Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Måna - 7 juli 2014 15:31

Semestern har börjat med buller och brak!
Innan vi passerat Askersund kom det första :Är vi framme snart???
Bah!!!
Vi kom inte så långt som hoppas innan första stoppet,Joel somna till en pytte stund,vakna och sen TOKIG!!!
En fin rastplats efter vägen blev till en lastbilsparkering :-S
Well...blir ju så ibland!!!

Väl framme på campingen utbröt kaos!
Lina balla ur.
Joel balla ur.
Elsa balla ur.
Min mage balla ur.
Stefan försökte så gott som få upp förtältet:-/
När sedan kvällen kom,ville ingen kotte sova,förutom Elsa!
Efter bara en liten stunds sovande barn,vaknade dom samtidigt-den ena med ett illvrål,den andre med ett "Mamma?"
Bar över dom till våran säng...TUR att vi har en säng på 164 cm och inte på 130 cm lixom;-)
Men...jag insåg snabbt att det inte skulle funka,att två kottar smetade sig intill mig.
När jag ändå var tvungen att kissa-tog jag Joels säng!
70cm och en halv meter höjd..klaustrofobiskt känsla!!!
Och när vi vaknade imorse strax efter 04 av Joels arga skrik,hade tydligen Lina gått tillbaka och klättrat upp i sin säng?!

Idag blidde det ett besök till stranden.
Som kanske inte lovade vad den skulle ang. Hund där.
Jag gick ned med Elsa i hundbadet.hon sprang glatt ut i vattnet,tvärstannade och blev till sten.och där stod vi...Elsa tog inte en enda cm i vattnet.efter en stund,bar jag ut henne lite längre,men nej...Elsa tänkte då faaan inte röra på sig i vattnet.
Jag fick bära in henne till stranden...
Så,ingen bad-hund av henne;-)

Senare går vi nog ned och kikar grönområdet nedanför oss.KANSKE att vi kan bada där,det skulle vara kanoners så fall!!!
Camping platsen är toppen!!!bättre än den vi haft på Ekerum!vi står intill backad till en stenmur och har bara träd bakom-så vi har endast lite morgon sol och sen skugga hela dagen,pytte lite kvälls sol!men det är skönt...för värmen blir inte outhärdlig i förtältet!
Elsa finner sig rätt bra,lite boff och något skäll-men bara ibland,då och då!!!:-)hon sa inte ett endaste ord under natten.å det trots någon hund fick damp,någon annan skällde lite!
Hon är fast ankrad i bakre delen av förtältet med sidan uppe...så hon kan ligga inne på sin dyna eller lägga sig i gräset!

Annars lugna fisken!
Vi får besök nästa vecka!
Och som det såg ut igår,är vi 5 familjer här från hobby-Facebook sidan-så det planeras långbord någon kväll tillsammans!:-) kan bli kul!

Nu är det hög tid att väcka Joel.kanske brygga lite kaffe och ta oss en fika...
Så där skönt go i semester tider,när ingen av håller koll på klockan:-)

Det vi annars har på planering,är ju att naturligtvis åka en sväng till Byxelkrok försatt inhandla Sveriges färskaste lösgodis:-) bara ett måste,kvittot från förra året låg kvar i vagnen på mitt godis för 226:-(!)hahaha!!!
Vi ska även åka och köpa närproducerade grönsaker och så färska räkor på fisk och rökeriet!
Och inhoppare att vi även en dag åker över till Väckelsång och hälsar på:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards