Alla inlägg under februari 2014

Av Måna - 17 februari 2014 09:42

I 6 års tid,har jag bett Stefan om hjälp att sätta upp en lampa.
Varför sitter den inte uppe?

I 4 års tid har jag bett Stefan om hjälp att sätta upp hörn-hyllan i duschen.
Varför står den fortfarande på badkars kanten?

Bara en bråkdel...
Varför ska jag göra allting här hemma och med trädgården och bilen...när han aldrig kan hjälpa mig med något?

Ibland blir jag bara så ledsen...
Men det spelar ingen roll,för han hjälper mig inte ändå,han bryr sig iaf inte.
För det är bara jag som är sur och grinig enligt honom.

Idag är en "sån" dag...när jag känner att allting bara är hopplöst.
Att allt bara är skit.
Men jag biter väl bara ihop ännu en gång...för dagen går ändå.

Javisst...jag klagar ju bara!
Som vanligt/som alltid...

//over and out!

Av Måna - 15 februari 2014 10:17

Och jag har en djup diskussion med mig själv.
Lägga Joel nu,verkar som om han är lite trötter:-)

Av Måna - 14 februari 2014 12:30

Eftersom jag är gift med "mannen-som-vägrar-uppvakta-sin-fru-på-alla-dagar-om-året"
Så slår jag till å gör god mat till mig själv idag(jaa...och faniljen) efter att ha gett ??-dag "presenter" till Lina och Stefan imorse!!!

Av Måna - 13 februari 2014 07:27

Sånt du INTE vill höra 04:25 på morgonen:
-kan du torka mig mamma,jag har kissat.
-mm...okey...3 rutor....
Sen öppnar man ögonen.
Inser att JAG ligger i sängen.
Inser att Lina ligger i sängen.
Sen följer ett ill-vrål från Lina som inser att en olycka har hänt i drömmarnas värld...

Bara att vig som en katt...(flodhäst)skutta ur sängen,skicka iväg Lina till toaletten,sparka ur Stefan,riva ur lakan,bakpulvra fläcken(visste ni att bakpulver är bättre än potatismjöl?!suger upp minst lika bra,men lämnar en god doft efter sig)springa upp och hämta lakan,bädda i,försöka somna...

Klockan ringer 06:05...inte okey...trött som en get//Over and out!

Av Måna - 12 februari 2014 11:15

Vaknade 02:12 inatt.
Var kissnödig och panikslagen!!!
Hade drömt,att Stefan dog(!):-O
Fy,fy,fy vilken dröm!!!!
Å han skulle begravas samma eftermiddag...
Minns inte sist jag drömde något...och så kommer detta!
Kikade för säkerhetsskull att min snarkande Karl låg på sin plats i sängen;-)

07:05 ringer mamma.
Tittar på telefonen och hinner få en stark olust känsla att något hänt!!!
Nej,messet jag skickade till mamma igår eftermiddag,hade anlänt 07:04 till hennes telefon...
Jisses!!

09:00,ringer syster-2 ggr följt av ett sms "RING MIG"
Med hjärtat i halsgropen ringer jag henne så fort jag tagit mig ut ur duschen.
-BRINNER det?!?
Nej.
Emil är sjuk...igen.Nu är det även dags för honom att sällskapa med Manne tex;-(
Emil,Emil,Emil...??
Men det går inte å göra något längre,och då måste man som människa och djurägare ta dom svåra besluten.
Och med Emil har det till å från varit väntat...
18 1/2 år har han ändå förgyllt våra liv.Fatta vad lång tid det ÄR!!!

Av Måna - 11 februari 2014 15:09

Tisdag...

Det betyder att morgonen automatiskt blir stressig.Lina kom ned till oss,sekunder efter att Stefans klocka ringt...Ååå...det var ju inte alls så att jag ville gå upp då-nej,ville bara ligga kvar där och mysa med henne.


Tyckte bara att hon hann åka till dagis innan det var dags att hämta henne igen.Hade sån sketans tur att jag mötte Stefan i dörren och lämnade ju då över Joel till honom.Tod med mig min åksjuka Nicki...så har en hundbur att torka ur när jag går ut sen....

på vägen hem från dagis,tog vi en liten omväg och köpte ägg.

Har blivit familjen ägg här hemma...Joel fullkomligt älskar det!

Så vi åker till äggboden och handlar ägg:-) Känns så där lagom,lantligt..ha ha ha!!!


Idag,tar jag 100% kontroll över mitt "jag-måste-äta-allt-och-lite-till".Biter ihop,har redan tuggat upp naglarna och tar omvägar förbi skafferiet.Fan

Känns just inge irriterande alls....


Jag läääängtar efter våren.

Hatar vintern så ändå in i... Vill bara att det ska bli varmt och skönt,slippa böka på sig hundra klädesplagg innan man går ut,bara öppna dörren och slinka ned fötterna i foppisarna.

Lina kan springa runt i sina klänningar.

Åh,blir nästan sjuk av bara tanken.Det HÄR...hur roligt är det HÄR egentligen?!Jovisst...jag är glad att snön försvann(mesta av den)men nu återstår bara kladd och klet!!!

16 tassar som drar in sig grus,smuts,lera och vatten in genom dörren...Suckar!


Nu ska jag inte sitta här och ödsla mera tid.

Joel sover.

Lina leker.

Elsa och Nicki har somnat(tror att Nicki mår rätt dåligt)

Så ska passa på att smurfa runt lite granna på nätet!!!:-)





Av Måna - 10 februari 2014 21:08

Jag är en quinna.
Under en viss period i månaden,bölar jag för i princip ALLTING...
Jag äter även precis ALLT!!!:-O
Konstant sugen.
NU,idag,har jag ätit upp mig minst 5 kg samt att jag började böla för att jag inte fick upp locket på en glasburk....HELL fucking yeah!:-/

Nu går jag och lägger mig.

Av Måna - 10 februari 2014 14:52

Är att få vakna bredvid denna tjej <3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards