Alla inlägg den 23 januari 2014

Av Måna - 23 januari 2014 16:17

3 fel idag:
Jag har seriöst använt ordet HEN.
Jag har fortfarande på mig mössan.
Lina har åkt på stryk.

5 sekunder tog vc besöket.Trots denna något smått jobbiga undersökning blev jag glad.
Det var barnmorskan som jag hade när jag väntade Joel...å det är nog nästan ett år sedan jag träffade henne!hon gapade och utbrast:Men Måna,vart har DU tagit vägen egentligen???
Tack,det gjorde min dag:-)

Jag postade tröjan och fick se på järnhandeln sååå fina prydnads saker!stenhjärtan och en groda med krona!Dom kommer utsmycka Altanen PERFEKT!!!wiihoo!!!
Dom var heller inte dyra;-)
Jag var den första kunden som köpte dessa,då dom packades upp idag:-)

Vidare till Coop för proceduren med att panta burkar.
Det började bra...
Efter 5 burkar börja maskin-helvetet att pipa och blinka!
FEL!KONTAKTA PERSONAL.
Skrot!!!
Meeen sen,efter att en ngt smått surrig kassörska lagat pip och skrik maskinen rullade det på;-)
Liiiite jobbigt att öppna korken på alla PET-flaskor och släppa in luft bara,för dom hade tydligen knölat ihop sig själva:-/
Handla!
Och när jag tagit mig nästan runt hela affären fram till chipsen,ringer dagis.
Hon vill att mamma kommer för att hon har fått en spade slagen på näsbenet....bla bla bla.
Resten hörde jag lixom inte.
Kastade mig till kassan,sprang ut till bilen och på breställ därifrån.
Sprang in på dagis,slet av mig skorna där Linas kläder låg slängda,runda hörnet och där satt hon,mammas älskade lilla hjärta,och grät....
Det känns som något sliter ut ens hjärta och stampar på lixom!
Fröken och hon satt där i soffan och läste.
HEN hade slagit henne med en spade.Ett jack över nosbenet in i ögonvrån som blödde.
HEN är inget snällt barn.
Och det är inte bara en och två gånger som Lina sagt att hon inte vill till dagis,för att HEN slåss med pinnar och är elak.Har även sagt till om detta när hon dagis vägrade under en vecka...
Och JA,dom ÄR medvetna om detta...
Kanske dags att ta i med hårdhandskarna?!

När Lina lugnat sig lite,klädde vi på oss och åkte raka vägen till vårdcentralen.
Vi fick komma in på en gång till akutrummet för att få detta jack undersökt.
En jätte bra sköterska som tog hand om Lina:-) underbart!!!
Det var tur i oturen att jacket inte var så djupt och att det inte tagit i ögat på henne.
Hon blidde tejpad där mellan ögonen!

Som belöning för att hon skötte sig galant på vc åkte vi till OKQ8 och Hon fick välja vad hon ville.För sån är jag;-)
1 dricka,1 björngodis,1 pallekuling choklad och en plast docka som inom snar framtid kommer gå sönder;-)
Hon var lycklig!

Som mamma har jag lust att spöa HEN.Åka hem till HEN och skälla ut HEN's föräldrar och HEN själv!!!!
Samtidigt vill jag gråta,hålla om Lina och aldrig låta henne gå till dagis mera!!!
Men HÄR får man inte påverka...tala högt om vad JAG tycker och tänker...för det är inte till för Linas öron.
Jag såg redan dag två på dagis,att HEN och Lina i kombo skulle bli problem...
Men det gör ändå ont i mitt hjärta,när mitt barn faktiskt har fått stryk...och är så ledsen:-/
På tisdag,när hon ska till dagis efter 4 dagar hemma,är hon en färdig utbildad samuraj som kommer spöa skiten ur HEN!;-) så det så!

Blidde en tonfisksallad m pasta idag,dagen till ära!
Kommit in i en riktig sallads period.Sjukt,sjukt gott!!!!!
Salladen från igår var inte mycket å hurra över,med tanke på priset,jag blev besviken!
Dagens sallad kostade 10:- mer,och var helt klart värt det:-)
FINA klarröda äpplen fick jag med mig hem,kommer vara galant ikväll;-D
Så hoppas dom är så saftiga som dom såg ut nu.

Snart stallet.
Avreagera mig lite där nere;-)
Så att jag kan ta det lugnt när kvällen kommer:-)

Bajs-maskiiiiiin!!!!!

Av Måna - 23 januari 2014 11:41

Panta trehundratusensjuttiosju burkar/flaskor...
Love it....eller inte,kanske just därför heeeela bagage utrymmet just nu är fullt:-(
Well...bara på det,göra det OCH skämmas...för jag tycker faktiskt att det ÄR pinsamt att panta burkar när man tömmer kasse efter kasse!
Måtte.inte.maskinen.bli.full.idag

Av Måna - 23 januari 2014 09:51

Hör och häpna:jag fick en TURKOS tröja på posten igår....
Vafan?!
Så...för TREDJE gången åker jag ned och skickar tillbaka en tröja till ellos...
Först TVÅ rosa,sen TVÅ turkosa?!
Jag tror beställnings datorn fått fnatt inför året 2014.
Okey...jag har nu iaf,äntligen,fått hem den turkosa som jag från början beställde!
Så kanske bara ska vara nöjd och tyst;-)
Däremot ser fakturan ut som kinesiska...får sätta mig med D någon dag:-)

Av Måna - 23 januari 2014 07:36

Lina har senaste veckan kommit ned tassande till oss vid 05-snåret,gosat in sig och somnat om<3
Vet inte när hon kom imorse...registrerar inte det ens.

När klockan ringde,var jag så där trött,så man undrar vad FAN det är som låååååter:-(
Masade mig upp till toaletten,svärandes över att alltid JAG behöver lämna sängen när dom andra snosar skönt;-)
Morgon drill i det tysta,när dörren slås upp...och där står Lina i egen hög person,med håret åt alla håll och ryter:Gå bort från toan mamma!JAG är faktiskt kissnödig NUUUUU!!!!!
Jag kissar påååååå miiiiiig!!!!!
Vart kom hon ifrån?
Hur kan man ta sig fram så tyst?
Å varför i hela fridens namn är hon alltid så arg?

10 friska minus grader mötte mig när jag öppnade dörren...
Och kändes som jag var full när jag gick ned till stallet,hur kan man vara så trött?!

Till mvc idag...cellprovs-tagning.
Yes...den där stolen...den där obekväma känslan att lägga upp benen för att visa hela Mumindalen...åh...skjut mig!!!!!
11:45,så hinner efteråt handla lite granna innan jag hämtar Lina:-)

Joel tar visst sovmorgon idag...
Jag blir alltid orolig när han sover för länge:-/
Kikade in på honom när jag gjorde ordning Lina...då snörvlade han i sömnen.

Imorgon goes familjen på hindersmässa...inte den upp på stan då...utan runt till alla maskinstationer!
Hoppas att Joel tycker det är kul:-)
Förra året åkte Lina och Stefan själva...det var då Lina pråmt skulle ha med sig sitt prinsess-paraply;-) hahaha!!!!
Men iof,behöver jag faktiskt en ny sopborste till stallet,och granngården brukar ju kunna ha "mäss"erbjudanden:-)

Nu hög tid att få på Lina kläderna!!!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards