Alla inlägg under augusti 2013

Av Måna - 22 augusti 2013 08:52

I soooolen:-)

Av Måna - 22 augusti 2013 07:07

-36,5
Vi firar det med en extra mugg kaffe;-)

Av Måna - 21 augusti 2013 16:16

Idag facebooka jag.
Inget nytt har hänt sedan i måndags morse.
Men att inte logga in,känns oxå fruktansvärt osocialt.
Eftersom hela världen kretsar runt Facebook,känner man sig även helt utanför-just världen.
Man scrollar ned....kikar över,inser vad man håller på med;-)

Vi har en sån här jävla dag!
En fruktansvärt hemsk dag.
En sån här dag som man känner att man inte orkar vara mamma!!!
Lina är på ett hemskt humör,hälften vore nog av vad jag i stunden klarar av!
Ända sedan vi kom hem-har hon inte lyssnat ett endaste ord på vad jag sagt...!varit dum mot sin lillebror och dum mot Nicki.
Det är en sån här dag,då man vill ställa sig mitt på gräsmattan och skrika så högt man bara kan,för att efteråt gå lös på någonting...

Jag undrar för mig själv:När.är.trösket.klart?
Shiiiiiit,dom har ju precis bara börjat:-/
Stå ut!!!stå ut!!!!orka!!!
Kan inte begripa,varför Lina måste bli sån här VARJE vår och höstbruk;-(
Är det för att verkligen ta kol på sin mamma till Max???

Lovade Stefan att hjälpa honom med papper från försäkringskassan,i samma stund som jag öppna pappren kom den välkända frasen:Skjut mig!!!!
Finns det någon som är mer oförståeligt och komplicerat än att fylla i ett papper från försäkringskassan???
1 sida med fyll i.
1 sida med "om du kryssat i på fråga 4,fyll i här" "om du inte svarat på fråga 7,fyll i här"

Ett tappert försök att ringa försäkringsbolaget,vilket inte alls går när man har ett barn som heter Lina!
Så fort man hinner presentera sig,börjar hon på jävulstyg gapa,skrika och leva rövare.
Jaa....:-@

Jag går in nu.
Orkar inte en sekund till sitta kvar på altanen.
Tre apor en onsdag???!
Ja,varför inte-Lill lördag?!?

Av Måna - 21 augusti 2013 08:38

Dum morgon!
Något vart fel i planeringen.kan ha varit något som tog för lång tid...
Jag blev inte sen till dagis med Lina...men jag HANN INTE dricka mitt morgon kaffe!!!!!!!det är illa...

Stefan på dåligt humör.
Jag antar,eller VET att han är trött:-/ å det fick Lina ut för imorse.därför det inte blev något kaffe för mig....han erbjöd sig att borsta tänderna och håret på henne.men eftersom han bara fräst åt henne hela morgon-tyckte jag att han kunde hålla sig borta från sånna saker med henne,då det som regel blir tjafs när man sätter borsten i håret på henne.och absolut idag oxå-när hon någon gång på dagis igår,bestämt sig för att ta ur sin toffs!!!då blir det extra mycket bråk dagen efter.

Vid 30-sträckan utanför det andra dagiset som vi åker förbi stod herr konstapel blå med lasern!
Tur att man faktiskt,alltid,håller 30 :-)

Idag ska jag och Joel åka till Grizzly och köpa en hundbur till Nicki!

Det går bra:-) Bella ÄLSKAR henne:-) leka,leka,leka!Nicki har efter en kväll och en hel dag,lärt sig att "monster" hunden,som har ett huvud lika stort som henne själv,INTE vill äta upp henne;-)
Vi ihop släpp av dom,tvekade jag dock på Bella en sekund.men det var lugnt...var Bella som fick ett bett i läppen.
Övning nummer ett:Nicki får INTE sova i sängen här hemma-vilket hon fått i 4 månader:-/

Joel har somnat i bilen.
OKQ8 stod för en latte eller om D var en cappucino denna morgon;-)
Dagen.kan.börja

Av Måna - 20 augusti 2013 08:00

Halvt förståelse,heeelt förlåtelse!!!!;-)

This is Niki!!!!

Av Måna - 19 augusti 2013 11:34

Vid gott mod,ska jag dagen till ära "pausa" min Facebook.
Ska inte plocka bort den,men ska förbjuda mig själv att logga in och vara aktiv.
Avgiftning av fucking Facebook.
hela våran värld kretsar om en sida på nätet...
Bedömer andra utifrån sidan,umgås via sidan,pratar via sidan...och när vi träffas pratar vi om vad som skrivs och sägs på Facebook!!!!
"Jag såg på Facebook"
"Jag läste på Facebook"
"Såg du på Facebook"
"Läste du på Facebook"
Man loggar in vart man är,vad man gör.
Är man inte vänner på Facebook-kan man inte vara vänner i verkliga livet heller.
Man ordnar upp folk i kategorier,beroende på vilka som får se vad man gör,skriver och lägger upp för kort.???ehh...ja!
Man väljer att läsa status uppdateringar beroende på humör-och tolkar dessa efter det!missförstånd
Och man måste försvara sig innan man skriver en bestämd åsikt-annars blir man påhoppad av alla sina trehundrasjuttiotvåtusen vänner.
Man använder inte telefonen längre(joo,för att facebooka)men inte inte för att sms'a eller ringa till varandra.
Man är vänner med människor som man inte ens skulle drömma om att umgås med i verkliga livet...varför???
Nyfikenhet kanske???vissa av ens vänner kanske man inte ens skulle hälsa på,om man möttes på stan(!)och om någon tar bort en som vän på Facebook-blir man ledsen och undrar vad man gjort för fel?
Och om man inte har en Facebook sida,tittar folk konstigt på en!!!
I dags läget är det mer konstigt att inte ha en Facebook sida,än att inte ha mat på bordet!!!


Det har ju gått lite för långt va?när hela ens värld kretsar runt Facebook!!!
Fucking Facebook!
Vi lever i en värld,där vi väljer att dela hela vårt liv,och det vi inte delar med oss om på Facebook-det händer inte!?
Vi är offentliga med det mesta vi gör.vi uppdaterar vad vi äter,vilket humör vi är på,vad vi gör,vilka vi umgås med.
Och allt måste naturligtvis vara en dans på rosor...på Facebook finns inga tragiska uppdateringar-för då blir man ignorerad.och om något tragiskt händer och man bestämmer sig för att ändå lägga upp det,får man trehundratusensjuttiosju hjärtan-även från dom som inte har den blekaste om vad det är frågan om?!?
Om någon missar att lägga upp ett hjärta-då bryr man sig inte...och då kan man inte vara vänner på Facebook,och naturligtvis inte heller i verkliga livet!!!

Nej,jag ska avgifta mig från Facebook.
Jag ska endast tillåta mig själv att logga in på Facebook en dag i veckan.
Jag ska skriva sms till mina vänner(är ingen telefon människa alls)
Ska njuta av att inte behöva logga in,spana,trycka på gilla knappen och kommentera!
That's it!
Jag har ju oxå en telefon,som jag kan nås på;-)

Av Måna - 19 augusti 2013 07:32

Ny dag,nya tag!!!
Dagen har fullt att erbjuda.

Väderprognosen säger sol hela veckan-DET gott folk betyder att vi inte kommer se röken av Stefan...:-/

Magen mår fortfarande INTE bra efter Folke.
Bella fick den som efterrätt:-)

Vi ska på rull.
Vi ska åka och handla grindar.
Måste ladda tvättmaskinen.
Måndagar är tvätt-dagar.

Eftermiddagen KANSKE finns tid och lust(barnen) att börja bygga.
Hoppas på det!
Kan nog bli bra iaf.
Jamen...
Ska vi ta och dra igång på denna dag då?
Kaffet är ju ändå slut.
Morgon tromben har dragit förbi och ut!
Lina lagar mat medans Joel noga inspekterar.
Älskade ungar,vore livet utan dom???
<3

Av Måna - 18 augusti 2013 18:05

För första gången i mitt liv,har jag ätit en riktigt äcklig pizza!
Ja.
Knappt halva fick jag i mig-sen gav jag upp.
Folke.
Vem fan beställer en pizza som heter Folke?
Joo...Måna Hultquist naturligtvis.
Jag tyckte jag skulle vara duktig och ta en "normal" pizza,utan en massa kebab sås typ.
På denna pizza skulle det vara "fläskfilé""oxfilé" gorgonzola-dom hade glömt att skriva dit ingrediensen 1/2 kg salt!
Fy.
Folke blev alltså inte uppäten.
Vilket i sig resulterade i att det blev liiiite nyttigt trots allt;-)
Folke drog igång på magen,och nu sitter jag på tjottahejtin:-(
Jävla Folke!
Stefan mumsa gott i sig sin kebab pizza med pommes på,och överdrivet mycket sås!
Bitter,jag???
Näää....helt klart inte!
Nu måste jag dricka 2 liter vatten...som kommer resultera i ett jädrans spring på toa hela natten:-/
Tack Chaplin för den.

Simba har inte kommit hem;-(

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards