Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Okänsliga Kaniner?!

Av Måna - 1 juni 2014 21:21

Kaniner.

Jag har tre stycken kaniner,två gråa och en svart.

Fronda-Svart.

Monkey Bitz-Grå

Bakerman-Grå.


Dom är nog 6-7 år om jag minns rätt.

Haft dom sedan dom var kanin ungar och det är "egen uppfödning"

varför jag har tre kaniner,är en galen historia från förr.

och när jag flyttade hit,var det "bara" 5 hannar kvar-som fick följa med hit till Stickninge.

Mazarin och Eddie har gått vidare.


Jag har haft kanin...jaa...vi hade en kanin när vi var små.Vårat första husdjur,förutom en fågel.Mimmi hette hon:-) Och sen stoppade jag ned en kanin unge i en papperspåse,hängde på styret och cyklade hem med.Min Muffin<3 

Så kan ju egentligen säga att kanin följt mig typ hela livet.

Muffin var en kille med STOR personlighet,och jag gillade verkligen den kaninen:-)


Men hur som...

Jag HAR varit helt övertygad om att kaniner är...okänliga djur.

Sitter och glor.

Äter,dricker.

Skuttar runt,sitter och glor.


Mina tre kaniner är stall kaniner.

han kaniner brukar inte vara så poppis att ha inomhus....och på vilken yta?

nåja...dom har ALLTID bott i stallet.

Dom har det bra där.

En box som är avdelad på tre olika utrymmen,så dom har stort och röra sig på!:-)

å så kommer sommaren...Hästarna går ut och kommer inte in på nätterna,jag går ned till dom varje dag,ger dom vatten och mat...men mer än så är det ju inte.

Dom har alltid haft det så.Och visst...man får lite dåligt samvete för det...

men fortfarande,så sitter dom inte i en liten bur.


jag snubblade över blocket annonsen igår på kaninburarna i kristinehamn.

Idag har vi ägnat rätt mycket tid,till att skruva till lite lösa plankor,kapa till taket så det passade bur tre,skruvat dit skivor för att det felade lite vid taket,spånat upp dom,plockat massor av gräs.Gjort dom inflyttnings bara.

Lina hjälpte mig att klippa klorna på dom.

sen flyttade vi upp dom till sina sommar stugor.


Första reaktionen var nog PANIK!

Stefan kom och körde med gräsklipparen typ 5 minuter efter in-flyttandet.Det gjorde inte sakern bättre.

men efter att vi lämnat dom till lugn och ro,vi hade ätit och jag skulle hänga tvätt...gick jag dit och kikade på dom.Och till min förvåning,satt alla tre på rad och kikade ut genom "nät dörrarna" med parabol öron.

Och resen av dagen,så fort jag kikat till dom-har dom suttit på samma vis!

Så jag antar att jag haft fel...i många år...

kaniner kanske inte är okänsliga..?!

För om jag skulle med ett ord beskriva mina tre killar där ute i sina sommar stugor skulle det vara:LYCKLIGA.

Nyfikna och lyckliga killar just nu!:-)

Trodde nog inte det,trodde nog inte att dom skulle tycka det var SÅ kul!

asså...det är nästan så man får en tår i ögat.

och jag vet inte,men jag tror att jag just idag-ändrade min syn på kaniner....


 
 
http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

2 juni 2014 11:22

Underbart! Alla djur har ju känslor, även om inte alla visar det på samma sätt =)

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Ems

2 juni 2014 13:33

Men va fint!

Måna

3 juni 2014 10:09

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards