Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Jahopp...

Av Måna - 25 augusti 2013 18:07

Helvetes dag,jag vet inte vilken i raden:-/
Trodde nästan att jag skulle ge upp totalt idag:-(
Grinat,funderat,skällt,kramas,grinat mera...
Lina.
Kan inte begripa mig på henne:-( TVÅ ggr om året är det så här,vår och höstbruk:-(
Å jag tycker det blir värre för var gång det är.

Efter världskrig och ett tufft beslut.Fick ett sms det hela att vända!Jag fick tillbaka liiiite jävlaranamma och tog ett djupt andetag IGEN!!!
Nej!!!
Vi kämpar på,lite till,lite mer.det finns mera å ta av!sanden....sanden man häller i den fulla glasburken med pingisbollar...nu häller vi sand!!!!!!

Bytte lakan imorse.
Och känslan av att få gå å lägga mig en stund...är obeskrivlig!!!jag skulle göra så mycket,för att få sova!sista timmarna kvar att kämpa nu...

Efter maten,packa jag ungar och hundar i bilen och åkte till Laxå.
Där finns det godis.
Lina fick själv fylla sin påse med det hon ville och fick hosta upp 220:- i lösgodis a' 5:90:-
Det var värt det.
Hon blev tyst.
Hon blev nöjd.
Hon blev lugn.
Vi kunde åka hem,prata i bilen med varandra-fortsätta dagen ute.
Nicki kräktes i bilen:-/ hon är inte van att åka bil...hon är inte van med någonting!!!!
Hon är livrädd för det mesta,lilla kraken:-(
Funderar ofta på djurägare.
När man säljer sitt djur,katt,hund,häst-what ever!!!varför är man inte ärlig???
Molly-hon var inte ärlig.
Lollo-dom var inte ärliga.
Leotine-dom var inte ärliga.
Nicki-nej,vill inte påstå att hon heller var ärlig!!!
Varför???
Det blir ju mest bara fel,när man inte är ärlig!!!
Vill man inte sitt djur väl???när man inte är ärlig,är ju risken stor att djuret inte får det bra-att det säljs igen,som med Molly!
Hur kan en vuxen människa,stå och ljuga mig rakt upp i ansiktet-när jag ska köpa en häst som Lina ska kunna hållas med???va???
Jag fick dåligt samvete när jag i min tur-efter en väldigt kort tid,sålde henne igen!!!stackars häst!MEN,jag var ärlig när jag sålde henne,berättade hur hon var,varför jag valde att sälja henne OCH dom som köpte henne,blev inte lurade!dom blev däremot hel nöjda med henne:-)
Man blir trött.
Trött som fan på folk!!!
Med Nicki...är det liiiite annorlunda,hon är en valp,hon är fortfarande formbar!
Hon har panik för att lämnas själv.
Hon är inte rumsren.
Hon skäller mycket.
Osäker och rädd.
Hon sa att Nicki var rumsren,kunde hända en olycka om natten.
Hon sa att hon kunde vara själv.
Nu är hon som sagt en valp-men man säljer inte djur med felaktiga uppgifter,det blir ju inte rätt för hunden!!!

Lina åker med Stefan en stund och jag har deckat vid köksbordet!
Orkar inte röra mig!!!
Nicki sover och Bella är ute.
Joel sover.Måste nog väcka honom-så att han inte blir uppe hela kvällen!

Imorgon måndag igen.
Och sen rullar veckan på som vanligt.
Överväger nu starkt,att åka bort fredag,lördag,söndag och komma hem på måndag!
Vi får se hur veckan fortlöper...
På torsdag är det begravning.Lina och Joel får vara hos farmor.stefan jobbar antar jag.
Blir en heldag borta.Passa på att svänga förbi mormor och morfar när man ändå är där uppe!

Fin kväll vi har!
Skulle vara riktigt gott med god mat på altanen och ett glas vitt!
Men,när barnen är i säng-tar det inte lång tid innan jag deckat heller:-/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards