Alla inlägg den 21 april 2014

Av Måna - 21 april 2014 21:23

OMG!!!

Är så trött i fötterna så att jag kan grina,nästan!

Hundkurs-spårning-mycket gå=Ont i mina fötter.

Var ett tag sedan dom gjorde sig påminda...meeen hejsan hallå blev det idag!


JAG(Måna)vart sen oxå!Hade tänkt till det riktigt åt hell...Sa till svärmor att jag skulle åka 12:40...sen kom jag på att jag skulle möta Henrik 12:45 i Östansjö(!) 

Dom där 12 avgrävda grusslingorna efter vägen...hoppade lixom över idag(sååå kan ge mig f-n på att jag har punktering imorgon)

Hade Maarits nummer...så kunde iaf säga till om att jag blev lite sen.

Var nog bara jag som var stressad.som vanligt;-)


Nickis prestation idag var GRYMT mycket bättre än förra måndagen.Fick massor av beröm,Nicki fick massor av beröm.Och det där med spårning gick ju som en dans:-) Henrik gav henne sjukt mycket beröm:-)

Känns otroligt bra,nästan som när någon ger ens barn beröm-nästan.


Lina och Joel hade det bra hos farmor.

Dock en liten incident på dagen när Lina rymde....Farmor fick visst lägga i snabbväxeln på cykeln sin.(!!!)

Två kid´s som somnade som stockar.


Vårbruk är i full gång.

Ikväll antar jag är sista kvällen som Stefan hjälper mig lägga barnen,kommer in innan jag somnar...

Hell yeah!EN av di bästa perioderna på året ÄR här.

En av perioderna som är ensammast,tuffast,tråkigast och kämpigast.

Ju mer Stefan jobbar,ju trotsigare blir Lina...;-( SÅ har det varit i 4 år.

Meee....det är BARA att stå ut,DET finns ett slut;-) Det blir en vardag igen.


Idag när vi börja spårningen på kursen...med en av instruktörernas hundar.Berättade en annan (XX) passionen med spårning.Att XX filmade spårningen med kamera på kepsen,för att sedan titta på det hemma,för att se vad som blev fel och vad som blev rätt."Så lätt att se hemma i soffan".

Jag trodde att jag skulle brista ut i gapflabb blandat med hysteriskt MOAHAHAHAH,utan att kunna andas.

Men när jag tittade på XX,för att börja flabba,såg jag allvaret i det hela.

Hur seriöst detta var,med kamera på skallen.

Jag valde alternativ B,hålla mun och lyssna intresserat...och hålla med...

Sen ville jag inte gapflabba mera.


Det är så livet är.

Alla vi människor har olika passioner i livet,för olika saker.Och det måste vi respektera varandra för...Inte skaratta eller kritisera åt.Att lyssna på någon som helt passionerat berättar om sitt intresse...Kan vara nog så nyttigt att lyssna på,att lyssna på en annan människa som brinner för ett intresse.

Det är viktigt.

Det är även viktigt att hålla tyst,lyssna intresserat och ta lära.

Jag tror även att man måste bli till åren,att inse detta.

För 6 år sedan,hade jag dött av skratt där och då...Och förmodligen sårat XX för att jag skrattat åt dennes intresse.Gjort lite narr av denne oxå då.

Det bringar även glädje,att låta någon FÅ berätta om detta och du gör bara tjänsten att lyssna.


Imorgon är det tisdag mina vänner.

Vi startar dagen med att JAG ska skjutsa Lina till dagis.

Nästan så jag känner att jag skulle vilja skita i det.

Morgon stress med att få iväg mig själv,plus två barn-GÄRNA med kläder på oxå:-P

Ska köpa en TILL hundbur imorgon,så att syster kan få tillbaka sin om hon kommer på att hon vill det.och innan jag har fått hem grindar till bilen,är det smidigt att slippa kånka i och ur buren till/från bilen.

Jag ska hämta Lina på dagos och IMORGON EFTERMIDDAG ÅKER VI TILL EKÄNGEN!Ska packa lite fika och så åker vi direkt efter dagis.

Så sjukt mycket vitsippor just nu,så det är inte sant!

Så....vi tar på sikten för en BRA/FIN/HÄRLIG dag tillsammans med mina ögonstenar imorgon!<3 <3

Av Måna - 21 april 2014 10:24

Rusade iväg!!!
I lördags var det avslutning på Elsas hundkurs i det underbara vädret!
Elsa själv var inte på koncentrations topp...som D varit i några veckor!Hon kommer igen...jag vet det...men jobbigt under tiden:-/
I igår var det frukost hos Mam's och Papi!
Jag och barnen blev kvar halva dagen innan vi tuffade hemåt!
I det sjukt varma härliga vädret,blev bilen TVÄTTAD!!!!
Yes!Det var väl behövligt kan jag säga!!!!vi plockade pinnar/grenar i trädgården jag och Lina medans Joel åkte Traktor med Stefan:-)
Sen klippte vi av D där skiten på gräsmattan som jag tror är någon form av ogräs-växer upp till ca 2 dm och vajar i vinden!
Hästarna fick från påskafton stå ute på nätterna:-)

Idag är det hundkurs med spårning i skogen för Elsa!!!
Klockan 13 skulle vi dra igång,och jag är sjukt glad att farmor kan ta barnen,eftersom Stefan är i FULL gång m vårbruk...

En tvättmaskin i full gång,nu dags att hoppa in i duschen!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards