Alla inlägg under juni 2014

Av Måna - 22 juni 2014 15:28

Har alltid velat haft ett fågelbad...
Capisch-nu har vi ett fågelbad i trädgården.
Välldans fint tycker jag,för just inga pengar alls på biltema:-)

Av Måna - 22 juni 2014 15:07

La familja har ätit på restaurang.
Det är stort...riktigt stort må jag lova.
På 4 1/2 år är detta tredje gången.
Första gången vi provade på,slängde Lina (bland annat)en gaffel genom hela restaurangen...vi åt i skift.
Detta var på Öland.

Andra gången var det pizza buffé på en restaurang i Borgholm.
Det gick hyfsat.
Förutom att moder och fadern KASTADE i sig maten,INNAN vulkan utbrottet skulle komma.

Idag provade vi igen.
På pizzahut.
Det gick över förväntningarna alldeles jätte bra:-)
Lina åt 3(!)pizza bitar och 2(!)muggar glas.
Vafan???!!!

Se där,Se där!
Kanske blir flera gånger;-)

Av Måna - 22 juni 2014 12:42

Vi åker till staden en sväng.
Vi bestämmer detta vid frukost.
FÖRST ska Stefan jobba,Joel sova.
Sen ska familjen åka en liten sväng till stan.

Att få fröken "segast-I-hela-världen"att kamma håret,borsta tänderna och få på sig kläder är inte det lättaste.
Vart ska vi?varför ska vi?varför måste jag?jag vill inte?inte DOM kläderna!Inte DOM trosorna!
Varför,måste,vill inte...
Joel stretar vid blöjbyte!måste vara ett 1 1/2 års fenomen...vill INTE byta blöja.
Jag minns att vi med typ våld fick byta blöja på Lina i denna ålder.
Gall-skrik,sparkar,vrål och vändningar...Precis som med Joel just nu!
Jag springer runt i linne och trosor,som vanligt,för att inte börja hyper svettas innan vi kommit iväg...

Nr vi kommer ned till hallen,hämtar Joel sig ett par skoooo.(skor på vuxen svenska)Han låter sig snällt få hjälp på med dessa.
Lina börjar med att hysteriskt bråka om VILKA skor hon ska ha på sig.
Dom första hon kommer släpandes med...är inte lämpliga "åka i till stan skor"i mitt tycke.
Ungen bryter ihop...
Vrål,skrik och grymtningar hörs från hallen.
Jag får damp.
Talar om för min lilla Donna att om hon inte tar ETT par skor NU,utan att bråka-kommer hon imorgon endast ha ETT par skor kvar.För att slippa detta scenario var gång hon ska sätta på sig ett par skor!!!!
Hon tar sina adidas.
SEN...ska en tröja på oxå.
Inte den,inte den,inte den! :-@
Under tiden detta utspelar sig,springer även 2 HYSTERISKA hundar runt fötterna på oss!
Minst en gång (hör lixom till)blir Joel omkull sprungen...
Å sist men absolut inte minst,ska jag få på mig ett par byxor,en tröja och skor!
Springa runt och dra ur kontakter,få med mig väskan,kasta i en nappflaska,blöjor och servetter.plånbok och telefon.

Så ja.
That's family Hultquist.
Å ja jo visst...vi ska till biltema...:-/

Av Måna - 21 juni 2014 21:48

Skulle ta ett glas vin.
Men D gick så bra att sy (?)eller nått...å nu är hela flaskan slut(???)

Gardiner,kökshanddukar och dukar klara:-)

Av Måna - 20 juni 2014 09:32

Igår rymde jag hemifrån.
Tog bilen och åkte till Fjugesta för att träffa en vän...
Jisses i havet vad jag behövde det!!!
Å så trevligt:-)
Klockan rann iväg och jag var hemma strax efter 23:30:-O
Dock var inte någon här hemma nöjd över mitt försvinnande.
Lina grät när jag skulle åka,hon hade sen gråtit i 45 minuter över att jag inte var hemma när hon skulle lägga sig.
Jisses!!!!

Blev ju ändring i planeringen och en midsommar hemma.
Blir mat med svärföräldrarna.Grillat
Det går mycket mer än bra det oxå.

Vi räknar ned för senester.
2 veckor kvar!!!
Sen drar vi!
Woop woop!!!
Galet vad fort tiden går(!)
Känns som sommaren snart är slut:-(
Sant...känns så...och samtidigt,har den börjat???

Igår blidde det en hård körare med dammsugaren.Fint väder och lite annat har jag att jag tappat...
Började även riva lite tapeter på kontoret...
Och börjat sy gardiner...1/11 klar;-)
Har ju två veckor på mig;-)

På onsdag har jag 4 barn här hemma!
Ska jag hitta på då?!
Vad ska jag göra för mat?hur ska jag aktivera dom?!
Jisses...

Snart dags att lägga Joel.
Ska få passa på att sy någon mer gardin innan jag hoppar in i duschen.

Av Måna - 18 juni 2014 15:10

Har tillbringat 3 timmar på m-berg med BÅDA barnen!
Det gick bra,dom skötte sig som änglar idag!
Trodde vid ankomst att dom efter vårt anländande skulle kasta ut oss;-)
Men det gick vägen idag!

80:- för att laga Linas NYA skor,bra:-)
Tar det från Elsas mat konto;-D
2 nya short leggings till mig.
3 nya klänningar Lina.
1 par svarta leggings Lina.
1 dop present.
1 vin flaska.
2 pkt blöjor.
1 ballong.
10 meter tyg.
1 tråd rulle.
1 påse Ostkrokar.
1 påse chips.
1 låda cola zero.
Capisch!!!

Lina var hungrig så fick bli mat.
Joel har tappat matlusten...får knappt i honom något alls:-/ inte idag heller!
Nu är det tydligen utgång som gäller:-)
Få på Joel skorna bara...

Svisch swisch!!

Midsommarafton blir vi nig hemma.Dalarna skyltar med 12 grader och regn...:-( känns inge vidare å sitta på en strand då...:-/

<3

Av Måna - 15 juni 2014 19:33

Med Elsa idag.
Jag är så stolt över henne!!!!!så stolt att jag vill spricka!:-)
Mattes finiz skötte sig nästan exemplariskt!
Lekte m lite andra vovvar och låg snällt bredvid när vi hade picknick:-)

Men nu är jag trött,på riktigt!

Jag och Elsa,tredje från höger:-)

Av Måna - 14 juni 2014 08:38

Ibland kan min Karl vara så grymt dum i huvudet(jaa...enligt mig självfallet) ;-)

Som imorse!
Jag sov,jag sov så jävla skönt och jag drömde.jag drömde att Simba var upphittad i stora edet(?) och jag skulle få hämta hem honom!!!
Jag hade precis kollat på kartan var denna plats låg...
Då jag i drömmen hör "SOVER du?"
Vafan kom HAN ifrån???
En gång till "SOVER du?"
Puts väck var drömmen...och Stefans röst maler sig in i mitt huvud.
"NEJ,inte nu..."
"Jag är så himla sugen på kaffe,är inte du?"
IDIOT!!!
Har du sett eller varit med om någon som tar en pinne och rotar med i ett jordgetingbo?!
That's ME denna morgon.
Men eftersom rösten inte håller för mina tänkta svordomar bestämmer jag mig för att bara vara tyst...ignorera honom.
"Ska du gå ut med hundarna?"
"Grymt...jag behöver väl inte göra det NU?"
Jag tar kudden och pressar den över huvudet.
Nicki piper.
Jag kastar dän kudden,blänger på henne och fräser:ÄR du inte tyst nu,får du "jag är Zlatan i HUVUDET"!!!!!
Nicki är nog bättre på att bedöma mitt morgonhumör än Stefan...för hon tystnar.

"Idiot"
"Du kunde ha sagt nej,när jag frågade om du sov..."
"Jomen visst..."
Å jag undrar,varför måste man väcka sin andre hälft bara för att man själv är vaken?
När man ÄNTLIGEN har chans att sova,inga barn som är vakna(Joel mumlade lite i babyvakten)varför måste pandaskallen då väcka mig alias jordgetingboet???

Men han går,äntligen,ut från sovrummet!släpper ut den vrålande katten.
Yes!!!jag kan nog somna om...!!!
Låter som han pratar med en döv på Joels rum genom babyvakten.
"HAR DU BAJSAT JOEL!VILKET LASS,ligg stilla"
Jag är övertygad om att han pratar extra högt...bara för att jag ligger kvar i sängen...;-) säkert!
Trycker kudden över huvudet(igen)
Men inom sekunder kommer en joddlande 1 1/2 åring in i sovrummet...
"Maaaammmmmaaaa"
Nej.
Nej,nej,nej Joel,din mamma sover!!!!
Men barn förstår inte det där med att deras föräldrar KAN sova,dom tror att vi är vakna 24/h om dygnet och bara väntar på dom.
Han klättrar upp i sängen.
Nej!
Han kastar sig på mig.
Nej.
Han skrattar.
I samma stund hör jag ett vrål:
"FINNS INGET PAPPER PÅ TOALETTEN"
Jaha...Lina är vaken.
Joel skuttar iväg och jag drar täcket över mig.finns inte,syns inte...
Det hjälps inte...Lina kommer in,Lina som kan väcka dom döda med sin morgon andedräkt,slickar mig på näsan..
Yiäkki!!!!
Jag.ger.upp
Planerar i mitt huvud bästa tänkbara sättet att hämnas på,jaa...på hela familjen faktiskt!
Håret ser ut som en grävling tagit sig an...
I köket kvittrar Lina:Godmorgon mamma!
Jag är inte en människa som säger godmorgon,jag är en människa som blänger på sånna som kvittrar godmorgon och tänker:vad är ditt jävla problem?!
Men det är min dotter som säger detta,ett barn på 4 1/2 år,som faktiskt är på bra humör!
Stefan skrattar,jaa...godmorgon flinar han!
Du din jävel,tänker jag,samtidigt som jag anstränger mig till tusen för att få fram ett leende till Lina och svara godmorgon...


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards