Alla inlägg den 30 september 2014

Av Måna - 30 september 2014 15:48

i ett försök till lite harmoni i solen...
Nja...det hade kunnat gått bättre,om inte två vildingar sprungit åt varsitt håll..,

Elsa och Nicki är iaf ute i det hör underbara vädret!
Måste medge att det bara är SÅ skönt!!!!
Underbart!
Och det är vindstilla!

Jag och Joel for ju då till citygross på förmiddagen.
Inhandlade diverse saker.
Inga krubbor dock-då jag insåg att alla ÄR för STORA till små fröknarna.
Men dom ska iaf få saltstenar,dom som inte har:-)
Å så passade jag på att unna mig en plock sallad.
Men skrutt...jag mår illa som jag vet inte vad nu;-(
Var det salladen som inte var reko...eller något annat?!
Fan...det var ju inte på planering för denna dag!:-/

Imorse satt det lapp nere på dagis:LÖSS!
Skjut mig!
En av mina fobier...
På Apoteket hade dom spray för att förebygga lössen-sprayas 1 gång om dagen.Samt en luskam...
Så nu ska det sprayas och kammas...varje dag i 14 dagar,ville dom med kammen(!)
Yeah...å Lina som piper när man kammar håret i vanlig ordning...spännande 2 veckor vi har framför oss!
Hon lär även få ha håret uppsatt-prånto!

Tig tag i svampen idag...Insåg dock att det var sjukt tråkigt.
Och att frysen är full av svamp.
Så jag har bestämt att vara snäll och ge bort den till farmor!:-)
Vi behöver inte mera svamp...!

Vågen visar dagen till ära minus 49 kg!!
Å jag kan säga:vilken jävla resa!!!;-)
Å rolig har den inte heller varit;-)

Nu är jag sjukt törstig och antingen blir toaletten för alternativ A eller alternativ B!:-/

Å till helgen 11-12 oktober får vi främmande:-) ska bli kul!
Lite annat än grå-tråk helger som det lätt blir!

Av Måna - 30 september 2014 08:16

jag tror jag måste få glädje insulin till min son:-/
Helt allvarligt...vafan?!
Vi startar dagen...men två telefoner som ringer om varandra...
Irriterande,plingande,fåniga melodier...
Hästarna 4 är iaf ALLTID,varje morgon på bra humör;-)
Lina vaknade även på bra humör...men Joel?!?
Mina planer för honom denna dag...tänker jag inte tala högt om*hahaha*

Igår,SPRANG,vi ned till farmor...det balla ur när Lina började spela tennis i köket och Joel krånglade sig ned i en papperspåse...
Dom fortsatte sitt tjivandes även där nere...
Orka!!!!
Jag sprang,flydde för mitt liv till stallet!!!åååå...underbara stall...dör var det tyst och massor av bajs att mocka och för var minut i min ensamhet,njöt jag!!!
Det blev sent,och båda barnen sov när jag kom in!hallelulija!!!
Även om det känns tråkigt att inte få säga godnatt...;-(
Men efter dagen igår....ja...finner inga ord!

Idag flyr vi huset,jag och Joel!jag måste verkligen införskaffa dom där krubborna till Leotine och Lollo!
Jisses...dom där små skålarna dom har nu är ju patetiska(!)
HUR kan man sälja dom lixom?!?
Så styr bil fan mot citygross idag.

Solen skiner.
Och även om Joel suttit och skrikit 10 minuter på golvet...så lugnar jag mig med "lugna låtar"-spel listan på spotify!
Det här ska för bövölen bli en BRA dag-å där med basta!!!!
Hålla huvudet högt och biter ihop..liiite hårdare idag!
Annars finns det väl omplacerings sidor på blocket,hundar omplaceras...dör kan jag väl flika in Joel va?!
"Liten omplacering,ej rumsren,vaccinerad,kan ej vara lös-kommer ej på inkallning,tillbehör medföljer vid snabb affär,lite skällig/pigg"
Man får ju ta det med en nypa salt...för hittills har väl ingen jävla djur ägare talat sanning i sina annonser va?!
Hahaha...älskade Joel!!!
Mamma skulle aldrig sälja dig!!!!Kanske bara låna ut på foder en stund...hahaha!

Nu kör vi igång denna dag:-)
Biter ihop.
Höjer upp tummen.
Ler.
Sätter på oss hörselskydd!
INGET,å jag menar INGET ska förstöra denna dag!!!
Woop woop!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards