Alla inlägg under mars 2013

Av Måna - 19 mars 2013 09:33

Vi går med stora steg mot en ny helg;-)
Dagen till ära är det åtta minus,små snöflingor virvlar runt i 4/m/s!känns som man kliver ut i Sibirien när man kommer utanför dörren.
Nere vid vägen såg jag isbjörnarna ta flykt mot varmare breddgrader!!!!:-O
Inne i hallen igen med hundarna inser jag att tårar,snor och dregel frusit till is under min mini promenad,ansiktet är som av porslin-redo att spricka!!!
Fy!!!
Att få sms av svärmor igår kväll,gör inte detta väder till det bättre:-/
"22 grader,sitter på balkongen och dricker kaffe och bananlikör..."
Kan LOVA...är Inge balkong häng här på Stickninge inte...å ingen bananlikör för den delen heller...;-)

När hade den där våren tänkt komma???är jag för tidig med å tjata om det nu?

Vad jag än gör,får jag dagligen vara kompis med herr migrän,oavsett om jag vill det eller inte:-@ vi är,enligt MIG,inte dom bästa vännerna heller...men nog fan kommer han hit,till mig,VARJE dag;-(

Idag ska jag träffa doktor klockan 15!dock inte för huvudet..utan för mitt högra ben!
Ett stort blåmärke förgyller utseendet av min arm,efter fredagens provtagning!dom har inte ringt-så antar att värdena var bra då:-)

Det är fortfarande morgon stök med vissa avbrott!
Sen är det dagens stora fråga "vafan blir det för mat"
Om jag vore snuskigt rik-skulle jag ha en anställd kock,en allt-i-allo som städade och dammade hela dagarna-tvättade bilen,klippte gräs å skotta snö,rensade ogräs och beskar fruktträden, vad mycket tid det skulle bli över att leka med barnen:-) för det vore det enda jag skulle ha-två vilda och galna ungar att ta hand om;-)

Nu sover grodan igen,Lina leker och jag ska ta med mig min kompis herr migrän upp för att vika dom sista kläderna i klädrummet,bädda sängen,rensa och plocka SEN är det kökstid....
Yeah!!!

Av Måna - 18 mars 2013 14:41

Av Måna - 15 mars 2013 08:56

Allt är inte guld som glimmar ty det som inte dödar,härdar....

Av Måna - 14 mars 2013 20:58

Äntligen!!!
Har varit en jobbig dag,en skit jobbig dag.
Runt tre tiden fick jag mig en ny tatuering...!

Av Måna - 14 mars 2013 07:37

Jag vet att jag kanske är ute i tidigaste lagret...men det verkade ju så lovande en stund!
En överblick på vädret igår kväll,visar MER snö nästa vecka,massor av snö....!well...inget i förskott,tror d när jag ser det!

2/2 barn förkylda:-(
Yeah....!
Lina piper från att hon vaknar tills hon somnar för kvällen!igår fick jag be Stefan ta bort henne från mig INNAN jag skulle explodera på henne!
Jag älskar ungarna så det gör ont-men ibland kan man bli så fruktansvärt arg(på Lina)
Denna kaxiga,ngt uppkäftiga,coola,ärliga,gosiga,sken vilda unge är mitt allt<3
Även om hon lever sitt egna liv,aldrig lyssnar vad man säger-är hon Lina,min Lina!!!
Å jag är stolt över mina barn,stolt över att dom faktiskt är mina barn.
Även om jag bad Joel snällt igår om att bli LUGN!!!inte så vild som sin syster!

Joel sover igen!
Det var en person som kommenterade här på bloggen för ett tag sedan!
Jag undrar hur ni har det?hur det går för er!?
Har koliken blivit bättre?<3

Kaffe nu,dammsuga och plocka ur diskmaskin!jag lovar,den som uppfinner en själv-urplockande-diskmaskin,kommer jag belöna BRA!!!

Den nya boken "hur kunde hon" är utläst...nja...den var inte heller så värstans bra!
Nu ligger 4 böcker till å väntar...eller Jaa...egentligen fler!joe nossbo(ja,ursäkta stavning)har jag ALLA böcker av....läste en,beställde hem alla...tappa intresset,läste Inge mer;-)
DET är så typiskt Måna som det kan bli:-)

Av Måna - 13 mars 2013 21:03

Jag tror att jag går åt snart-rätt övertygad....
Satans migrän...
Olidligt gnäll på Lina-förbannade förkylning!
Joel fick "kolik utbrott" idag;-(
Det smärtar så inom mig!
Han skriker,krampar,river å klöser med sina små händer och snoret spruta ur näsan på honom;-(
Å jag kan inget göra...inte något mer än det vi gör!
Min lilla,lilla plutt!
Annars tycker jag,eller han ÄR mycket bättre!!!allt är inte kol-svart längre!!!!:-)

Jag ska till ULLARED!!!!!
Vet inte NÄR eller med VEM....men jag ska dit!
Har fått lov av Stefan att åka heeeela långa vägen dit;-)
Snäll gubbe jag har!

Nu knorrar Joel från sovrummet!
Hästar klara
Hundar klara
Katter inne
Lina sover
Å jag lääängtar till huvudet får vila på kudden:-)

Av Måna - 13 mars 2013 07:33

Vad är det här!?
SNÖ!!!!
Jag som smått börjat vänja mig vid att gräsmattan visa sig mer å mer...å nu?!
Nu vart det livsfarligt ute...d små isfläckarna dolds av pudersnö!

Det där med att vara på bra humör...faan...inte idag heller:-/förbenade migrän...

Bada Lina igår kväll,ja-jag fick faktiskt oxå offra mig och krypa ned i badet!leka med dom två båtarna,12 badankorna,1 tvättsvamp,1litet mått,zebra hästen...tur vi har ett stort badkar;-)
Tvätta hennes hår och la faktiskt en inpackning...kanske svinto effekten håller sig borta en stund iaf!

Idag...Jaa...det var just tomt i kalendern...sååå...vi drar väl ned rullgardinerna och vägrar se ut på skiten...Joel fick dock sova ute iaf;-)
Han står i lä under balkongen,nedbäddad så gosigt-så tror han klarar sig:-)
Med den NYA fungerande babyvakten,ser jag även på min mottagare vad det är för temperatur där sändaren ligger,skit bra!!!

Av Måna - 12 mars 2013 16:01

Bajs hit och bajs dit!
6 bajja blöjor från Lina IDAG!!!!en mini plutt var gång.
Vill vråla rakt ut-MEN BAJSA ORDENTLIGT då unge!!!!
Nää...kan ju inte hon rå för heller!

Migränen från helvetet har greppat tag om mitt huvud!ska det aldrig ta och ge sig någon gång???
Hela dagen har varit ett mörker,något irriterande flimmer framför mina illröda ögon:-(
Joel vägrat sova!
Lina förkyld och gnällig.
När Joel väl somnar,drar hon igång och väcker då honom...
Jajjämäään-yabbadooo!!!

Stefan tog med sig Lina en stund efter maten ned till verkstan!
Hann lagom ned till Fjugesta,sen börja bongo-trumman efter "mamman på rymmen"...
Mjölk,kattmat,smör,hundmat,kaffe,våtservetter,dr
icka och en Marabou glass!:-)
Jag tänkte att denna glass skulle höja humöret liiite och kanske dämpa migränen.
FEL,fel,fel Måna...
Denna lilla,sketna,smaklösa glass förvärrade migränen av den irritationen som uppstod samt att jag blev så jävla besviken!
Å rätta mig om jag har fel,MEN-blir inte glassarna mindre å mindre fast dyrare och dyrare???

Joel var igång 05 imorse...så stallet blidde gjort INNAN klockan 06!

Joel vägrar även NU oxå att sova...så trött att han nästan somnar i knät...men inte sjutton han ska sova i sängen eller vagnen!

Tror jag behöver ta ÄNNU en huvudvärks tablett för dagen!
När fan slutar Stefan????
Om 1 minut???
Nää...han hade ju Lina och var inne å väntade på mig tills ja kom hem...om 30 minuter då kanske!!!
Hoppas på tur...behöver verkligen lite avlastning idag.

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards