Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Julbord 2013

Av Måna - 30 november 2013 22:58

På begäran av min mor-får jag fortsätta kluddra ned meningslösa saker om livet!

Julbord 2013:
-började(efter dusch,rak,föning,plattning samt smink)att välja skor.utgick därifrån lixom...
-strumpbyxor,nya dessutom!strumpbyxor är djävulens påfund.det går bra att få i tårna och foten,sen är det kört!När dessa ÄNTLIGEN tagit sig över låren och äset...rinner svetten och dom akrobatiska konsterna ser mer ut som likt en förvuxen baby i sparkdräkt-fast inte alls lika gulligt!!!Denna model strumpbyxa tillhörde en variant tjockare,vilket inte gjorde proceduren lättare.
-Aha,så långt kommen!nu till nästa val...klänning lr kjol?Inser att jag har tappat kontrollen över kjol kategorin i rummet med kläder!stora,små,långa,korta,ljusa,mörka...jaa...i
alla olika färger och modeller med andra ord!En traditionell svart rak modell,som jag tydligen använde för ett bra tag sedan(farmors begravning rättare sagt)denna kjol var knälång men slutade under tuttarna?!konstig modell...eller för stor storlek kanske...den fick duga!!!
-val 4,att välja passande överdel!!vi provade lite här och lite där och lite si och lite så och hittade tillslut en kavaj liknande tröja,jag aldrig använt(vad annars)och hittade relativt något att ha under den!
-capisch!!!!redo för julbord!

Julbord 2013(fortfarande)gick av stapeln även denna år på scandic Grand Örebro!
Vi kan börja med att jag INTE äter rå fisk,det vill säga sill!
Så van som jag är,går jag direkt på skinka/kalkon/hjort/you name it avdelningen!pyntat med ägghalvor och en bit vildsvins korv!(sväljer 2 tabletter i förebyggande syfte-kommer.inte.skita.på.tre.veckor.)
Detta smakar nada!joo...julskinkan smakar julskinka,det andra var tyvärr rätt smaklöst:-/
Stefan hetts äter och triggar igång mig!
Sväljer pöroncider och drar vidare mot korven!ja just,för mig är korven,prinskorven alltså julbordets höjdpunkt!jag ÄLSKAR prinskorv!!!pyntar med 3 köttbullar,revbensspjäll,bruna bönor(oh,ljuvliga bruna bönor!!!)2 små lamm-prinskorv och 2 julkorv!
Det duger.jaa...jag är negativ,men är det så WOW egentligen?!?
Beställer in ännu en cider,jaa...god cider!!!;-)
Drar vidare till desserten.
Kladdkaka(tyvärr kocken,du misslyckades GRYMT med den,den var STENHÅRD och samma konstisens som sockerkaka)knäck,fudge,choklad spritsade maränger,marängtårta och två hårda karameller!
Knäcken var super god-dock var det en rejäl omgång för både tänder och käkarna!
Propp.mätt

Det hade varit ljuvligt att bokat ett rum där på scandic,gå upp och kasta sig i sängen...men kanske till nästa år:-)
Nu ska man hem,först till bilen,mår illa av maten,är trött och magen känns som en yoga boll!
Jag dissar julbord!
Man äter MER än man både behöver och klarar av!
Maten är ju inte i världs klass,det är inte så man känner sig nöjd,som om man varit på en jävligt bra restaurang tex!

Hemma varande som jag är,SLITER jag av mig dessa strumpbyxor med samma stund jag kommer innanför dörren och kastar på mig mina älskade mjukisar!
Rätt sjukt gött!
Skulle tagit dom från början;-)
Nu myser jag ned mig i sängen...trött,törstig(första tecknet på Mag-krångel) och ont i magen!
Nästa år,tycker jag att vi bojkottar julbord!!!Måste finnas något bättre...typ...buffé då?!
Meeen...ett är kvar dit,och till dess har jag glömt bort detta julbord och längtar ändå efter julbord!
Men,kanske kan ha i åtanke:skippa strumpisarna!!!

Imorgon blir det julpynt och svält för hela slanten!!!
Peace!

 
 
Ingen bild

Pelle

2 januari 2014 23:39

Hej igen.

Alltid lika kul att läsa dina så fyndigt formulerade inlägg...

Låter som du hade ett helt träningspass bara för att få på dig strumpbyxorna, kanske bättre att ta en tunnare och smidigare modell nästa gång? ;-)

Usch tycker det var rätt vågat att äta av knäcken... Hoppas inga plomber/lagningar fastnade i den bara?

Hoppas julen var bra och att det nya året börjat bra?

Trevlig fortsättning på nya året.
/Pelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards