Alla inlägg den 26 september 2014

Av Måna - 26 september 2014 09:03

vi vaknar upp till en GRÅ tråk fredag.
Höst grå,piss grå,tråk grå!
Bara allmänt grå!!!
Gräver ned mig,stänger in mig och drar ned rullgardinen...
Jag vill inte att det ska bli vinter!!!!Det kryper i kroppen av obehag inför ännu en vinter...värre för var år!:-(
Tittar på semester bilder...ett kort,en solig dag på Ölands bron.
Inga kort kan bli så fina som en solig dag i sommaren!underbara sommar!
Blänger ut genom fönstret och suckar högt!

Det är fredag.
Lina har inte dagis idag.Joel har kommit in i perioden "jag ropar på mamma trehundrasextiosju gånger i minuten".
Jag svarar trehundrasextiosju gånger i minuten.
Jag ser framför mig en silver tejps rulle och hörselskydd;-)
Lina hemma,Lina som använder sin mamma som en betjänt,hämta det,gör det,fixa det.
Och nej...jag gör det inte åt henne,men hon tjatar ändå(!)
Åter igen får jag en vison av en silver tejps rulle och hörselskydd;-)

Tvättkorgarna svämmar över...alla fyra!
Det ligger tvättad tvätt i hela grovköket.
Jag har en känsla av att jag skiter i det...!tvätt...tvätt...
Skulle även behöva rensa ur kläder ur barnens,främst Linas garderob!!!Lägga det på hög inne i klädrummet,så att jag får ännu mer att göra...
Jag river även lite tapet i mån av tid,i mån av tyst och lugnt omkring.
Känns som jag aldrig kommer bli klar med något alls.
Men även som mål att få klart kontoret först...!någon gång...
Vi ska inte tala om rummet där nere,där kaos övertagit ett organiserat kaos!hjälp...

Det pågår mobbning på hög nivå ute i häst hagen!
Leotine.
Leotine blir utfryst,ut mobbad:-( och det gör mig ledsen att se.
Igår kväll när jag skulle borsta henne reagerade hon skarpt när jag borstade ryggen och ned på sidan.Hon hade ont.
Som känt har jag ingen stallgång att ställa upp henne på och känna genom henne.
Imorse ville hon inte gå ut...och när jag fått in henne i hagen,blev hon bort jagad av Formosa...och lämnade frukosten och gick;-(
Fina Leotine...
Jag var lite granna inne på att jag skulle sälja henne i somras...Då Lollo och Formosa inte alls var snälla med henne nere på betet.
Men det var lite bättre när dom kom upp...tills nu:-(
Formosa är även rätt sur mot Thifany och Lollo oxå,igår fick hon damp på Thifany när jag skulle ta in dom.
Hon har inte varit så HÄR sur förut...
Så..måste ta tag i problemet!
Känns motigt att sälja Leotine oxå...ty jag köpte henne från ett hem där hon blev utmobbad:-(

Idag på planeringen var det meningen att vi (jag) skulle baka bullar....men vet inte om jag orkar göra det med två vrålande,bråkande barn vid vardera sida!
Så jag tror vi skippar det...det kommer flera dagar.Kommer kanske en dag,när di där två barnen KAN hålla sams!
Slagsmål och en bulldeg skippar vi idag.

Vad blir det för mat?
Hur spenderar vi dagen?
Jag skulle Hellst lägga mig raklång på soffan och låta timmarna ticka...men tror inte att någon annan skulle bli nöjd med det.
Jag skulle Hellst åka och köpa pizza till familjen...men det tror jag inte heller är ett bra alternativ!
Har lackat ur på matlagningen totalt!Ide torka och noll motivation...skulle lätt kunna servera familjen gorbys varje dag eller färdiga rätter!Micra 10-15 minuter och taadaa:Klart!
Men ingen skulle bli nöjd med det heller;-) kanske...av förståeliga skäl.
Vi skjuter upp det till sista minuten och tar det då!

Nu är stunden i soffan över,dags att ta tag i dagen!
Btw grannen har skaffat en inneboende...Say NO more...hahaha!!

Formosa och Thifany!Lägg märke till att Formosas sagolika långa man är SNAGGAD!!!jag fällde en tår när jag gick lös med saxen...

Lollo!!!

Leotine!!!

Grå tråk fredag!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards