Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Måna - 11 juli 2013 09:06

Igår for vi till lådbilslandet!
Mötte upp med Elin,Calle och Hampus.Lina var inte riktigt på humör.
Men hon åkte lite karuseller,lyckades klättra upp i den gigantiska "hoppborgen" och sket väl nästan i brallan när hon åkte nedför!hon körde ambulans,traktor med bajstunna efter och motorcykel...dock for hon in med ganska hög fart,rätt in i "sargen",blev sur och ville inte åka mera!i samma stund-ÖPPNADE sig himlen!!!från stekande sol till HÄLL regn!hann nätt och jämt få på regnskyddet över vagnen,kasta mig in under ett litet tak...det slutade inte regna...på en lång stund!!!
Joel vaknade av dundret mot vagnen,så fick panik springa in under taket där fiket ligger!där blev vi ståendes en LÅÅÅÅNG stund!joel var super nöjd där han låg inbäddad,Lina,jag och Stefan=dyngsura:-/ vi beslöt oss för att åka till Valles och köpa godis istället,när det lugnat sig lite granna!
Entrén var översvämmad...dom hade lagt en planka som sjönk när man gick på den...ungefär 3dm sjönk man i vatten...tjohoo!!!tur det finns extra kläder och att man kan köpa Sveriges bästa godis på Valles;-)
Linas påse blev 30:-,Stefans påse blev 60:- och min påse blev...öhh...eh...226:-...det måste ha varit fel på den vågen!!!:-D
Sen vet jag..att övriga familjen kommer äta ur min påse och att det kommer finnas kvar godis i min påse även efter semesterns slut!!!

Det blåser här på Öland!
Det blåser,skit mycket rent ut sagt!det började lagom när vi kom hem igår!
12 storm linor har familjen Hultquist förankrat i förtältet...det rycker och slår ändå!igår kväll drog vinden så förbannat i tältet att husvagnen svaja och for!trodde inte jag skulle kunna sova-men somna tillslut,vaknade vid 02 av att vi höll på att bli grillade!!!!stefan hade boosa på värmen igår kväll innan vi la oss,och när jag vaknade var det över 30 grader inne i vagnen!!!upp och bak-för att slita av Joel sitt täcke...han lilla kraken som sover med pyjamas!Lina hade sparkat av sig täcket!håret mitt dränkt av svett!sparka upp gubben för att vrida ned värmen.öppna toalett fönstret,ända fönstret som gick att öppna i stormen:-/
Men nu är det morgon,det stormar fortfarande,vi har inte blivit grillade;-)
Vind byar på 12 meter/sekund!

-åka en sväng till biltema idag?!?
-det kan du glömma gubbe!!!OM du tror,att JAG färdas över Ölands bron I DET HÄR vädret-så tror du fel!!!!!finns inte på världskartan att jag skulle göra det!!!!!!
Tanken att ta barnen och ta in på hotell/vandrarhem/stuga-fanns igår kväll kan jag lova!!!

Lina har intagit semester anda!vilket betyder att jag inte får prata med henne,inte röra henne,inte hjälpa henne!pappa,pappa,pappa!!!!
Så jag får nöja mig med ett barn då,jag och Joel! Och jag å Joel stannar här på campingen,medans Lina och Stefan åker till Kalmar!

Vi har semester!!!
Även om vädret är emot oss idag,är det underbart att känna känslan av:inga måsten,stress,behöver!:-)
Hobbert visar ännu en gång upp sig från sin bästa sida,och jag tackar gudarna(?)att vi har EGEN TOALETT I VAGNEN!!!finns nog inget underbarare,både för mig och Lina!:-)

Nu fortsatt intag av frukosten:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards