Alla inlägg den 1 september 2014

Av Måna - 1 september 2014 09:10

Vi går in i en ny månad-september!
Idag är det dessutom HÖST ute...grå disigt och inte alls varmt...
Det har inte varit varmt på länge,men behagligt:-)
Bortskämda med utlands värme,som vände på ett kick och blev "kallt".

I lördags var det start på hundkurs,Elsas.
Jag kan erkänna att jag inte hade någon som Hellst motivering till detta när den förbenade klockan ringde!
Stressade runt som en gnu...och när jag anlände till bilen,var plånboken borta?!
Vafan?!
Stefan letade genom bilen och jag sprang runt som en idiot i huset.
Sen visade det sig trots allt att plånboken låg där jag lagt den,under sätet....
På hundkursen var det bara jag och en till som dök upp?!
Vart fan blev dom andra av???Ska bli intressant att se på lördag om flera kommer DÅ,eller om det bara ska bli vi två?!

Igår var det hästloppis!
Woop woop,40:- tjänade jag!sålde Mannen skit äckliga täcke och ett par utslitna benskydd?!
Haha!bara att kasta tillbaka ALLA saker i stallet igen:-/ det kom lixom inge folk....typ bara dom som säljde som gick runt och kikade.Tråkigt
Men...jag fick gräsmattan klippt:-)
Den var lixom redo för Hö...nu är det av betat och ser inte ut som vildvuxen längre!

Avslutar kvällen igår med att Lina å Joel hoppar studsmatta.Lina landar med hälen på Joels mun...spräckt läpp och forsande blod...
Olycksfågeln Joel....

I fredags deltog jag i en tävling nere på Coop i Fjugesta!
Han ringde mig på eftermiddagen och sa att han dragit mig som en vinnare!!!
Glad vart jag,3 kg kräftor var första pris!
Detta pris var tvunget att hämtas 12:55 på lördagen?!jag bönade om att svärmor skulle få hämta priset!
När hon kom ned och skulle hämta kräftorna-visade det sig,att TRE stycken(hon en av dom)skulle SKALA 1kg kräftor på snabbast tid,för att vinna dessa 3 kg!
Vafan?!DET kunde väl han sagt i telefon?!?
-å jag SKALADE...
Men vafan igen?!
Sa till min snälla svärmor att DET hade hon inte behövt göra!!!Hon skulle struntat i det!!!
Hon vann inte...men fick ett tröstpris-en sån här gigantisk glassbytta!En sån här dom har,när man köper kulglass samt att hon fick med sig dom skalade stjärtarna hem!!!
Hahaha!!!Lite roligt var det;-)

Två tvättmaskiner dånar för fullt!!!hur mycket tvätt som hellst som gömt sig i detta hus(!)
Diskmaskinen i full gång!!!
Å jag känner mig sådär...BAH!

Tror jag tar hem hästarna till helgen!
Dom är inte så muntra att gå där längre:-/
NÅGON har dessutom parkerat en grävmaskin i hästhagen...som OM jag är förvånad?!?
Detta kommer JAG få höra....

Nu tar vi sikte på att lägga Joel,tvätta håret och få på mig/oss lite kläder!
Tjatmoster har kommit igång;-)

Woop woop!sikte mot en BRA dag!!!

HELT övertygad om att Formosa önskar sig detta täcke;-)

En kaffemugg till MIG;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards