Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Måna - 22 maj 2014 21:31

Ja,helt otrolig!
Det har varit riktigt varm och skönt,tur att det blåste lite här hos oss!:-)

Jag och Joel for till Ica maxi för torsdags handling!
Han har kommit in i den här ur-gulliga åldern,då man ägnar all energi åt att kasta UR sakerna ur påsarna/vagnen!
Å så medveten att han vet vad han själv vill ha.

Lina var sur när jag hämtade henne på dagis,inte FöR att jag hämtade henne!Det är alltid mysigt och roligt att få hem ett surigt barn!:-)

Joel och Lina hjälpte mig att packa upp varorna!Dom började gnabbas om en sak och blev missnöjda båda två!
Joel fick då snällt sätta sig i sin stol och Lina på sin!
Dom ägnade sedan 10 minuter åt att lipa åt varandra,barn är så roliga!

Vi tog oss varsin fralla tillsammans vid köksbordet!
Joel kastade skinkan åt hundarna.
Lina smetade av leverpastejen på bordet. Jag hade sån där "jag-är-vrål-tom-i-magen"känsla,så tryckte i mig smörgåsen.
Gemensamma måltider är så underbart!

Ut i det härliga vädret!!!
Barnen sprang på gräsmattan,Lina i klänning och Joel i shorts å T-shirt,åt varsitt håll...över hela gräsmattan!
Det är bra med motion...även på årets hetaste dag:-)

Asfalts bilarna har gått i skytte trafik på vägen!Det dammoln som bildas kan jag inte förklara med ord!
Lina utbrast plötsligt:DIMMA!
...inne på altanen...men det kommer bli så humlans bra när vägen är klar och ny asfalterad:-)

Nu är jag lite sol trött.Så där seg man kan bli efter att varit ute.
Jag känner att sängen är enda rätta platsen att ta sig till just nu!
Att syrenerna blommar utanför sovrums fönstret är hur härligt som Hellst!!!!hela sovrummet doftar syren!!!!hur underbart är inte det då?!

Imorgon är det fredag?!
Någon som vill jojjna altan häng i dimma?!
Och nej världen...
Det är INTE roligt att ha en 1 1/2-åring som slänger ur saker ur vagnen samtidigt som han skriiiiker!tack som tusan att det finns fiskar i sortimentet i lösgodis;-)

Å jag hatar att få hem en sur unge från dagis!!!

Å jag börjar bli lite trött på deras gnabb!som alltid slutar med att Lina nyper Joel i armen och han drar henne i håret!!!

Att äta tillsammans?!Lugnast och fridfullast äter man SJÄLV!!!Gärna även utan hundar!
Tillsammans m barnen...uj uj uj!!!

Att springa efter kottarna(nåja...Joel)i typ 30 graders värme är inte ok!
Att ungen heller INTE ville ha på sig sin keps...att dom var tvungna att gnabbas på lilla ruschen...
Gnäll,skrik och bråk?!

Damm-helvetet kommer ta dö på oss!!!
Kan dom sätta lite fart på den däringa asfalts maskinen så D blir klart någon jävla gång?!?
Dom salta ikväll iaf!!!!

Jag försökte iaf.
Försökte låta som en super morsa. Ni gick inte på det va????

Wounderbaun!!!HAHAHA!

Av Måna - 22 maj 2014 07:27

Ny dag nya tag!!!
Solen skiner-underbart!
Jag bokade camping igår-det blev galet!!
Vad annars lixom?!
Handling idag...egentligen inte D minsta sugen på det...
Hoppas på å komma iväg på träning m Elsa och Nicki ikväll!

Woop woop nu vaknar Joel!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards