Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Måna - 30 mars 2014 22:47

Söndag!
En outstanding dag,vilket härligt väder,som även igår!!!:-)
Ljuvligt är bara förnamnet!!!

Efter dammsugning och torkning av alla golven,blev det hämtmat idag,för att sedan bege oss ut i detta väder!

Skulle då även passa på att träna hundarna!
Sätta in "smack" ljudet hos Elsa ännu mer!Tyckte det gick rätt bra igår på kursen-men hon blev så trött på slutet att hon yla över ingenting:-)
Ännu mera "smack" idag...
Meeen...vid ett svagt ögonblick stack Joel iväg,jag tappade fokus på hundarna för att springa efter Joel-och vovvsingarna stack och brydde sig inte det minsta om dumma mig som stod och "snacka" så läpparna domnade bort!!!
Vi avbröt där och Elsa fick sitta fast i linan(alltid hon den busen som STICKER iväg)
Stefan,Lina och Joel skulle rensa ena rabatten medans jag skulle till stallet.
Joel pyser iväg till trädet där Elsas lina är fäst,lyckas få linan runt foten/benet och samtidigt drar Elsa iväg efter Nicki!
Joel slås omkull häpet och får benet böjt under sig...
Stefan springer å tar upp Joel-som ylar värre än värst!!!
Jag blir ned skickad till stallet.

När jag kommer tillbaka sover Joel.Får skicka ut Stefan att hämta ännu en ny ensilage-balle,eftersom den jag öppnade var tvär möglig:-(
Lina vill gå ut igen och jag får väcka Joel.
Joel är inte på humör!!!jätte gnällig och ledsen,pular ned honom i vagnen-skickar ut Lina,tar sikte på lite mera hundträning med Elsa och Nicki!
Joel får saft och riskaka i vagnen:-)
Hundarna sköter sig GALANT!!!"smack" ljudet sitter som bergen,på båda två!!!!Sååå stolt:-)
Så vågar även släppa Elsa längre och längre,låta henne få springa runt lite för sig själv,och hon kommer faktiskt tillbaka!:-)
Känns ENORMT skönt!!!att det för första gången inte är två vovvar som har idiot-race,utan att dom faktiskt är med/är omkring oss,och tycker det är kul!:-)

Joel vill inte äta kvällsmat.Är bara jätte ledsen och piper.
Han får sitta i mitt knä en stund,men inte riktigt nöjd.
Ställer ned honom på golvet och då blir han gaaalet ledsen!!!
Ser att han inte stödjer på höger benet...
Sätter mig framför honom och håller ut armarna mot honom för att kan ska komma knatande...
När han ska stödja på höger ben,ramlar han omkull och gråter ännu mera.
Känslan.
Tittar på Stefan.
-KAN han ha brutit benet????!!!:-O
Vi klämmer och känner och Joel gråter bara mer å mer...;-(

19:45 får vi till på jouren.
19:25 är vi i typ Binninge-skogen...sås Stefan sitter å håller 60 km/h...
Han fortsätter i ett lunkande tempo.
-när sa du att vi skulle vara inne?
-19:45,VARFÖR SITTER DU OCH ÅKER I 60 KM/H?!?!!?!
-19:45?!?!!!!ÄR DU GALEN?!HUR SKA VI HINNA DET?!
-dom var fullbokade...jag tog lixom den tiden jag fick!och JAG undrar oxå hur f-n vi ska hinna när du såsar fram i 60!!!!?
-jag tror jag hörde fel...trodde vi hade GOD tid på oss!
140km/h och över låg han på sen
Jag.var.rädd.hela.vägen.in.till.stan
På motorvägen var jag tvungen att bryta tystnaden...
-det är INGEN,INGEN som sår,harvar,plöjer eller va fan som Hellst!Du har en jävligt hög hastighet nu-Så TITTA på vägen!!!

Som vanligt när Stefan är med,så var första p-rutan,även bredvid automaten ledig...
Och vi var inne prick 19:45!
Fick träffa en doktor,som bara kunde säga att vi skulle åka upp till röntgen på USÖ för att se om det var en fraktur.
Joel som är lille ängsliga killen him self var ju jätte ledsen!
Röntgen går bra,Joel gråter konstant,jag försöker-allt var det går att lugna honom...det gör så ont i mamma hjärtat:-/

I väntan på svar,lugnar han sig och dricker Festis i väntrummet:-)
Och det är INGEN fraktur!!!:-)
Dock har han så ont,att han inte stödjer alls på benet:-/
När vi kom hem försökte han ställa sig på en gång,men ramlade omkull på en gång han försökte ställa sig på höger benet;-(

Imorgon är vi hemma.
Joel får nog nöja sig med att sitta i sin stol eller vagnen,blir inge springa runt för honom inte;-(
Men tur att inget gått av!!!

Fint väder.
Duktiga hundar.
Besök på USÖ.
Tha'ts My sunday...thank you and good night!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards