Alla inlägg under augusti 2013

Av Måna - 18 augusti 2013 12:35

Ibland är det lättare att be om förlåtelse än förståelse...
Eller är det lättare att be om förståelse än förlåtelse???

Hur fan var det nu igen????

Av Måna - 18 augusti 2013 07:55

Staket sättning igår.
Kanin flyttning idag.
Jag tittar på Hobbert,och drömmer mig bort en stund.
Kanske jag och barnen skulle dra ut på en sista tur...över nästa helg!
OM det är fint väder och tröskningen är i full fart vill säga!
Jag ska nog fundera på saken:-) jag har en plan.

Lina tar sovmorgon idag.
Innan 06 studsa hon in i sovrummet igår morse-på eftermiddagen tog batterierna slut och hon somna i soffan.vilket oxå betydde att hon var vaken till 22.
Jag och Stefan tog varsitt glas cola vid köksbordet-å det var den lördags kvällen;-)

Har inte sett till Simba sedan i fredags:-/ inte jätte likt honom.har han varit ute en natt,brukar han komma dagen efter iaf.
Blir lite orolig för honom.

Skulle mycket väl kunna tänka mig att lägga mig en stund,bara en liten stund lixom...bara några få minuter lixom;-)
För jag ÄR trött!!!
Riktigt trött.
Att man aldrig ska lära sig å komma tidigt i säng!?

NU kommer Lina!
Det betyder att dagen kan börja!!!!

*saknar*

*saknar*

Av Måna - 16 augusti 2013 09:28

Och det är sista inskolnings dagen på dagis-en kort dag,hämta Lina halv tolv!

Seg som en rostig gammal grind imorse:-/
Lilla Joel...nu ligger du på minus!;-)
Ända sedan hans kolik försvann där i april-har han sovit hela nätter,men nu???vafan händer???vaknar varje natt-ska ha mat och vara vaken en stund,innan han somnar mellan oss i sängen!det är inte så att det missgillas att han sover i sängen!men att hans mamma och pappa ska vara vakna en stund...uj uj...inte en enda hjärncell fungerar!!!

Lina var trött imorse.
Blidde mycket igår-efter dagis for vi till bästa Ems och hälsa på.
Lina kraken studsa av studsmattan:-/ annars flöt det på;-)

Helgen är full planerad om dåligt väder infaller.
Bygga,städa,sätta staket,rensa,slänga,lägga undan!
Och nu funderar jag på...vart fan ska jag egentligen lägga alla triljoners häst-saker som inte används???
Kan inte förvara det längre i stallet,det blir för trångt!!!!
Vill ju hellre att det dom används ska få plats!!!
Men verkar ju som en omöjlighet att kunna bli av med det oxå...!

Verkar som Joel vaknat där bak i baksätet nu-ska ska väl masa mig in och ge honom lite gröt,plocka undan och sen är det nästan tid att hämta hem Lina igen:-)

Av Måna - 15 augusti 2013 10:52

Jag är ARG.
Jätte arg.
Och kommer nog att vara arg hela dagen.

Av Måna - 14 augusti 2013 17:13

Ännu en inskolningsdag på dagis.
Lina klarar sig själv...hon ropar inte på mig en endaste gång,knappt tittar på mig!
Hon kommer klara sig!
Jag?
Ja,jo...det får väl gå.
Hon trivs,det är huvudsaken:-)

Men hjälp vad trött jag är!!!
Jag är faktiskt långt ifrån van-att spendera en dag ute från 09-14,med undantag på 1 timma för mat!
Det gör D inte lättare,att hon inte "behöver mig".

Det mörknar på rejält över sjön och det mullrar så smått.
Får se om det kommer hit eller inte.

Lina är sysselsatt med puzzel.var länge sedan vi puzzla nu,då uppskattas det extra mycket:-)
Joel-vill INTE sova:-/

Av Måna - 13 augusti 2013 20:41

09:00 hade jag tid hos kirurgen.

Det tog mig nog 5 minuter att ta mig av gårdsplanen i den vita gocarten. Började med att sopa i huvudet i dörrlisten när jag skulle in i bilen...ägaren till gocarten sitter nästintill uppe i taket och kör  

Jag skulle hitta backen,jag skulle försöka hitta ett dragläge,skulle försöka få bilen i rull,och försöka hitta bältet som befann sig i baksätet?!

Någonstans önskade jag att jag haft en "övningskörnings skylt" att fästa dör bak  

Jag tog mig iaf in till USÖ,en parkering bara till mig-19;- kostade den mig.

Betala 130:- för mitt kommande besök.

Detta besök tar mig cirkus 5 minuter.

Kirurgen kommer in,börjar med att säga att han inte läst min journal.Vilket ben???

Har du problem med det?Får jag se.

Jag sätter upp dig på prio-ett-listan för operation,roligare än så här blir det inte idag.

09:03 är jag tillbaka ute i gocarten igen,efter att ha missat att andra människor än jag kan åka hiss.Hoppar ut på fel våning när en man i kryckor ska med-inser när hissen slagit igen-att jag inte har den blekaste om vart jag är?!Ta "nästa" hiss ned,och springa om mannen med kryckor i korridoren...ha ha!

Flumm...bryter ihop av skratt när en Highland cattle passerar mellan bilen och sjukhuset!!!

 

ja...jag fick vänta in tiden.

Westerdahls och lämna tillbaka lampor,ica maxi,skopunkten och lämna tillbaka ett par skor och köpte ett par nya.M-berg och tog en fika med Martin.H&M-byxor till Lina,Lindex-byxor till Lina.

Till mammas jobb och lämna tillbaka gocarten,Stefan och Lina hämta mig efter dagis.

 

Dagis för min del imorgon igen.

Stefan hade haft mer fullt upp än jag hade igår.Men...Lina är ju pappas tjej...så hon ville ju naturligtvis att han skulle vara med på allt:-)

 

Till helgen är det sen fullt upp.

Sommaren vände tvärt och blev höst.

Häst-pyssel med massa olika saker står på schema både lördag och söndag.Funderar faktiskt på att ta upp Manne och Formosa från betet.Manne vill inte stå kvar där längre...stallråttan;-) Ska det fortsätta vara regn...så får det blir så.Är ju heller inte värre än att släppa ned dom igen om det skulle visa sig bli en PANG höst;-) (vilket nturligtvis Stefan hoppas på)

 

nej...tröttheten börjar gnaga sig in i ögonen,kastar lass med grus..öser grus:-/

Imorgon en ny dag-med nya tag!

 

Av Måna - 12 augusti 2013 19:44

Börjar med att vi försover oss!vafan?!?
I sömnen stängde tydligen Stefan av alarmet...
Joel vakna vid 03 inatt,bajsat,var missnöjd och hungrig...å jag somna strax efter tolv,pga att någon som låg bredvid mig imitera en tröska inför höstbruket:-@

Vi sladda in på parkeringen iaf 09:01!
Och sen flöt dagen på.
Lina ropade inte på sin mamma en endaste gång.
Jaa...hon tittade knappt åt mig.
Jag fick således stå som en fåne hela dagen ute.
Växla ord,meningar med fröknarna...dricka kaffe utan socker:-/ börja frysa...och nästintill avlida dom sista 10 minutrarna;-)
Imorgon är det Stefans tur;-)
MOAHAHAHA!!!

Nu är det tvätt av håret,migrän som allanbrallan och trött!
Tidig kväll för moi!

Over and out!

Av Måna - 11 augusti 2013 22:43

Okey...
Imorgon är det då dags...
Jag vill inte-Lina ser fram mot det.

Är inte trött,är trött!
Bajs nödig,kan inte bajsa.
Hennes dagis-väska är packad,den står på köks bordet...
Jag är inte redo...
Min lilla sparvunge-som har varit hemma sen den sjunde februari 2010(bortsett från första tiden på usö då)min lilla tjej,som bara sovit borta 1 natt,lätt räknat hur många gå ger jag lämnat iväg henne..
Och nu ska hon börja på dragis!!!!
Hjälp!!!

"Lina kommer gilla detta,Lina kommer tycka det är kul!!"
Jag får vackert bita ihop och hålla god min!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards