Alla inlägg den 22 april 2013

Av Måna - 22 april 2013 16:44

Klock-jävel!!!
Gå snabbare!!!
Dagen har varit tok jobbig:-/
Nu vill jag swifta om kläder och pysa till stallet <3

Det vart inte överdrivet mycket gjort idag:-/
Det jag rensa ur skåp å hyllor,snodde samlaren åt sig och pyttsa ut i huset:-@
Daaaaa!!!!!
Om jag ska få ngt gjort-får jag ta det nattetid för sjutton!
Å om vi ska,eller Stefan ska lyckas välja tapeter...kommer vi aldrig någonstans med det där rummet:-/
JAG bestämmer,D är jag som har staken i detta hus(får jag nog medhåll av vem som helst)så-vi gör väggarna äggskal!
Äggskal är en vit kulör.
Samma som jag målat panelen i hallarna och trapphuset!
Det kan inte bli fel.
Det tar inte 100 år att välja.
Det är inte svår möblerat.

Eftermiddags kaffe,Joel sover,Lina läser Snövit och Bella sover!
Har varit en rätt ensam dag idag,förutom karlsong-ligan som kom in vid lunch!;-)
Lina har varit på hemskt humör!
Gnäll,skrik,ilska och gråt-mest hela dagen tycker jag:-(

Klock-jäveln släpar sig fortfarande fram:-/
Skynda,skynda,skynda!!!

Av Måna - 22 april 2013 10:01

Min bror är militär/soldat.
Javisst!
Detta är fortfarande för mig helt ofattbart-då man har en helt annan uppfattning om hur en sådan ska vara till sättet!
Tror aldrig att det kommer å sjunka in riktigt hos mig,att han ÄR det!
<3

Av Måna - 22 april 2013 09:58

Fullan rullan!!!
Lördagen ägnades åt att rensa ur gästrummet,montera ned och flytta upp gästsängen!
Stefan muttra!
Efter 1 år,av mitt tjat "jag vill rensa,kasta,vi har FÖR mycket skit" tändes (helt otroligt)HANS "rensa"!
Han säger mer bara:bränn,elda,pannan!:-/
Han hade tillåmed på förslag att elda upp gästsängen!!!!what??
Hans argument:vi har aldrig gäster som sover över!
Mitt argument:du eldar inte upp min dubbelsäng!
Punkt!
Grannen fick komma in som lite bär-hjälp!som tack fick han en soffa.....
Jag ville inte göra mig av med soffan,den är skön att sitta i...men man kan inte ha kvar en soffa som är skön att sitta i-när ingen sitter i den!
Grannen fick en gratis ektorps soffa från Ikea-yeah....
Han blev super nöjd-jag muttrar...

Söndagen hämta Stefan dom nya möblerna,tre vändor som kånkades in i det fd gästrummet...!
Dom sista stängsel rullarna blidde sålda.
Anna kom och titta på Bella...kunde konstatera det jag redan lyckats konstatera;-)
Tre snubbar från Kumla kom och köpte barnvagnen....
Kasta i mig kebabsalladen som Stefan tagit m hem,rapa och sen kom Mam's och Papi på sen eftermiddags kaffe:-)

Hästarna fick stå ute inatt!
Fixade kaniner och gick på lång promenad med Bella!först gick vi åt ena hållet-till kanalen,ned efter åkern ända ned till sjön-för att inse att vi(jag)inte kunde ta oss över vattnet(kanalen)som är relativt nygrävet...kika efter möjliga "här kanske jag kan hoppa över" ställen-men inget passade!och hade jag hittat ett smalare ställe och hoppat,kan jag gett mig fan på att Bella inte hoppat-eller att hon hoppat först och jag ofrivillig blivit tvungen att...öh...simma,eller att vi hoppat samtidigt,krockat och simmat båda två-nej...vi gick samma väg tillbaka,för att gå åt andra hållet!
Och lagom när vi skulle vända och gå hem-fick jag se min förrymda katt bli jagad av en annan katt långt borta på åkern...
Så det var ju bara att knata på å börja ropa på honom!
Igår kväll blev hela bygden varse om att SIMBA,heter kattfan på Stickninge;-)
Efter en stund kom han farandes,och följde med oss hem:-)

Visade Stefan 16 olika tapeter som jag kikat på till nya,matsals rummet!
Jag fick även 16 nej....hum...
Gubb$%\>$£~

En tvhylla,en "bokhylla" matsals möbler m tillhörande vitrinskåp ute på blocket...å vi som är så duktiga på att sälja saker....eller inte...
I slutänden bidrar dom väl med värme till huset!
Möbler som bara är till "prydnad" för att fylla ut rum...
Någon som är intresserad???

Idag ska jag samla ihop en stor hög till en gubbe som gärna hämtar "loppis"grejor:-) antar att det kommer bli...en hel del!ställer ut skiten utanför dörren-han hämtar:-) perfekt jue!!!

Stefan muttrar.
Ett rum i taget skall göras ordning...
Ja ja ja...helst(enligt mig) skulle det vara klart IGÅR!!!
Jag har inte hans sinne att se på saker!
"Vi tar det när vi har tid,typ när jag gått i pension..."
No no-har en idé fötts-sätter man igång som en tromb och fixar ordning NU!

Just nu...har vi 4 rum i TOTAL kaos och oreda!!!!!
DET passar inte så bra med fru Hultquist's städ-mani.....!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards