!hon nästan gråter av lycka-nu slipper jag sputan"
Det kommer ut ganska mycket bajs...jaa...en klump som en tennisboll ungefär...å man skulle ju då behöva ge henne lite salva-men NEJ,det får man inte!
Efter att ha bråkat om att ha eller inte ha blöja och inte eller få salva och hon börjar skrika-går jag i taket!
Och där står vi och skriker då Stefan dundrar in,Joel skriker och han fräser åt mig att försvinna!
Han får Lina i säng igen och jag får gå in efter och prata med henne,be om förlåt för att jag blev arg och hon får säga förlåt för att hon bråka!
Imorgon ska Lina och Stefan åka pulka:-)

Mellan varven av att känna sig som världens bästa förälder känner man sig även stundvis som världens sämsta:-/
En kväll som denna tex!
Men det kanske är så?!
Ryggen har lagt av-kan inte bära Joel långa stunder;-( vänster armen gör riktigt ont,å när jag säger att det gör ont-då är det Måna som säger att det gör ont,vilket betyder att om D hade varit Stefans arm-hade han legat i fosterställning på golvet och grinat!
Jag funderar om det är något skit med plattan i armen-ger D någon dag till!

Kina mat idag...Stefan och Lina åkte och hämta!
Nej,det är inte gott...längtar efter det,tycker det är gott just i stunden,mår illa efteråt och tycker inte alls att det smakade så bra!tur det kanske-annars kanske man skulle äta det oftare!

Lina sover.
Joel sover.
Stefan tittar på tv och jag ligger inne i sängen och tar strax natten!
Joels skrik har ändrat sig-från nätter till kvällar(vet inte om jag egentligen vågar skriva så,får jag väl igen det)han drar igång runt 20 och framåt-olika länge var gång-ikväll startade han dock vid 18:-/
Förmiddagarna är han glad(när han inte sover)och jag älskar att se hans skratt och älskar att höra ljudet från honom när han försöker "prata"!!!
Man smälter som smör i solsken;-)

Jag är världens lyckligaste mamma till dessa två orkaner,barbarer och livliga ungar;-)
Vad skulle livet vara utan dom!?
1 timma utan Lina och jag börjar få panik-alldeles för tyst då,ingen som tjatar.ropar eller stojar tex!

Nu faller ögonen igen!
Älskar sängen!!!!är så fäst vid min säng!!!:-)
Även den minsta kommentaren hör på bloggen får mig att lysa upp:-)blir så glad var gång,ett litet tecken på att det faktiskt finns någon som orkar läsa:-)
Stort TACK:-)

Ciao!!!!

Av Måna - 16 februari 2013 11:29

To do,or not to do????

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards