Alla inlägg den 4 februari 2014

...

Av Måna - 4 februari 2014 23:23

Snipp snapp snut(?)-så var även denna dag slut!!!

Av Måna - 4 februari 2014 08:28

Igår kom fakturorna ned i brevlådan.
Fakturorna på Bella.
Veterinär kostnaderna på hennes behandling,utredningarna,som ledde till ett fruktansvärt beslut om att låta henne somna in...

I stunden tänker man inte på vad kostnaderna kommer att bli.
Allt man vill och kämpar för är att sin bästa vän ska bli frisk och bra igen.
Så slutade det inte.
Jag fick åka hem med ett tomt koppel...utan min glada,busiga,underbara Bella...
Hem till ett tomt hus.

3 månader har gått nu.
Och nu kommer veterinär kostnaderna på min bästa,döda,vän.
Och inte nog att sorgen är stor och att saknaden är enorm...det är fruktansvärt dyrt.
Jag hade gett allt och lite till,för att göra Bella frisk...jaa,även för att få tillbaka henne igen...!
Pengar är bara pengar...siffror på ett papper/siffror på en dataskärm.
Men att det är dyrt,är inget att sticka under stolen med.
Ett pris som jag får betala för mitt tomma koppel...
Ett pris för tomhet och saknad...

Bella var naturligtvis försäkrad,det är jag glad för...
Detta är priset,efter att försäkringsbolaget betalat sitt...!
Tacka vet jag försäkringar.

Betala Bellas veterinär räkningar...
Gråta en skvätt...för att det är inte så att jag saknar henne mindre för varje dag som går.
Min fina,fina Bella.
Min stora svarta busa.
Min busiga Grand Danois.
Även du fick en stjärna på himlen,dock alldeles för fort...??
Din korg står fortfarande kvar i sovrummet...kvar på samma ställe...tom...
Jag låter den stå kvar där...ett tag till...

Det är dyrt,att förlora sin bästa vän!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards