Alla inlägg den 5 september 2013

Av Måna - 5 september 2013 09:30

När du inte är hemma!
Det är tyst och tomt...
Ingen som tjatar,vill visa saker eller prata hål i huvudet på mig.
Ingen som hjälper mig med det lilla.
Ingen som säger "jaa du mamma"...
Å jag väntar,vankar av och an,tittar på klockan och springer ut till bilen när det är dags att hämta dig!

Igår var det något som inte var bra.
När jag kom med bilen,och du såg den-sprang du till grinden och skrek(glatt) efter mig.
Jag försökte få ur dig vad ni gjort på dagis,vad ni ätit,vilka du lekt med.men NEJ! Du ville inte prata.
Inte heller sa du "där är restaurangen mamma" "man kan köpa pizza där" när vi åkte förbi,som du säger VARJE gång vi passerar:-/
Jag frågade sedan vilka du lekt med på dagis,och fick svaret "ingen,jag leker själv.ingen tycker om mig..."
Jag DOG en stund.
Sen blev du bara arg när jag försökte förstå vad du menade med det,vände ut huvudet och stirra ut genom bilrutan.
Du ville inte ens visa mig det fina halsbandet du gjort,du ville inte att jag skulle nämna dagis.

Hjärtat fick ett stort hål.Varför säger du så???varför tror du det???
Men jag fick avbryta där...inte tjata på dig.
Jag ska höra med fröknarna om det har hänt något speciellt dom senaste dagarna.

Jag far i huvudet genast fram i tiden.När du ska komma hem,med brustet hjärta pga någon kille,som jag förmodligen iaf inte kommer tycka om.
Vad ska jag säga då?hur stort hål i hjärtat kommer jag inte få då?
Du kommer förmodligen stänga in dig på rummet,som blivit utbytt från dockor,små hus och andra leksaker till "tuffa"kläder,smink och någon form av vecko revyn istället för mamma mu!
Du kommer lyssna på något annat "irriterande" än låtar från Disney filmer...
Och vad ska jag säga DÅ till dig?När du gråter över killen som inte tycker om dig?!Eller om någon varit elak mot dig?

Dina bekymmer kommer bli mina bekymmer!Dina frågor kommer handla om helt andra saker än vad en tampong är,eller varför du måste sitta bak i bilen.
Hur mycket kommer jag inte sakna dig då?Hur tomt kommer det inte vara då?

Jag hatar dom dagar du ska till dagis.Hatar dom dagar du inte är hemma.
Jag kanske vänjer mig bättre ju längre det går.
Än så länge har du gillat dagis väldigt mycket.
Kanske vi bara är på väg mot ett litet bakslag?!

Nu är klockan 09:27...och jag väntar redan nu.
Tur min lilla vilda,att du inte vet-HUR mycket din mamma saknar dig,lider när du inte är hemma!

Av Måna - 5 september 2013 08:56

Heeelt otroligt!!!
(Bon prix höst katalog igen)
Men asså,denna modell ser ju fan normal ut!!!!!!!!
Herre jisses,hon måste känt sig enorm bland dom andra modellerna lixom.staccars krake;-/

Men helt rätt!!!
FAN vad BRA!!!
Är så jävla trött på att se modeller med "jag väger onormalt lite"i kläders katalogerna/webben/affärerna!
Det propageras STARKT för unga tjejer att detta inte är normalt!
Men kära hjärtans människor,skippa skit snacket...
Om en kändis går upp 3kg,hänges denna ut i media-TJOCK CHOCK!!!!
Om dom är gravida och går upp mycket i vikt-vräker dom i sig mat!!!
Är vi inte smala-är vi inte accepterade av dagens samhälle,enligt media!!!

Det går ju nästan inte att hitta normala kläder till små barn i dagens läge:-/ tajt och kort ska det vara!!!
Jisses...jag satte på Lina MJUKISBYXOR idag!!!!bonnläpps unge...;-)
BVC kommenterar även vikt på små barn nuförtiden!
Joel var lite tjock...en bekant "unge" hade för högt BMI-just....DET ÄR BARN UNDER 1 ÅR VI PRATAR OM!!!!!
Skippa det där jävla BMI överhuvudtaget!!!!
Nää...jag kan verkligen inte skriva mer om detta,för då fortsätter jag hela dagen:-/
Tack Bon Prix,för att ni fixat en "normal" modell,iaf på EN sida i katalogen;-)

Av Måna - 5 september 2013 08:44

Bon prix höst mode är här!
Å jag har ju verkligen missat hur man ska se ut nu i höst...fan vad ute jag är lixom:-/
Meeen...jag ska genast surfa in och beställa lite nytt till min höst-garderob,den däringa leopard färgade är ju ett måste.
Ska bara först åka till Ica och köpa mig margarin först...hum...flytande eller fast...får bli fast-sen ska jag smörja in kroppshyddan-så jag kommer i min nya dräkt!;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards