Alla inlägg under juni 2014

Av Måna - 4 juni 2014 14:43

Välkommen till Sveriges fulaste stad:Örebroooo!
Dagens väder gjorde ju oxå sitt;-)
Men..det här fula konstverket möts jag av,var gång jag åker in till stan!
Eller är det någon annan som tycker att detta är fint???
Dyrt var det garanterat oxå!!!:-@

Av Måna - 4 juni 2014 08:18

10 BRA saker med att ha barn:

1-oändlig kärlek

2-att se dom utvecklas tillhör en av dom underbaraste sakerna man kan få uppleva.

3-det är inte onormalt att leka i bollhavet med dom.

4-man är aldrig ensam.

5-man får mycket att skratta åt.

6-man känner sig alltid älskad.

(Det här var svårare än jag trodde...det ÄR underbart att ha barn,och känns som punkterna blir lite "larviga")
7-du har alltid något att skylla på,gå före i toalett kön,åka hem tidigare,inte komma alls...

8-det är tillåtet att ha skitit hemma.

9-man kan se ut hur fan som Hellst,med ursäkten "barnen har varit vakna inatt"

10-man får aldrig sovmorgon,alltså får man ut mer av dagen!

10 OBRA saker med att ha barn:
1-man får aldrig sovmorgon,dvs att man konstant är trött och ser it som en zombie.

2-man är aldrig ensam.

3-det är alltid skitit hemma.

4-i dom mest opassande situationerna kommer det nästan jämt ett "jag är bajs/kiss-nödig"eller stanken från en laddad blöja.

5-dom vill inte alltid sova när mamma/pappa vill sova.

6-att sitta ned och ta det lugnt och snacka skit med en vän existerar inte-du är alltid på språng.

7-tvättkorgarna är aldrig tomma.

8-deras smärta är din smärta,fast hundratusen gånger värre.

9-dom kan konsten att tjata hål i huvudet på en.

10-det där med att passa en tid har en annan innebörd än förut.

Innan man får sitt första barn,har man (iaf jag)bestämda åsikter om hur man ska vara som förälder,om hur andra föräldrar gör med sina barn...
Det kan man slänga i närmsta soptunna!!!
När man väl är där...som förälder inser man varför många gör si eller så!
Man kan skratta åt det man en gång sa..." Jag skulle aldrig.." Eller "så skulle aldrig mina barn.."
Det är underbart att vara mamma,det bästa som hänt mig!
Men vissa dagar är det inte så roligt heller!som med allt annat:-)
Vi har två LIVLIGA barn,som aldrig är stilla,som kan vara riktigt jobbiga.Lina har varit hemsk i perioder...vi har aldrig tex kunnat besöka en restaurang med henne!(nu eftersträvar man kanske inte restaurang besök)men det har inte ens funnits på kartan att vi skulle kunnat gjort det!
Och våra barn har HUMÖR!ja jisses...

Å här är man!!!
Lyckligt lottad.
För även om vi aldrig skulle kunna besöka en restaurang...;-) har vi två friska barn!
Å även om dom är livliga-har vi två friska barn!
Och skulle aldrig mot något i hela världen byta ut mitt liv tillsammans med dom!
Att få ha dom i mitt liv,att få vara deras mamma-är det bästa,underbaraste som finns!
Så...jaa...jag ÄR väldigt lycklig lottat!!!<3

Nu ska jag plocka ned Joel från köksbordet...
Dammsuga.
Plocka i och ur diskmaskinen.

Av Måna - 3 juni 2014 21:42

Rätt fräna skor:-)
Tyvärr är ju jag fröken "plattfot" och kan endast ta mig fram i PLATTA skor,önskar att jag kunde gå i högklack!
Men drömma får man väl ändå göra!!!
Dock skulle dom där i mitten passa mig;-)

Av Måna - 3 juni 2014 16:36

10 BRA saker med en hund:

1-man FÅR stänga in hunden om man för en stund tröttnar på den.

2-dom tjatar inte.

3-dom är lika glada oavsett vad man gör.

4-dom klagar inte över maten.

5-dom gnäller inte när dom blir trötta,dom går och lägger sig.

6-dom sprider inte saker högt och lågt i hela huset.

7-dom sover när matte/husse sover.

8-dom bråkar inte om vad som visas på tv,inte heller om den är igång eller inte...

9-man kan lämna dom ensamma hemma.

10-dom blir alltid glada när man kommer.

10 OBRA saker med att ha hund:

1-dom ska ut,oavsett väder.

2-dom hårar.

3-dom löper.

4-dom KAN tugga sönder saker.

5-spelar ingen roll hur lång promenad man går,dom bajsar alltid på gräsmattan när man kommer tillbaka.

6-dom ska alltid vara med.

7-dom ger en dåligt samvete när dom inte får vara med.

8-dom skäller när man minst anar det så man skiter i brallan.

9-dom tar mycket plats i bilen.

10-dom får genom det mesta med sina hundögon!

Imorgon listar vi 10-i-topp listan med bra och obra saker att ha barn;-)

Av Måna - 3 juni 2014 13:44

Fick detta på Facebook idag:-)
Gjorde mig jätte glad.
Är så himla kul att få bekräftelse på att någon läser här på bloggen:-) Å även tack till K,som är en effektiv kommenterare:-)

"En liten länk med tips not far away ;) Sluta aldrig blogga Måna! Även om vi lever så helt skilda liv så tycker jag att den är så läsvärd och ofta mycket, ta det på rätt sätt, underhållande! kram http://www.visitaskersund.se/gora/barn.html"

Å i Askersund händer det grejjor;-)

Nu är vilda hemma.
Joel sur.
Elsa och Nicki har inte vaknat på rätt sida Stickninge idag.
Å kan ju inte gå till farmor idag heller...
Ska jag verkligen bli TVUNGEN att dammsuga!!!:-O

Av Måna - 3 juni 2014 10:50

Jävla arm!
I fredags nådde den smärt-toppen,det pulserade smärta i armen ut i fingrarna hela dagen;-(
Sen avtog det!
Lördags nästan inget alls och i söndags var det helt bra!
Så igår,skulle vi gå ned till farmor.Elsa drar till satan i gatan i kopplet...jomensåatt,NU strålar smärtan utav bara fan!!!;-(
Skit oxå!

Vi försov oss imorse.
FÖRSTA gången vi rejält försover oss...
Stefans klocka ringer 06,och dagis dagar ringer min 06:10-ut i fall att lixom.Och vi båda har tydligen stängt av klockorna:-/
Jag vaknade 07!07:30 ska dom åka ned till dagis för att vara i tid...
Min lilla skönhet låg där och snosade mellan oss<3
Å som bekant,älskar jag att vakna med någon av barnen i sängen...jaa...jag har inget emot att ha dom där hela natten heller!
Å när Lina har tassat ned till oss under natten och krupit över mig och gosat ned sig mellan oss...jag blir alldeles salig av att vakna å se henne där!!!
Vi myste iaf,trots tiden!
Elsa och Nicki hoppade oxå upp för morgon mys i sängen.Så vi blev kvar där en stund längre,skit samma att hon blev sen,vissa tillfällen får man inte missa bara!

Egentligen,skulle jag åkt och handla idag.
Det börjar snart eka i kylskåpet.
Men...dagen började sen med att jag fick gå å skita.
Eftersom min mage är ett stort klapp-mongo...så vet jag att denna dag inte blir bra.
Och just..har varit på toa två ggr efter det.
Å eftersom min dumma mage är inställd på att endast skita var 14:onde dag:-O
Kommer jag behöva hå X-antal flera ggr på toa idag.
14- dagars mat som skall ut och ikväll kommer jag att ha ont i baken...
Ursäkta den detaljerade infon om mina toalett vanor;-)

Så ingen handling idag.
Dock behöver jag nog springa in och köpa nån blöja,för det räcker inte till torsdag!

Igår gjorde jag pirog!
Jag har en gång i livet förut gjort pirog.
Det tog mig flera timmar och smakade sen inte bra!
Igår,köpte jag färdig deg,2 rullar,filodeg.jag gjorde köttfärssås(den nya varianten som är så humlans god!!!)
Och vet du vad?Det var jätte gott!!!
Hahaha,så stolt kände jag mig;-)
Å jag som svurit att jag aldrig mera skulle göra pirog igen;-)

Efter idag har Lina bara 5 dagar kvar på dagis(!)sen har hon sommarlov i 15(!)veckor...
Uj uj uj!
Även om mitt hjärta oftas skriker efter att få ha henne hemma dom dagar hon är på dagis...tycker jag att det är lite tråkigt för henne,så länge!
Vi pratade om det igår kväll,och hon sa att hon kommer sakna två av sina fröknar jätte mycket!:-/
Å till hösten blir det ju nästan som att skola in henne på nytt!

Jag kikar på nätet.
Jag kikar i lite tidningar.
Saker att göra!!!
Inser det faktum,att vi bor och lever i Sveriges tråkigaste stad-ÖREBRO!
Barn aktiviteter hallå???
Dom toppar gustavsvik,naturligtvis!
Jo,jag kan sätta på Joel och Lina(a,även mig själv)varsin flytväst och putta ned dom i vildforsen...
Nej.
Sen finns det inte så mycket mer...kvarnen i karslund?!
Nej.
Å så har dom toppat garphyttans nationalpark?!vafan???
Ja,vi var där-vi gick 300 meter-vi vände och åkte hem.Lina var sur.
Så vad gör man då,i Sveriges tråkigaste stad???
Ful är den oxå,är den inte det?!
Stockholm-fint.
Göteborg-fint.
Malmö-har aldrig varit där,men kan ge mig sjutton på att det oxå är fint!
Kalmar-asså...ja,alla vet väl att jag har en enorm kärlek till Kalmar och Öland!
Hela Öland är ju ett paradis!Även om naturen inte är jätte fin-så har den en otrolig charm!
Jag kan fortsätta med Sveriges städer som är fina.Är det för att dom ligger vid kusten som får dom att vara fina?!
Ja...vi har svart ån vi.
Just,en svart å....
Fin?!nää.
Så VAD erbjuder Örebro stad mig och mina barn denna sommar???
Inte ett skit.
Bitter?!jovars...ska genast sätta igång proceduren "vi flyttar".
Att starta upp en grisgård på Öland,vore ju helt unikt!!!visst vore det?!
Ska övertala Stefan!;-)DET borde väl han tycka vara en grymt bra ide?!
Hahaha!
Nej,om någon har tips på "att göra" saker så dela gärna dom med mig!
Jag är rädd för vatten i kombo med barn.Därför har Lina, 4 1/2 år gammal aldrig varit i ett badhus...
Inte heller blir man gladare inställt till Sveriges tråkigaste stad,när man med bil kommer in i södra delen och möts av ett vidrigt ful konstverk på den stora runda burken på värmeverket!!!!whaaaat lixom?!uj uj...
Örebroare är i snitt ett otrevligt folk oxå;-)
Åk till vilken jävla stad som Hellst och du möts av glada trevliga och hjälpsamma människor!men i Örebro??
Så egentligen är det inte bara Örebro som stad,det är Närke!Närke är då alltså Sveriges tråkigaste län!!!och något som är tråkigt-är även fult!;-)
Nej,ska inte fortsätta mer att älta detta.

På fredag,ska Stefan kanske bort.
Han sa igår kväll att han kunde ta med sig Joel!
1-jag satte i halsen.
2-jag fick förstorade ögon.
3-jag tappade colan.
Vad sa han???
Men det betyder,att jag och Lina har en EGEN dag?!
Vad ska vi göra då???vad ska vi hitta på?jisses!!!


Nu är det duschen som gäller!!!

Vaken Joel som ligger å tittar på Ullared!
Hund-fri soffa....

Av Måna - 1 juni 2014 22:03

Vill jag verkligen inte vara utan!

Mina två trilska kottar,har inte en endaste gång bråkat och knappt gnällt:-)


Lina gick ALL in för att hjälpa mig med kaninerna och burarna.

Hon till å med hjälpte mig att klippa en klo på en av kaninerna.


Joel somnade ute i vagnen.

Ja...herre jisses vilket underbart väder det har varit idag!shorts och linne ihop med mina fula beeeen!;-) Undkommer inte längre att inte visa dom...

Lina haft en sommar klänning och Joel shorts och t-shirt.

Stefan valde arbetsbyxor modell lång,som vanligt!


Blev pizza idag,ute på altanen självklart!

Och efter maten,rev stefan ned fårstängslet på baksidan...det som en gång var en hundgård...Elsa hoppar över,Nicki pressar sig mellan.


Jag och Lina gick på kvällspromenad ned till sjön.

MISSTAG!

trehundra ny vakna myggor attackerade oss,samtidigt som Lina vägrade gå i gräset,det fanns en och en annan brännässla...

Jag ylade:GÅ LINA!Annars blir vi uppätna,och vi kommer bli brända av nässlor.

Det slutade iaf i VILD och SKÄR panik,att vi sprang som idioter,jag,hundarna och Lina som jag höll i handen,genom Stefans hea jävla åker.

När vi kom upp (äntligen) på vägen,säger Lina:

-Det där var en dålig idé mamma.

Jamen tjoohoo!

-Du Lina...vi går inte dit på länge igen va?

-Nej!


Nu är iaf klockan redan över tio.

Ögonen svider,måste ut med Elsa och Nicki innan jag kan stupa i säng!

Trött som en gnu!

Imorgon Ny dag Nya tag!

Adio´s

Av Måna - 1 juni 2014 21:21

Kaniner.

Jag har tre stycken kaniner,två gråa och en svart.

Fronda-Svart.

Monkey Bitz-Grå

Bakerman-Grå.


Dom är nog 6-7 år om jag minns rätt.

Haft dom sedan dom var kanin ungar och det är "egen uppfödning"

varför jag har tre kaniner,är en galen historia från förr.

och när jag flyttade hit,var det "bara" 5 hannar kvar-som fick följa med hit till Stickninge.

Mazarin och Eddie har gått vidare.


Jag har haft kanin...jaa...vi hade en kanin när vi var små.Vårat första husdjur,förutom en fågel.Mimmi hette hon:-) Och sen stoppade jag ned en kanin unge i en papperspåse,hängde på styret och cyklade hem med.Min Muffin<3 

Så kan ju egentligen säga att kanin följt mig typ hela livet.

Muffin var en kille med STOR personlighet,och jag gillade verkligen den kaninen:-)


Men hur som...

Jag HAR varit helt övertygad om att kaniner är...okänliga djur.

Sitter och glor.

Äter,dricker.

Skuttar runt,sitter och glor.


Mina tre kaniner är stall kaniner.

han kaniner brukar inte vara så poppis att ha inomhus....och på vilken yta?

nåja...dom har ALLTID bott i stallet.

Dom har det bra där.

En box som är avdelad på tre olika utrymmen,så dom har stort och röra sig på!:-)

å så kommer sommaren...Hästarna går ut och kommer inte in på nätterna,jag går ned till dom varje dag,ger dom vatten och mat...men mer än så är det ju inte.

Dom har alltid haft det så.Och visst...man får lite dåligt samvete för det...

men fortfarande,så sitter dom inte i en liten bur.


jag snubblade över blocket annonsen igår på kaninburarna i kristinehamn.

Idag har vi ägnat rätt mycket tid,till att skruva till lite lösa plankor,kapa till taket så det passade bur tre,skruvat dit skivor för att det felade lite vid taket,spånat upp dom,plockat massor av gräs.Gjort dom inflyttnings bara.

Lina hjälpte mig att klippa klorna på dom.

sen flyttade vi upp dom till sina sommar stugor.


Första reaktionen var nog PANIK!

Stefan kom och körde med gräsklipparen typ 5 minuter efter in-flyttandet.Det gjorde inte sakern bättre.

men efter att vi lämnat dom till lugn och ro,vi hade ätit och jag skulle hänga tvätt...gick jag dit och kikade på dom.Och till min förvåning,satt alla tre på rad och kikade ut genom "nät dörrarna" med parabol öron.

Och resen av dagen,så fort jag kikat till dom-har dom suttit på samma vis!

Så jag antar att jag haft fel...i många år...

kaniner kanske inte är okänsliga..?!

För om jag skulle med ett ord beskriva mina tre killar där ute i sina sommar stugor skulle det vara:LYCKLIGA.

Nyfikna och lyckliga killar just nu!:-)

Trodde nog inte det,trodde nog inte att dom skulle tycka det var SÅ kul!

asså...det är nästan så man får en tår i ögat.

och jag vet inte,men jag tror att jag just idag-ändrade min syn på kaniner....


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards