Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Måna - 14 januari 2014 08:01

Morgon outfiten på!
"Chille"sockor,pyjamasbyxor,linne och tjocktröja.
Jag fryser:-/
Inatt var första gången på jag vet inte när,som jag sov med pyjamasbyxor och linne.

Idag är det halv-storm och snö!jabbadoo...dock bara -6 grader:-)

Lina till dagis trots förkylning.Hon hostar och är snorig...men inte det minsta hängig!
Svårt att veta NÄR och OM man ska skicka iväg dom!
Att vara hemma är ju en helt annan sak än dagis.
Men,i dagsläget,avgör jag att det är bäst att skicka iväg henne-å dom får ringa om jag ska hämta hem henne!
Idag med all snö...tror jag att dom kan ha rätt kul på dagis och i pulka backen!:-)

Dag 5,Simba har inte setts till;-(

Jag trodde det igår,att jag såg honom!När jag var klar i stallet gick jag över laggårsbacken och runt till postlådan.stannade utanför verkstan och ropade på honom.Efter en stund såg jag att något rörde sig i mörkret vid soptunnorna,det försvann lika fort runt hörnet upp mot garaget!
Jag ropade och sprang dit.
Stanna och kisade uppåt.
Där i mörkret,mellan det stora trädet och väggen var det NÅTT som tröööck.
Tände ficklampan och lös!
ELSA?!?!
Vafaan???
Livrädd Elsa,skulle jag vilja säga!!!
Kastade mig ned på huk och ropade på henne.En överlycklig Elsa som kastade sig in i famnen,kall och med ett hjärta som slog i hundranittio!

-Den där hunden bajsade inne!!!
-och då kastar du bara ut henne?Du vet att det inte går!!!
-jag har INTE släppt ut hunden,har hon inte varit med dig?
-öhh...nej!jag stötte på henne nere vid soptunnorna!
-VA???
Oooookey...Elsa the dalmatin har gått ut genom kattluckan...!Yes!

Vi har en alldeles för lugn morgon vid köksbordet.Bara jag och Joel.
Lina vakna och åkte kändes det som.
Stefan gick ut när jag kom in.
Vi känner oss ensamma;-)
Dags att styra upp.
Hundarna ska ha frulle.
Joel påfyllning.
Finns 1 mugg kaffe kvar!
Upp,upp-iväg!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards