Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Måna - 5 augusti 2014 09:12

Igår kom en tromb farandes över Tångeråsa.
Regn,storm och åska!
Äntligen lite rensning av luften!!!!:-)
Vi kom hem från pyttan lagom i detta.vinden låg på mot altan dörren,så fick knappt upp den(!)men insåg att Linas haj var puts väck...
I samma stund ropade Lina från köket att det ramlade ned pinnar från träden...
Pinnar???no shit...ett halvt träd skulle jag bestämt vilja säga!
När Stefan kom in,hade han agerat haj räddare,när den kommit farandes över gräsmattan!
Den låg i garaget!
Haha...jag fick en syn framför mig,om någon kolliderat med hajen på vägen!!!
(Okey...inte roligt om det blivit en olycka pga hajen,men du förstår mitt sätt att tänka?!)

När jag åkte till pyttan igår,skulle jag svänga förbi macken.en bil svänger av från 204:an med punktering bak...det rök svart om däcket och luktade apa!!!
Blinkade som en tok på denna bil,men han uppfattade tydligen inte att jag ville honom något.Han bara fortsatte och svängde ned till Sanna badet.
Jävla idiot!!!
Om någon blinkar på en som en tok,brukar man då inte stanna?Å kände inte puckot att han hade punktering?!?
Men är man så korkad,att man Inter uppmärksam på andra bilisters signaler...ja då får man skylla sig själv!Å då får jag vara elak och säga,rätt åt dig om du sabba hela fälgen på din bil!hum...

På väg hem från pyttan,får jag en liten svart peugot efter mig i latorps korset,genom hela latorp/Vintrosa ligger denna "coola" brud med nosen i röven på mig...
Jag koka.
Jag gjorde en tvärnit för att markera.Var ju bara en jävla tur att hon hann bromsa.Hon förstod tydligen inte detta...utan fortsatte nosa mig i röven förbi lanna...tills hon drog om på 204:an...
Mogna jag,höll upp det välkända fingret i rutan åt henne(ja,jag vet...omoget,men jag var rasande OCH jag är ju faktiskt Alf Perssons dotter...)
Jag kom ikapp den lilla fula svarta peugot'en strax innan brotorps korset...där hon gör en omkörning till,för att sen slå på höger blinkers och svänga av mot brotorp!
Jag exploderade!
Vafan?är människa helt jävla dum i huvudet eller???jag var bra nära på att svänga efter och tala om väl valda ord för den "coola" bruden...men efter månader av ilskna och sura barn,hade nog den explosiva effekten blivit för mycket!
Den "coola" bruden har förmodligen varken barn eller hundar i sin bil,någonsin!!!
Å hur skulle det bli...om hon med sin lilla peugot körde rakt in i arselet på min xc90...förmodligen skulle det bara bli mest skador på min bil...HON däremot...skulle nog råka värre ut!
Å om jag påträffar denna "coola" blonda brud med sin lilla svarta peugot som har ett reg.nr som slutar på 113(om jag minnes rätt nu)kommer jag förmodligen inte kunna hålla käften!
Lär dig köra bil och visa hänsyn till andra bilister,idiot!
Jag noterar,att jag är inte fläckfri i trafiken,men försöker så gott jag kan...jag har trots allt tagit "3" körkort med allt vad det innebär!

Det brinner.
Sveriges,i mordern tid,största brand!!!
Om jag fattar det rätt,har branden spridit sig till 1 mil utanför Norberg igår...
Vinden sägs ligga på mot Avesta i dags läget.
Och trots att flygen anlänt till Sverige imorse...är jag oroad,främst för mormor och morfar som bor mellan Norberg och Avesta just nu!!!!
Har ju släkt i både Norberg och Avesta...!
Följer nyheterna och kan bara sitta som ett fån här på min jävla stol i köket...!
Hoppas innerligt att den får hejd på branden under dagen,lider så med människor som blivit drabbade!!!
Brand måste vara bland det hemskaste som kan drabba oss...allt blir totalt förstört;-(
Många som vill hjälpa till,Facebook grupper som startas..men ser mer bara kaosartat ut...tyvärr:-/

Klockan 17:20 rymde jag från gnälliga,skrikiga och bråkiga barn ned till stallet igår!
Mockade ur alla tre boxarna.
Det var tyst,lugnt och alldeles underbart att vara där i nästan 2 timmar!!!
Åh jisses vilken energi jag fick!
Det var så lugnt och tyst att jag kunde tänka till å med!!!
Och har lite mera att göra-så ska ned ikväll med:-)
Göra klart allt för hösten,så det bara är att strö upp och ställa in dom när det är dags för det.
Saknar det på sätt och vis...saknar mina egna timmar,alldeles ensam där nere:-)
Har planer ang hästarna...vi får se vad som blir av!

Nu är det köks-röj som gäller.
Mulen dag idag,hur skönt som hellst!!!!se om jag kan ta tag i lite "inomhus göra" idag...dom tex att fortsätta pilla bort tapet på kontoret!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards