Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Citygross,tjejen m hästar och gnäll Joel!!!

Av Måna - 5 juni 2014 08:39

Jag och Joel for till citygross för vecko handling igår.
Vi brukar åka på torsdagar,men kändes som ett bättre alternativ igår.
Vi hann 3 meter in i affären innan Joel tröttnade:-/ yeah!
Fick scanna ett russin paket så att han kunde hålla sig någorlunda lugn...men nja...
Innan mejeri avdelningen var det fullt krig!joel ville INTE dagen till ära handla...
Han gjorde åtskilliga försök att ta sig ur vagnen,ställde sig upp,skrek och kastade saker!(så där som mina barn inte skulle göra)
Vi ett tillfälle hamnade han på golvet och has mamma,dvs JAG,lämnade honom och gick...han gick åt andra hållet,vad annars?!varför skulle han följa efter mig lixom?!
När han fick syn på lösgodisstället VRÅÅÅLADE han!!!
Joel är ju godisråtta numero ett...
Men tur att det finns bananer;-) som dög för stunden,till å med två bananer!(fy skäms på mig,det är ju EN banan per barn som gäller.fast å andra sidan,jag har ju två barn,även om Lina inte var med.Samma sätt att resonera som dom som parkerar på familje-parkeringen,utan barn.har ju barn,fast dom är hemma...)
Jag beslutar att det inte blir mera vecko handling med Joel fram över.
Hör och häpna så köpte jag en ny bok igår:Jag är Zlatan!
Nu jävlar blommar asfalten;-) HATAR fotboll...meeen,har hört att boken ska vara bra:-) vi gör ett försök iaf...och sju kapitel är redan avbetade;-)
Å så var det lösgodis-påfyllning till min hemliga gömma igår!gäller å slå på stort:-)

Vi åkte vidare till norr,bakom sjukhuset för att möta upp Ronja.
Ronja är en tjej som i våras köpte hästtäcken av mig.Nu var det åter igen dags att göra affärer,en betesreducerare som hon ville köpa!
Jag lyckades,naturligtvis villa bort mig bland husen på norr!det var jordens lättaste vägbeskrivning!vänster i första rondellen,vänster i andra rondellen-rakt fram!
Ja men just.nu var det som så,att jag var lite tidig,så åkte förbi där vi skulle mötas upp(visade det sig sen)jag åkte tillbaka och tänkte att jag skulle gena genom området.Och då var jag borta...hus,hus,hus!!!!:-O
Fan vad jag hatar att köra bil i stan!!!
Om man svänger in på en hata,ska det ju för sjutton inte vara möjligt att man tappat bort sig TOTALT?!jo...
Vi möttes tillslut!
Och vet du vad?!
Bruden ska ta studenten nu,sen flyttar hon till Kalmar!just...precis som jag mumlade om härom dagen!
MEN så kul!ha det så bra i Kalmar då!!!;-)

Joel är inne i en "gnäll 24/7 period)suckar djupt!!!
INGET duger,INGET är bra!och eftermiddagarna är hemska!!!!
Står inte ut!!!
Och vädret gör ju sitt.
I valet och kvalet funderar jag seriöst på att åka till m-berg m barnen efter att jag hämtat Lina på dagis.
Tightsen går åt som smör i solsken just nu!
Slängde två imorse.
Hål på knän och i rumpan(?)på dom!Det är ju just inte mycket till tyg i dom...men vad annars skulle jag sätta på henne?!

4 dagar med idag kvar på dagis innan sommarlov!
Jupps jupps!!!

Nu den dagliga dammsugningen.
Behöver raka bena...tror fan jag ätit hår-VÄX-medel!tycker jag står å rakar bena var dag!:-@
Göra mig ordning å så får vi se om D blir en liten tripp på m-berg m barnen på eftermiddagen...i förebyggande syfte:skjut mig!!!!
Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards