Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Måna - 20 augusti 2014 10:55

Att piffa upp en "färdig" rätt,till det lite bättre;-)

Av Måna - 20 augusti 2014 08:40

Ja!
Ibland behövs inte ett utlägg om HUR trött man är.
Jag säger:Allan i dalen.
Fuck.
Den lite smått irriterande klockan ringde,JAG znoosa(?)
Sånt gör man inte...det är bara ett sätt att dra ut på lidandet!
Innan jag hann vända mig om,dra täcket över huvudet och hinna tänka att min kudde är för-jävla skön,var det dags IGEN:-@
Pip,pip,pip...
DÖDA telefonen!!!
Ettriga,förbannade telefon!
Men...så kom en liten Lina intrippande i sovrummet,gosade ned sig mellan mig och Stefan.
Och då kan man inte annat än smälta...<3

Igår var ju jag och Joel på m-berg.
När vi skulle åka därifrån-kom en sån här hets "snubbe"
Han räknade snabbt ut att vi skulle åka,lämna familjeparketingen FRI!Och där skulle han bestämt parkera sin volvo(konstigt att det inte var en BMW eller en merca!)
Ställer sig typ 2meter från arselet på min bil och slår på blinkersen.
Blink,blink-i takt med dennes trummande på ratten!
Hej hallå-skynda på!
Jag finner detta smått irriterande.Dels för att jag blir stressad,dels för att personen ifråga-ställt sig alldeles för nära min bil!
Jag tar GOD tid på mig.
Blink,blink,trummande på ratten!
Asså hallå?!Du SKA få min parkering,men först ska jag sätta in mitt barn i bilstolen,spänna fast honom,pussa honom på pannan,packa in mina påsar,gå runt bilen och ställa in min väska fram,ta ur bilnycklarna ur väskan,gå tillbaka,öppna bagageluckan,öppna hundgrindarna,packa in på ena sidan,stänga,öppna andra sidan,i GOD tid fälla ihop barnvagnen,ställa in-stänga,titta till mitt barn,gå runt till väskan och hämta telefonen-INNAN jag sätter mig i bilen!
Blink,blink!
När jag nu ger i backen,har jag INTE en Fiat Uno-som kan vända inne i parkerings rutan,nej-jag har en XC90-som behöver hela Småland på sig att vända!
Och då...och där-står hets "snubben" och plytar upp hela sin Volvo nos i arselet på min bil!
Blink,blink!
Det tar några långa sekunder INNAN denne förstår,att även denne måste lägga i backen och förflytta sin bil BAKÅT ytterligare några meter...för att jag ska kunna komma ut.
Jag hinner knappt rulla framåt,innan hets "snubbe" har infunnit sig i p-rutan!
Okey...moget gjort Måna...men ja...som sagt många gånger förut-jag är Alf Perssons dotter,och råkar även vara honom upp i dagen*herre GUD*
MEN...det brinner inte.
Och det är inte så farligt om man får gå någon extra meter till ingången heller!
Ska inte ens nämna vad jag tycker om rövhålen,som ställer sig på familjeparkeringen och är SJÄLVA i bilen...Men det...är ett heeelt annat utlägg;-)

Jag funderar på att infinna mig på Ikea under eftermiddagen.
En helt galen tanke!
Meeen...jag har kommit på en ide!
Ska bygga ut Linas Barbie hus;-)
Så jag behöver en stycken rosa Kallax hylla:-)
Ska sätta en tunn skiva bakom-och capisch,utbygget bidrog med 4 stycken rum!!!Med tak terass:-)
Smart eller smart?
Skit smart!!!!;-)
Så...jag hugger huvudet av mig och åker dit med båda barnen efter att jag hämtat Lina på dagis:-S
Det.kan.gå.bra

Nu sparkar vi igång på den här dagen!
Börjar känna mig som människa nu...så där nästan tre timmar efter klockans väckning!;-)
Att det ska vara så seeeegt!!!
Woop woop!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards