Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Måna - 22 maj 2013 22:33

Jamen visst!
Vi springer in på toaletten på BVC,Lina skulle INTE vara hos farmor,hon skulle med sin lillebror idag!
-det kommer lite kiss mamma!
-Bra.
Vi går ut därifrån.
10 sekunder senare:
-mamma...jag har kissat i trosorna.
-nej,nej,nej!!!
In på toaletten,jovisst har hon det:-/ neeeej-inte nuuuu!!!!
Av med byxor och trosor!
Ungen blir hysterisk!!!!
-men du kan ju inte ha på dig trosorna som är blöta Lina!
-JAG ÄR NAAAAAKEN FIIIIIIS!!!!!
-ja,eh,det går det med....
-NEEEEEEEJ!!!!!
-dra ned klänningen,du klarar dig tills vi kommer hem utan trosor och byxor.Ska vi fråga om Anita har en blöja?
-MAMMA,JAG HAR SLUTAT MED BLÖJOR!
Stamp,stamp!
-jaa...jag vet Lina.men vi kanske...
-NEEEEEEJ!!!
-okey,okey,okey!
(Tack som attan att jag satte på henne en KLÄNNING)
Första gången detta händer!:-/
Joel fick sina sprutor...
Han skrek,Lina gick fram till honom och sa att han skulle vara tyst,för han hade bara fått EN spruta-då avbröt han och började,som vanligt,skratta åt sin syster-ungefär samtidigt som hon "högg" nästa spruta i andra låret;-(
Liiite mera skrik.sen vände han sig om och blängde på Anita och sen skrattade han åt sin syster igen:-) gofis!

Lina följde med farmor hem när vi kom hem!
Jag och Joel kom ned efter han ätit!
En stunds tjabbel innan Stefan anlände och det var dags att gå hem igen.
Kvällspyssel,lägga barn,gå på promenad med Bella och prata med Mam's i telegon-fick bli avslut på dagen!

Flyttade tiden hos vet. Till tisdag kväll med Bella-bara Hovis imorgon.
Om han hittar hit;-)

Lina sover sen några timmar tillbaka.varje kväll frågar hon mig,om hon inte kan få sova hos oss!
-när pappa plogar snö i vinter,DÅ ska du få sova hos mamma:-)
Jag kommer att få äta upp det där;-)
Joel sover.
Bella snarkar i korgen på golvet.
Stefan halv slumrar-så där strax innan han börjar snarka.
Bara jag kvar då...just!


Av Måna - 22 maj 2013 12:52

Varför går det så jävla bra för mig jämt??
I valet å kvalet,avboka Hovslagare eller veterinär eller båda två?!!!

Jaa...det får fan bli båda två!
Skit bra....det är ju så jävla lätt att få tag på en Hovslagare som har tid att komma!
Skit bra...att veterinären bara har telefontid mellan 08-09!

Underbart!
JABBADABBADOO!!!!!!!!

Av Måna - 22 maj 2013 09:08

-vad gööööör ni?
Spott,fräs och harkel.
-soooover...
-SLUTA med det,jag ÄR hungrig!!!
Stamp,stamp...
Ååå,ännu en underbar start på dagen!kan hon sluta stampa med foten i golvet?!?

Idag ska min fina lilla groda få spruta.åh nej...hatar det!
Lina hävdar att hon ska följa med lillebror.vet inte om det är någon smart idé?!

Lördagens problem kvarstår idag med...vet inte hur jag skall lösa detta....!
Lollo blir kvar-inte det som är problemet.
Mmm... Resonerat med mig själv ett antal ggr,och kommit fram till det.
Dom som var här i fredags,var jätte trevliga-mamman var jätte intresserad MEN hennes rädda dotter(hade ramlat av sin häst och brutit armen)var mer intresserad av kaninerna än av Lollo.
Det den lilla hästen visade upp i fredags-var oslagbart!
Lollo ÄR en toppen ponny,precis som lovat när jag köpte henne:-)
Nu till problemet.
När jag köpte henne,sa dom-att hon hade haft fång för nu 7 år sedan...dom hade efter det,successivt vant henne med gräs och sen släppt henne på bete.
Detta styrktes av Jess igår som var med mig då.
Damen som var här och tittade på Lollo,frågade om hon fick ringa till gamla ägarna och höra efter hur hon funkade i ridningen.
Till henne säger dom,att dom ALDRIG släppt Lollo på bete!!!!
Vafan!!!
3 hästar,varav 1 kan inte gå på bete-jamen...hur gör jag nu då?!?
Fan,fan,fan!!!!
Att det alltid måste vara något som krånglar:-/
Ja...måste lösa detta,ganska omgående!

Imorgon,klockan 14 kommer Hovis.klockan 15:30 ska jag vara hos veterinären med Bella.
Det blir tajt...som vanligt när något ska göras...
Farmor visste inte om hon hann ta Joel och Lina till två tiden!!!!!
Min plan-är att Stefan tar barnen,verka Manne först,Hon tar barnen så fort hon kan-förhoppningsvis INNAN tre!Och om det drar ut på tiden med Hovis-får Stefan ta över och jag åker iväg med Bella!
Enkel plan!!!:-)
Javisst,det KOMMER skita sig-totalt,jag VET det!

Regnet hinkar ute:-( fy!
Lina har dispans att få titta på tv(idag med)
Joel nyss ätit igen.
Bella har däckat på madrassen på golvet.
Två av tre skitiga katter har kommit in.
Pyjamas på hela ligan Hultquist fortfarande.
Grått,grått och åter grått!

En tvättmaskin är i full snurr.
Trodde det skulle vara tvättberget allanbrallan-meeen så var inte fallet.
Faktum var att all tvätt hängde där nere,ren,och vänta på att bäras upp!hade missat den lilla detaljen;-)

Gjorde nått igår.
Som fick en stor sten att släppa.
Ibland kan saker och ting bli bra himla dumt:-/
Fick även då reda på något jätte roligt:-)

Joel har laddat blöjan full nu...osar...mmm....JABBADABBADOO !ska ta hand om det på direkten!

Capish!!'n

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards