Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Måna - 4 maj 2014 21:59

Okey...lite fånigt si så här(hade låtit bättre efter en vinare)
Men känner mig just nu som Geena Davids i "Long kiss good night",en av mina favorit filmer btw!
Den där scenen när hon klipper av sig håret och blonderar sig,sminkar upp sig!
Ja just...så känner jag min nu!
Hahaha!!!
Håret blev svart...eller nä,inte svart,men gränsen är hårfin!HAHAHA;-D okey...den var dålig...
Men så blev det iaf,och känner mig sjukt nöjd,sjukt bra,och jävlar vad jag känner JAG helt enkelt!
Bitch is back!!!;-D

Woohoo!!!Att det kan kännas så bra!

Och hallå hallå,jag har namnsdag idag!!!Är det någon som grattat mig?!?
Näähää....
JAG firade dock mig själv,genom att brutalt ta det enda ägget till min kvälls smörgås!!!moahaha!!!
(Okey...Stefan var på min sida om att "mamma" skulle få ägget,eftersom den ena kastar det på golvet och den andre tar en tugga och låter det ligga)


Bilden ger lite orättvisa,för ser ut som det är ljusare mitt uppepå,så är INTE fallet,bara lampan som luras!

Av Måna - 4 maj 2014 20:36

Jajjämäään...fast det står på förpackningen att det ska vara mellan brun...
Jag undrar jag,kanske därför det var rea på hårfärg(!)
Jag passade inte i den röda färgen(?)fick en smärre chock var gång jag tittade mig i spegeln!
När jag och Joel var å handla sist insåg jag även att håret såg ut som en regnbåge i rött!!!!BAH!
Nej,nej,nej...så kan vi INTE ha det!!!!
Vårfärger jag har trivts som BÄST ned under alla år av färgning,är faktiskt svart...som jag hade ett bra tag!:-) men D är en färg som banne mig aldrig släpper håret och D är en jävla färg att hållas med...på pricken 4 veckors intervaller färgning för att dölja utväxten som syndes rätt väl!!!
Nu ska det iaf BLI brunt....vad resultatet blir...visar sig!

Imorse åkte jag och Lina hem till en frisör och klippte oss!
Hemma besök.trevlig tjej!!
Lina fick lugg....jag vill inte att Lina ska ha lugg.Men det blev så...för att jämna ut luggen hon själv klippt!
Aldrig under fyra år,har ungen suttit så stilla och så tyst,så länge!!!!
Massor av beröm fick hon och jag satt mest och gapade!
Vafan?!?hur är det möjligt!?att MITT barn kan sitta stilla så länge?!hum...
Det blidde bara en toppning för min del och jag sliter redan nu,i mitt hår framför soegelb(inte just nu,för det är fullt med grön sörja)

Igår shoppade jag en ny klädsel till fåtöljen samt en hylla!
Fåtöljen blev så humlans fin,att jag la på en filt ovanpå för att D inte ska bli smutsigt;-D
Och vad bra det blev där i hörnet:-)

Ikväll körde jag träning med hundarna.
Nicki lite väl på G...men lyssnade och sökte kontakt jätte bra!
Å så sluta när man ligger på topp,dvs när Nicki tänker ut övningen innan mig,gör den,biter mig i fingrarna-för att jag inte var tillräckligt snabb m belöning...haha!
Elsa var lite seg startad,tappat lite nu-men när väl polletten trillade ned,vad jag ville hon skulle göra-satte det sig klockrent!som belöning fick hon vara lös och springa och jag kastade pinnar åt henne:-) Fina,fina hund!

Farmor hade Joel när vi var och klippte oss.
Och när vi hämtade honom blev vi bjudna på oxfilé och potatisgratäng-asså,inte fy skam det en söndag:-)

Imorgon hundkurs med Nicki.
Även vaccinera henne vid 16-tiden!
Är även "öppen fika" på dagis efter 13.
Uj uj uj!ska se om Stefan him self är sugen/har tid att följa med:-)
Och om Lina själv vill förstås!Kan ju vara kul.

Igår gick dagen åt hos syster!
Lina red,lekte med KS,lekte ännu mera m KS,sprang runt inne hos korna och ville naturligtvis inte åka hem!!!!
Hon var super-duper nöjd med dagen och somna i bilen på väg hem som även Joel gjorde OCH Stefan-efter att jag beordrat om chaufförs byte,eftersom hans trötthet märktes av RÄTT bra bakom ratten!
Jag kör,alla sover;-) rätt tyst då:-)

Mini snart dags att skölja ur D här håret!shit...måtte det verkligen INTE bli grönt!Inte läge å springa runt med stickad mössa 24/7 just nu...!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards