Alla inlägg under maj 2013

Av Måna - 10 maj 2013 23:14

I tid,är fullt omöjligt!!!

Årets första(och sista)grillning dagen till ära!!!magen var det ja...hum...!
Stefan VAR i tid och hade väntat EN HEL timma på oss!
Nämen...ja,då förstår du lite av hur jag har det,varje dag;-D
Köttet vart så där riktigt gott-om man bortser från lite svarta sot partier!
Lina lyckades få en sådan i munnen,knastra när hon tuggade...
Jag:vad har du lyckats fått i munnen gumman!?
Lina:det är hårt!PAPPA du har grillat maten fel!!!:-@
HAHAHA!!!
Det där kommer han få äta upp...hihihi!

Hund och ungar i pyttan!
Lina glad att hon även kunde bajsa på mormor och morfars toalett!
Fick bli handling på Coop i pyttan-yeah?!
Potatisgratängen dom hade-smakade lika mycket som...barnmat=noll!!
Å dyrt blev det-meeen,dom hade pampers till Joel,och det var väl ändå huvudsaken!

Lina.
För några inlägg sedan,då jag var rätt ganska frustrerad på denna vård vi har i detta land,ang hennes mage-som strulat sedan dag ett i hennes liv!
Har vi nu(vet knappt om jag vågar skriva detta)fått hennes mage att fungera i över två veckor!!!
Hon lyckades åter igen få ÄNNU en förstoppning som vi fick lösa med microlax.denna gång var det en relativ "lindrig" procedur...(lätt för MIG att säga)
Vi bestämde oss-jag och Stefan,att varje morgon i hennes oboy,dosera med 5ml lactulos.
Sedan den dagen,har det funkat *peppar peppar*,och hon har för första gången i hela sitt snart 3 1/2 år långa liv-bajsat NORMALT,och NORMAL konsistens!!!!!!!!!!!!!FÖRSTA GÅNGEN!
Jag är överlycklig som mamma!!!och hon visar glatt upp korven i pottan...jaa...
Men...jag kan ändå då bara,igen,konstatera att vården är skit.
Barnläkaren säger till oss att ge henne 50ml lactulos om DAGEN!!!detta bidrog att så fort hon släppte en Fis,kom det alltid mer än bara luft!
Man doserar VUXNA med 30ml om dagen...jaa!
ATT man ska behöva,reda ut saker själv?!!!!
Jag blir sur,bitter och förbannad-samtidigt glad,att det verkar ordna upp sig!
Men ändå...
Slut pratat om skit!

Gubben snarkar.
Joel snosar.
Bella springer i sömnen där nere i korgen.
Så är väl dags för mig oxå!

Tatueringen KLIAR!!!:-/

Bella,Cher & Oliver-för alltid i mitt hjärta!
Oliver & Cher-för alltid saknade!
(Bellas namn över den översta blomman syns inte på denna bild)


Av Måna - 10 maj 2013 12:19

Och solen lyser.

 

Så fort Joel har vaknat,packar jag (kanske hund)och åker hem till mam´s och papi i Pyttan.

Yeah!!!

Papi har lånat hästtransporten...kanske,kanske,kanske han kan tvätta min bil-som tack för lånet lixom;-)

Behöver handla.

Behöver handla sånna här nödvändiga saker som blöjor till Joel,ost,mjölk och fredags mys.

Fredags-myset är nog det allra viktigaste;-) Ha ha ha!

 

Annars lugna gatan.

Dammsöge hela huset på morgonen.

Lusläst blocket.

Fått huvudvärk.

Upptäckt att jag och Netta inte kan kommunicera med varandra-då hon inte får mina sms=KATASTROF!!!Men...någonstans i luften mellan Fjugesta och Tingsryd befinner dom väl sig!!

Tatueringen på armen KLIAR!!!!Fanihelvete vad den kliar!!!!!!

 

Sååå....skicka i Lina lite mat då.Innan Joel-mannen vaknar igen.

Få upp håret i någon form av frisyr.

Smörja,smörja,smörja!!!

Packa väskan och lasta vagnen.

OCH jag kanske skulle försöka få på damen i egen hög person kläder först oxå;-)

Sen såååå!

Av Måna - 10 maj 2013 07:41

Hur kom katten ut,när den var inne...och dörren var låst?????!!!!

...

Av Måna - 8 maj 2013 09:42

Man ska inte lägga sig i,det man inte har en aning om...överlag,rent allmänt!

Efter flera år-har jag nu förstått och insett.
Man måste upptäcka saker själv.
Och nu har jag gjort det.

Idag brottas jag med mig själv och dom inre demonerna.
Det står 70-30 just nu!

Jess räddade min dag igår!
Och trot eller ej-men hon rädda min dag,idag oxå!!!:-)

Nu ska Linas rum städas.
Huset skiter jag fullständigt i hur det ser ut!!!
Det finns andra saker att göra här i livet!

Allés!!

Av Måna - 7 maj 2013 22:16

Dagen har gått heeelt utan avbrott;-)

Mina hjärtan sover,frid och fröjd:-)
Bella börjar komma till ro i korgen.
Simba är ute:-(

Nu ska även jag sova,älskade-underbara-sköna-ljuvliga säng!!!

Av Måna - 7 maj 2013 07:55

Dag tre!
Sooolen skiner och utstrålar en underbar värme!!!!
Gubben jobbar.
Lina och Joel är igång!
Tre muggar kaffe är avklarade.
Jamen...nu kan ju dagen dra igång då!!!!
Yes!!!!!
Å idag inväntar vi bästa Jess som kommer!!!!

Av Måna - 6 maj 2013 19:30

Dag numero 2...
2/2 GALNA barn!!!!

Ett glas vin på en måndag????tjaa....varför inte???
Efter att barnen somnat.
Efter att jag fått in katterna.
Efter hunden fått mat.
Efter att JAG har lagat mat.
Efter att hängt upp två maskiner med tvätt...
Jaa....varför inte?menar...OM jag är vaken då....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards