Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Måna - 3 augusti 2014 19:39

Helgen är finiot,kaputt,slut!

Igår packade vi Hobbert,ungar och hundar å åkte till Södermanland!
Precis över gränsen från Närke ligger Ärnebäcksgård.
Där kära systra med familj bor.
Elegant camping plats på "ängen" med närhet till restaurang,pool och natur;-)
För ynka 0:-/natten :-P
Alkoholen ingick inte,men den flödade ändå;-)
Alla cider tog slut?!vafan!Hur gick det till???
Ett gäng glada människor,en flörtande "tant",11 hundar och en skock ungar hölls igång till 02-taget!
Och som vanligt levererade kära Hobbert en god natts sömn!jaa...förutom att jag vaknade någon gång och trodde att jag hamnat i poolen...när jag insåg att jag höll på att dö av svett och värme!
I panik for jag runt som en idiot och öppnade fönster,kastade av mig täcket och njöööööt när första vinden smekte kroppen!!!hohoho!

Elsa kan ju det där med camping nu,hon är ju en van campar-hund!
Hon inväntade snällt medan jag tog bort kuddarna från dinetten,bädda med hennes handduk.Hon hoppade gladeligen upp och somnade,som den vana camping hunden hon har blivit<3
Nicki...for runt som den lilla ping-Pong boll hon är!
Att jag bäddade åt henne på andra siden dinetten,sket hon fullständigt i!
Och när jag vaknade där i dimman,hade jag ju naturligtvis en hund på fötterna(!)
Elsa blängde med en ond blick...

Hovslagaren kom här på eftermiddagen och verkade hästarna!
Ett,tu,tre vad duktiga dom var idag då!
Tror det är värmen...som får dom i zombie tillstånd!!!

Vi avslutade med grillat på altanen.
Jaa...förvisso...JAG badade i poolen strax innan Hovis kom!
24 grader,svin kallt...men kroppstemperaturen sjönk från kokande till behaglig!underbart!!!
Sommarens bästa investering!!!

En annan investering kanske är på G...
Vi får se...inte diskuterat klart priset ännu...!
Men tyckte fan inte att Stefan var helt omöjlig till detta;-)
Eller så spelade han bara just då:-/

Nej.
Ungarna sover.
Jag är nyduschad och luktar körsbärs blom,Lina och Joel blev badade och vi går in i en ny vecka!
Hästarna ska ned till sjön igen:-)
Och jag tror,banne mig,att jag och barnen tar en tripp till stugan denna vecka:-)
Vi måste.
Det var sååå länge sedan jag träffade mormor och morfar!!!!!
Ska se lite i min full bokade kalender;-D
Annars är jag fri...öppen för förslag:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards