Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Måna - 7 maj 2014 11:36

Jävlar i havet vad jag missat!!!
Iaf under dom 4 år som mamma till Lina.
Jag köpte ju denna utrednings borste till Lina igår...var egentligen ute efter en annan borste som frisören rekommenderat.Men inne på affären vart jag tipsad om denna utrednings borste.
En liten ful,fot liknande borste.
109:-
Och plus på potatismoset så fanns den i rosa;-)
Jag provar!
Jag kommer hem till en Liba som är full av förväntan att prova borsten själv...
Den GLIDER genom håret!!!
Imorse var det inte ett enda AJ,SKRIK,gråt,slag,hot...nej...borst jäveln GLIDER genom hennes hår som om D var av silke,då har hon sovit med utsläppt hår(!)
Jag provar borsten själv i vått nytvättat hår,som kan bidra till någon tova,och tro inte på faaan att borsten bara GLIDER genom håret!
Jag är grymt imponerad!
Varför har jag inte vetat om detta innan?!har ju heller aldrig frågat någon...
Hade ju sluppit 3 år av "hår borstnings bråket"
Mot en ljusare framtid med utrednings borsten!woohoo!!!

Vikt.
Alla pratar till å från om vikt.
Jag är en godisråtta utan dess like...jag MÅSTE ha godis!jag älskar kakor,bullar,tårta...you name it!
Senaste passionen är marabou toffee i en liten nätt påse.Dessa äckligt goda choklad bitar är gudomliga!
Dom är dyra och det är alldeles för lite i påsarna:-(
OCH jag älskar god mat.
Nåja...
Jag har två(underbara)barn,GENOMLIDIT (ja,just)2 graviditeter!
Gravid är INTE min grej!
Kroppen har samlat på sig vätska,benen blivit fulla med åderbrock(1 operation på det)bristningar på lår och mage och när jag väntade Lina gick jag upp 35kg(!) och när jag väntade Joel gick jag upp 42(!!!)kg.
42 kg...det ni!(så finns det dom som klagar över 15kg i vikt ök under graviditeten)
Jag har kämpat (till å från) att bli av med dessa kg sen dag ett när barnen födds!har hatat min kropp,hatat mig själv,hatat att vistas bland människor och varit djup deprimerad över detta!kan säga att resan startade 2009/2010...
I perioder har jag "gett upp" och i vissa perioder pressat mig själv,kanske lite väl hårt!
Och jag är inte klar än...nej...jag är inte där JAG vill vara än.
Jag hatar fortfarande min kropp,gillar fortfarande inte att titta mig själv i spegeln.
Efter Lina gick jag ned grav kilona innan jag blev gravid med Joel.
Idag har jag gått ned 47 kg sen Joel föddes:-)
Jag har räknat kalorier,stängt igen munnen lite extra.MEN jag har även tillåtit mig att ha dagar då jag får unna mig lite extra!
Jag är INTE en tränings människa...inte alls,inte det minsta!

Det är underbart!
För mig är det en stor förändring:Att orka!jag orkar springa runt i trädgården,orkar krypa runt och jaga barnen,orkar gå på promenad med hundarna,springa med hundarna på kursen...jag gjorde inte det förut;-(

Vikt och hur man ser ut,spelar ingen roll-Så länge man TRIVS med sig själv!
Älskar sin egna kropp!
Spelar ingen roll vad andra säger eller tycker,man måste själv kunna stå och se sig i spegeln och tycka om den man ser och vara nöjd med det!
Tyvärr påverkar dagens samhälle oss alldeles för mycket,så det är svårt att "passa" in;-( vilket är hemskt.Sjukt att idealet är att vara sjukligt smal,när det samtidigt finns så mycket god mat i världen;-)(och godis...kakor...bullar...tårtor...)

I vikt uppgång och viktnedgång följer oxå (naturligtvis)förändring i storlekarna på kläder!
Jag har (som tidigare skrivit)SJUKT mycket kläder!
Jag har FÖR stora kläder.
Jag har stora kläder.
Jag har lagom kläder.
Jag har små kläder.
Jag har FÖR små kläder.
Och vad ska jag göra med dom?
Alla kläder är fina...!
Dom för små kläderna har jag som mål att kunna ha igen,en dag,inget sagt när.
Men jag hoppas att jag tar mig dit,för min egna skull,för vad jag SJÄLV vill,för att jag SJÄLV ska må bra!!!
Å jag skulle kunna sitta och skriva om detta ämne hur länge som Hellst...

Idag har jag dragit på mig mina nya mjukisbyxor,väntar på att Joel ska vakna,hämta Lina på dagis och sen drar vi iväg för ett sten-hårt tränings pass på skojlandet(som jag ORKAR idag)
:-)

Om jag hade haft mera mod i kroppen och accepterat mig själv lite bättre,hade jag idag lagt ut en bild på hur jag såg ut efter Joel föddes och idag...
Men att lägga ut en bild på kroppen i underkläder på bloggen,för okända människor,skrämmer mig lite;-)
För jag vet inte vilka ni är,som besöker denna sida:-) (får ju bara fram statistik på besökare och sidvisningar)

Å med D vill jag säga:Ha en bra dag,trots detta förjävliga väder!!!



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards