Alla inlägg den 9 september 2013

Av Måna - 9 september 2013 16:57

Jag skulle vilja skriva att vi har en riktigt härlig dag-men jag vet oxå,att den inte är slut på långa vägar!
Men än så länge har vi haft en härlig dag ute!
ÄNTLIGEN är nya "burar" till kaninerna fixade,och dom är även flyttade till sina nya hem,med 25 liter spån i vardera;-) generös värre idag:-D
Nu står här näst på tur att mocka ur efter dom.
Mocka i stallet och spola rent med högtrycken.
Bygga klart Leotines box!
Rensa och kasta ut,sånt som faktiskt bara tar plats!
Det där med att spola med högtrycken får vi se-ute i det senaste som vanligt:-/
Men,ett steg åt rätt håll har jag ju iaf kommit.
Stefan måste ställa en skopa till mig när kaninernas skit ska ut!

Nu är han på G,Joel mannen!han förflyttar sig,fort!
Snart...kryper han;-) å då går det som bekant undan!!!!

Imorgon dagis dags igen!
Efter denna dag har jag absolut inga probls med att skrutta med båda barnen hemma!idag har det lixom flutit på så bra!!!

Satsa på en tidig kväll.känner att ögonen svider redan nu!:-/

Av Måna - 9 september 2013 08:13

Ut och in.
Ut och in.
Ut och IN!
Bajsa då för f-n!!!!!!!
Nej....
Inte det.
Inte nu.
Men vafan?!?!

Vi börjar komma igång.
Yeah!!!
Känns som klockan vore 12:30...men icke picke nej...ho är ju bara 08:02....
Jisses!
Jag avlider,redan nu!!!
Kalabalik morgon!!!!
När blev det kalabalik morgon?när försvann min ensamma timme i ett mörkt kök tillsammans med kaffekoppen?
Vem började tända lampan redan vid 06 i köket???
Barnen...jajust!!!Det var barnen som sabba det;-)
Men vem skulle byta ut kalabalik morgon mot en lugn morgon,ensam utan barn???inte jag!!!!
Skulle inte byta ut mina terrorister mot något i hela världen!!!!!
Även om jag föreslår lite lägre ljudnivå på morgonen;-)mest för att spara deras mammas öron...hörsel som inte kommer existera vid 35!

Det bästa med den tidiga morgonen idag,var barn i sängen!!!
Även om jag långt in i mina drömmar vaknade till ett "jag är kissnööööööödig"
Kissnödig???
Vem???
Vad???
Barn???
Vafan????
Känner med handen,jajjämään,Lina i sängen!
Vad var det nu hon sa???
KISSNÖDIG!!!!
Upp,upp-för att inse att det är totalt svart i sovrummet!
Trevar efter henne,Stefan svär!joel börjar yla,Bella börjar vandra,Nicki börjar krafsa och Cider drar igång en gosspel serenad i hallen!
Oh yeah!!!
Men dryga timma med barn mys med mina två!<3
Stunder av lycka!

Nu har tre muggar kaffe intagits!
Dammsugit och klippt klor.
Plockat undan.
Nu ska Joel i säng!
Upp upp och go go och iväg!!!!

Av Måna - 9 september 2013 06:54

Vi har ännu inte behövt hörselskydd/öronproppar!
Vi hoppas vi slipper det,så långt som möjligt!
Vi är trötta,ja,VI är trötta.
En viss Lina har stökat och bråkat i våran säng och en viss Joel vaknade alldeles för tidigt!!!!
DET betyder,att jag faktiskt har en sur gubbe hemma!
Händer inte ofta...men idag!
En ny härlig lång dag framför oss...med massor av timmar att slå ihjäl!!!woohoo!

Hunden våldför sig på Linas docka...vafan är det för fel på henne????

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards