Alla inlägg den 4 september 2014

Av Måna - 4 september 2014 08:29

Förkylningen har anlänt till Stickninge!
Den tog först Joel och sen brutalt överföll mig...
Hatar den,den är inte välkommen här och tänker inte acceptera det faktum att jag ÄR skit dålig:-(
Varför ska jag bli värst drabbad av alla i familjen jämt???
Känns som någon stoppat upp en falukorv i vardera näsborre,slagit en slägga i huvudet på mig samt pillat ned en kaktus av värsta sort i halsen på mig...:-/
Skjut mig!!!

I tisdags for jag och Joel upp till Kristinehamn och träffade en över ambitiös försäljare på värmlandsvagnen!
Att kika och prata med någon kostar ju inget!
For hemåt med trehundraåttiotvå tankar...
Lina var på bussresa med dagis:-)
Det var stort;-) dom hade åkt en STOR buss!!!

Igår onsdag,vaknade jag med denna förkylnings helvete!
Förmiddagen tillbringades som en slapp disktrasa i soffan!och ja...jag tyckte faktiskt synd om mig själv!
Tyckte jävligt synd om mig själv!!!
Jag livar,denna gång har jag blivit drabbad av en MANLIG förkylning!
Joel...som alltid varit den GLADA i huset,ja...ända sedan koliken försvann-har förvandlats till ett litet gnälligt,nej sägande,litet monster(!)
Vafan?!
Att han är förkyld...gör det inte till det bättre kan jag lova(!)
Och igår morse var jag tvungen att gråta en liten skvätt;-(

Kravlade i mig kläder och åkte och hämta Lina,samtidigt som jag kände:nej,nu jävlar!!!
Bjussade kidsen på lunch från OKQ8 och styrde Volvon till syster!
Igår hämtade jag hem min nya pärla till transport!:-)
Ett ljus i mörkret!
Dock hände en liten incident innan vi skulle åka hem-så belysningen på transporten slutade fungera...
Vi blev sena hem,skit sena!Jag skulle fixa till Stefans favorit mat igår-eftersom det var hans födelsedag...det hanns inte med:-/ istället fick vi en bråkig och gnällig Joel som INTE ville sova :-(
Blev uppe alldeles för länge,tittandes på en skit dålig film...jaa...den var verkligen skit dålig!!!
Och resultatet blev att vi försov oss nu på morgonen:-/

Den nya pärlan heter:Cheval Liberte Gold Grand Comfort...
Syster har inte sparat på extra utrustningen vid ny beställning av detta åbäke;-P
Den är även modellen som är extra hög,jaa...typ 40cm högre än standard transporterna...
När jag stolt i hågen kom hem igår kväll...insåg jag faktiskt hur stor den är...och kliar mig i arselet och undrar HUR jag ska kunna tvätta taket på denna!ha...ha...ha...
Den måste tvättas...den är liiite smutsig....
Funderar även på,att stripa:Lina Hultquist på sidan av taket...och Måna Hultquist på andra sidan...och varför?!
Joo...bara för att reta folk:-D
Jag fyller 30...snart...så iom denna nya transport,säger jag:GRATTIS TILL MIG SJÄLV,på 30- års dagen:-)

I månadens tidning:Traktor POWER...kan ni skåda en bild på Joel:-)
Så nu är han lite tidnings kändis:-)
Det var som en liten överraskning till Stefan;-) blev jätte glad att dom frågade om bilden fick vara med i "pappers"tidningen!!!

Ang min 30- års dag...har jag börjat planera lite;-)
Jag och Ems spånar ju på en gemensam 60- års fest till nästa sommar!Men man har även familj,bekanta som kanske vill komma och gratta...jaa...ska spåna lite till på min ide!

Nu har jag två,kanske tre viktiga telefon samtal att ringa!
Jag är ändå glad,trots jävla förkylning,för vågen visade ännu ett kg minus imorse:-) vikten jag ligger på nu...har jag inte vägt på läääääänge!!!
Imorgon får jag även ett viktigt(?)besked och måste ta ställning inför helgen!
Bilen går som ett arsele...;-( och med det vill jag säga:Detta kommer bli DYRT!!!!!:-(

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards