Alla inlägg under oktober 2014

Av Måna - 22 oktober 2014 10:21

Lina var arg imorse.
Satt på toaletten och tjurade när jag kom in.
1-hon hade inte fått någon nässpray?ehh...va?
2-hon skulle banne mig INTE till dagis(!)
Andra dagen i rad,hon bråkar om dagis???
Anti period Allan i dalen tror jag!
Igår var det faktiskt inte så kul att hämta henne...del att möjna sig ut till en kall bil i piss regn och dels för att jag fick en dyngsur unge med mig hem!Hela hon hade behövts stoppats i torktumlaren!!!!
Men stoppa bara in jackan...den här gången;-)
Hon kom ju iväg imorse iaf,och när jag sa att vi skulle få besök på em blev hon bra mycket muntrare!!!

Det är inte sommar ute...
Vädret säger att det inte ska komma regn idag.
Men när jag kom utanför dörren imorse,det blåste iskallt(såg en pingvin som försökte söka skydd mot kylan)å det kom liiiite duggregn,beslöt jag mig för att vara en givmild och snäll hästägare idag och iaf slänga på täcken på dom!
Formosas och Thifanys täcken från igår,hade naturligtvis inte torkat...så det blidde andra täcken idag...
Så skit grisen har ett beige täcke på sig!
Jag inser...att jag måste köpa en tvättmaskin för häst täcken!!!!Har aldrig varit med om något likt detta...
Thifanys täcke igår....ville jag knappt ens ta av henne!Vidrigt,äckligt,lerigt och blött(!)
Lollo och Leotines täcken hänger i tork rummet,vilket flera krokar borde komma upp i:-)
Hoppas dom kan känna sig liiiite tacksamma iaf,för att jag var snäll imorse?

Fötterna mina är iskalla!!!
Sitter en stund i soffan och värmer dom under filten.
Joel har somnat och ligisterna till hundar jag har,samsas och sover i fotöljen:-)
Blåser så hela huset blir nedkylt!!!och blåser från "fel" håll-vilket hör det kallare!!!

Å jag säger åh nej....
Stefan kom in och berättade att han FICK snöröjningen....:-/
Jag VET att han behöver den,behöver pengarna!Men jag,min ondsinta jävel,hoppades samtidigt att han inte skulle få den...
Jag hatar den,jag HATAR den så in i HELL!!!
Denna snöröjning är den största bidragande faktor till mitt avsky för vintern...
Så fort ypperliga små flingor börjar falla,får jag inte panik och ber bara att det ska sluta!!!!!
Så även denna vinter...och 5 år framöver....:-/
Jag tror man upplever snöfall,om man bor i lägenhet bättre(?)
Jo...man kan sitta i sin lägenhet och lugnt titta ut genom fönstret när snön faller.Staden är ändå upplyst,så lär se vackert ut oxå!
Man VET,att när nästa dag gryr-ÄR vägarna plogade,snön utanför dörren till huset är bort skottad,det är sandat/saltat,och har man bil i garage så backar man bara ut-eftersom snön även där är bortskottad...
Hur bättre kan det bli?!
Nu är jag inte jag någon lägenhets människa,men har ändå den teorin...
Människor som bor i lägenhet gillar vintern mer än oss som inte bor i lägenhet!
Vad sägs?

Nu ska jag hoppa in i duschen,måla naglarna,sminka mig och få på mig kläder/bävernylonsocerall...har lixom inte bestämt mig ännu;-)

Måste tvätta balkong räcket insåg jag igår!!!!

Skulle faktiskt kunna byta ut XC90'n mot denna;-)

Av Måna - 21 oktober 2014 14:03

jag vill inte göra ett jävlaste dugg idag!
Vill krypa ned i soffan,under filten och halv slumra!!!
Och vill fan inte masa mig ut till stallet i detta väder sen...:-O

Suckar tungt!!!

Räckte med att hämta Lina på dagis,som egentligen hade behövts in i torktumlaren hela hon....

Av Måna - 21 oktober 2014 10:27

vi försov oss,rejält imorse...07:10 skakade Stefan liv i mig:-O
Jomen visst...det var bara att lägga i turbon och springa ned till stallet!
På med täcken,ut med hästar.
Springa tillbaka och hämta Elsa och Nicki!
Lina sitter och vrålar på toaletten:VILL INTE TILL DAGIS!!!!
Hennes hår,hade oxå förvandlats till en svinto-boll av värsta grad!!!
Men hon kom iväg vid 08,ringde och sa att hon skulle bli sen.

Igår till tandläkaren.
Den sura,buttra,gråa tanten hade nog fått sig något!hon var skämtsam(?)
Det gick bra!
Det gick faktiskt bra.Och dom vanligt när jag ligger i den där stolen...och det gör ont,tänker jag:HAR fött två barn UTAN bedövning,vad är detta då?!
Om det hjälper?
Nej...inte det minsta!!!
Nu har jag ont...i tänderna(borra upp och fyllde i lagningen jag tappade)ont i kinden,upp till tinningen och bak i huvudet:-(
Det går över,men är drygt!

Sikket kyligt väder det är idag:-(
Rå kallt med vind.
Fy...får Ågren över kommande vinter av att bara gå ut!!!
Så...jag skippar det!
Har mera kläder att rensa....har sjukt mycket att pyssla med!hann inte med hälften igår...:-/

Joel sover,tror jag-han är iaf tyst nu efter att ha bankat och slagit i sängen en stund!vet i sjutton vad han hölls med?!
Dags att göra mig ordning för denna dag...

När hela huset är dammsuget,känns det så jävla bra!!!Undra NÄR dom där nya tapeterna kommer upp?!Kommer det någonsin hända???

Av Måna - 20 oktober 2014 10:01

det är måndag(igen)
Vart tog helgen vägen?!:-O
Lördag-barnkalas som Lina var bjuden på!
Det kom dit en tjej,med sitt barn."Men Måna,vad kul att se dig"
Ja....det var kul att se henne...jaa...men OM jag vetat vem det var,hade det nog varit trevligare;-)
Såååå pinsamt!!!:-O
Sen...efter att hon presenterat sig och det gått ytterligare typ 5 minuter,DÅ föll stenen ned!
Jisses!En människa som jag inte träffat på....15 år tror jag(!)
Kul:-) men ändå...SÅ pinsamt!!!!
Det var ett lugnt och behagligt barnkalas,och gött för själen att sitta nedsjunken i en soffa och dricka kaffe i två timmar:-)

Igår...fanns inget på planeringen.
Jag tog med mig Lina till skogs och skörda dom sista trattisarna:-)
Det blev fyra påsar,med stora,fina trattisar:-)
Lina var mindre nöjd...hon var inte på skogs-humör!
Vi avslutade med att åka till macken och köpa en glass;-)
Hon hjälpte även till i stallet igår kväll!Och vi gick en sväng och kikade innan vi gick in;-)
Stefan och Joel hämta containern:-)
Så...jaa...resumering av helgen-bra,lugn och skön!

Dagen till ära,vaknade jag av stress putt numero ETT!
"Skynda,skynda,klockan är mycket"
Det där med att skynda sig på morgonen.....
Samtidigt hördes ett DÅN av regn som öste på lilla plåttaket...oh nej!
Täcken på...täcken på!
Förvisso....får jag se det positiva,Thifanys täcke(NYA) blir rent;-) OM hon inte hinner skita ned det innan jag tar in henne vill säga:-)

Igår kväll...rök Elsa och Nicki ihop allanbrallan!!!!!:-O
Ja jisses!
Jag halv låg i soffan som vanligt,med filten!Elsa låg på insidan av mig och sov,rätt djupt!
Och rätt var det var,hoppade Nicki upp i soffan,intog stridsläge och börja morra på Elsa!
När Elsa yrvaket tittade upp och undra vafan det var frågan om-Small det!!!Å jisses...i mitten,eller under dessa damer satt JAG!Som febrilt försökte ta mig därifrån-för att kunna suga ta i första bästa hund och i hund fight,filt och mig-försökte även Stefan få tag i en av dom arga damerna!!!
Haha...vilket jävla liv!
Tog mig iaf loss ur soffan och sög tag i Nicki!!!
Jävla fasoner!!!
Nicki är svartsjuk...jisses vad svartsjuk hon är,Elsa får inte mysa med matte i soffan!
I 30 minuter efteråt,gick hon av och an nedanför soffan med ragg och blängde på Elsa...
Tillslut fick jag riva i åt henne!Då hoppade hon upp och la sig bredvid Stefan-men fortfarande blängde hon på Elsa och gjorde det resten av kvällen!
Sånt här accepteras INTE i detta hus!Å att ge sig på någon som ligger helt i drömmarnas värld...hum!
Tur iaf att ingen av dom fick några skador av dumheten!!!

Jens kom imorse,och hade med sig två rådjurs ben och ett älg ben!
Till helgen,hoppas jag,ska jag prova och lägga spår till Elsa-j,Nicki kan oxå få prova:-)
Suveränt!!Tror faktiskt att jag tar en spår-kurs med Elsa till våren!

Det blir "öppet hus","drop in" fika den 1:sta november för att fira min födelsedag.15-18...det blir nog bra!Så nu funderar jag på vilket som blir bäst,att göra egna eller köpa smörgåstårtor?!
Ja...jag å fundera på allting!;-)

Nu på morgonen slog en atombomb ned i köket!
Resulterade i att jag och Lina rök ihop...rejält...:-(
Så vi får se hur denna dag blir...Så tråkigt när dagarna börjar på detta vis:-/ Joel vägrar sova!!!
Yeah?!
Huset ska dammsugas,ska byta lakan,fortsätta rensa barnkläder och kläder...rensa leksaker på Linas rum,även Joels rum!
Dagen är toppmatad med saker att göra...
Tur det häll regnar då:-/ eller tråkigt...hade solen skinit-hade jag kunnat skjuta på det:-)

Å 16:10 har jag tandläkar tid....fy för fan!Har även tilldelats Sveriges tjurigaste tandläkare:-O
Känns bra...att jag ska vara där idag...ser verkligen fram emot det,japp,yippy,underbart!!!
Detta kommer resultera i att jag kommer senare ned till stallet oxå...
Hata tandläkare!!!!
Hon skulle oxå se,om hon HANN lägga i min lagning som jag tappade!HANN???
Hur jävla lång tid kan det ta och fylla i den?!Tror ju inte att det är så många som har tid hos grin-kärringen efter min tid?!Om dom inte har kvälls öppet;-)

Nu sparkar vi igång ännu en måndag!
En regning,grå,måndag!!!

Gäller att ha sina gömmor;-)

Elsa!!!

Nicki!!!

Av Måna - 18 oktober 2014 09:59

inte ok att klockan ringer 06:20 en LÖRDAG!!!!:-O
Stefan har kurs idag....
Så var bara att dra sig upp från sängen!
Sovit som en sardin i en sardinburk inatt.
Lina och Stefan har legat som två slickade frimärken mot mig på vardera sida...
Panik!!!kanske Stefan kunde sova på sin sida???kanske...

Hur som!
Det är lördag idag,Lina ska på kalas!
Som om jag missat det...typ!
Kajsa ska få den här,den här,den r och den här!denna teckning har jag målat till Kajsa,och den här,å den här och denna...
Ja...det är väl lika bra att sätta in alla teckningar i en pärm och ge flickan;-)
Tillslut var jag tvungen å säga EN,EN teckning får du ge henne!

Vi åkte till m-berg!
Syftet var att komma hemifrån,posta två paket och kika efter en jacka till Joel!
Lina fick en ny klänning och byxor till kalaset idag,hårspännen och en tröja!
Joel fick ingen jacka....
Nåja...det är inte så att han lider precis!han har en jacka,han har 5 jackor;-)
Men det gick bra!jag hade kontroll heeela tiden!ha ha!!!
Fick med mig båda barnen hem och utan ett enda bråk!

Pizza bak när vi kom hem!blev pizza till hela helgen;-)
Sååå bra!!!
Jag nöjd,för var dag jag slipper det där med matlagning!Åh....jag är så trött på det...samtidigt som jag inser att det typ är 100 år till att laga mat,varje dag.....:-/

Kallt idag!
Så där så att hästarna burrar upp sig som pälsbollar!
Men skönt med lite kallare mark...då hästarna inte blir kletiga när dom rullar sig;-)
Lollo och Leotine har tvättade rumpor;-) och igår klippte jag svansar!Formosas halvblods man-ser fortfarande inte klok ut!och igår...såg jag att danen blivit gråhårig!!!hahaha!
Jisses!
Skulle fara iväg och rida Thifany imorgon,dock säger vädret piss regn hela dagen...
Får se hur läget ser ut när jag vaknar imorgon!:-/ kanske hinner med en tur hemma innan regnet kommer,eller snön som vädret är idag:-O

Farfar säger att det kommer bli mycket snö i vinter....
Mmm.....farfar ja!
Ibland undrar jag...kan dom läsa ALLA våra tankar???(!)
Det är så spännande,så att jag faktiskt mycket mer än gärna vill fördjupa mig i detta...
Skulle även vilja att Stefan provade på;-)

Nu lite mys-pys i soffan med Elsa!
Lina och Nicki sitter i andra änden och myser lite!
Elsa har varit ganska jobbig på sista tiden....
Lite orolig,lite gnällig,lite rastlös!skendräktig....är nog ett alternativ på henne!
Härom kvällen när hon kröp ned i sin korg,hördes ett högt och långt stön!
Å jag minns Olivers knorrande,var kväll när han krupit ned i korgen!
Han kunde knorra så länge att Stefan vart irriterad på honom!
Och ja...det bor nog,en liten Oliver i Elsa <3
Han skulle gillat henne:-) han skulle skarpt gillat Elsa...tveksam till Nicki,han hade tyckt hon var FÖR mycket!:-)
Jisses...saknar dom,mina änglar!!!
Snart ett år utan Bella...min fina Bella!

Mot duschen!
Joel vill inte sova...
Vi kör Björn Rosenströms tema denna morgon!


Min sovande sessa!I sånna r stunder knyter sig det i magen när jag tittar på henne!
När man blir så där djup!Hon är ju lixom MIN...MIN och Stefans dotter!Mitt barn!!!

Sleeping beuty!!!

Av Måna - 17 oktober 2014 14:12

på att Mina och Joel ska vakna...
Dom somna nästan omedelbums efter vi satte oss i bilen,på G hemåt från m-berg!

Trippen kan resumeras: 1-0 till MIG!!!
MOAHAHAHA!!!

Av Måna - 16 oktober 2014 09:05

fiskare.
Jag funderar på att bli en fiskare.Skjuta ut båten i tidig otta och ro ut på sjön.
Ta med mig matsäck och en stor varm filt,en kudde och lämna telefonen hemma.
Kanske en pressening.
Lägga i ankaret,dra presseningen över båten,lägga mig med huvudet på kudden och dra filten över mig.
Där skulle jag kunna ligga hela dagen...guppandes i harmoni!
Ja...jag tror jag ska hitta på att jag blivit sjukt intresserad av fiske!;-)

Lina på dagis.
Hon satt och sov på toaletten när jag kom in från stallet...vilket medförde raseri utbrott och grin när jag skulle hjälpa henne med tandborstning och hårkammning.
Å så har jag även idag en galen unge hemma...
Jag.blir.tokig.på.honom
Vafan gör man lixom?!
GNÄLL,SKRIK och neggo deluxe...skit ungen är iaf nu i säng!
Galen....

Kallt som skrutt idag.
Hästarna 4 har täcken på sig.Dom "som vet" har sagt regn idag...känns mer som om det skulle kunna komma snö:-O
Nåja...det är ju inte så att dom lider av att ha täcken på sig idag!
Hade kvällspyssel igår i stallet...i väntan på Leotine.
Rensade lite grejor och la ut lite på annons,behöver bli av med lite saker!:-O
Men...jag är som känt ingen säljar människa!:-/
Insåg att Leotibe har 5(!) ute täcken,Lollo 4(!) och varsitt innetäcke...jo,ja...jag vet...jag är "täckoman"
Plockade fram Mannes täcken till Thifany.Så hon ligger på 3 regn och 2 vinter...ja..det jag fick med henne vet jag faktiskt inte vad det är för ngt(!)2 inne täcken...
Formosa ligger på 1 vinter,2 inne och 3 regn...
Samt en massa "extra" täcken som ligger(?)
Hohojajaa...
Leotine och Lollo behöver även badas...
På planering att ta det idag kanske....lasta tjejorna och sticka direkt efter hämtning av Lina!
Mmm...KAN gå!
Kan ju inte duscha krakarna i kall vatten heller!!!

Nu...ta tag i dagen.
Ordna lite planering och se hur dagen blir!:-)
Är det inte det ena är det D andra lixom!
Frukosten bestod av nutella...yeah...kan man så kan man(!)



Nytt ofodrat regntäcke,stl 105,400:-

Nytt fleece,stl 95,350:-

Vintertäcke kinberly,stl 155,behöver tvättas-annars jätte fint!300:-???

Fleece,stl 95,100:-

Fleece,stl 95,små hål i baken,20:-

80 cm,50:-/st???

Av Måna - 15 oktober 2014 10:17

vi startar dagen 05:40...Då Stefans vrålande klocka skränar över hela jävla sovrummet!
Hatar mornar...hatar mornar så in i HELL!!!
Lina snusade i sängen.Som vanligt:NÄR kom hon?!
Det var bara att rulla ur sängen...krypa till grovköket och ta mig likt en apas gång ut till stallet!
Egentligen hade jag viljat täcka in Thifany...från hov till öra!Ägnade åtskilliga minuter åt att putsa på dom igår...alla 4.
Leotine ville inte gå in...jag fick tillslut gå å hämta henne i mörkret;-(
Hur som...åka tillbaka och gå ut med Elsa och Nicki!
Och sen...insåg jag hur mysigt Lina hade det,sovandes i våran säng-jag beslutade att jojjna henne!
Ställde klockan på 06:40 och somna om.
Kunde inte ha blivit en bättre start på dagen för Lina <3 Morgonmys med mamma...vilket även gjorde att vi inte tog oss ur sängen förns 07:05(!)
Stefan var ändå inte inne...så inga "måste innan han går ut"
Det var skönt!och det var fridfullt!
Medans jag tog upp och böt på Joel,dukade Lina fram frukosten <3

Men...någonstans mellan 08-09 förvandlades Joel från en glad skit till en terrorist av värsta slag!
Skrik,slag och vrål byttes ut mot skratt och joddler(!)
I ett av hans ilsk-utbrott tog han och kastade sitt flygplan,som landade på min stortå nagel och drog en spricka på nageln :-@
Så var vi två,som ylade som stuckna grisar mellan 08-09!
Jag beslutade mig för att ta på mig hörselskydden.Man måste ju vara rädd om hörseln lixom;-D
Dammsög av och lagom när jag ställde tillbaka dammsugaren hör jag ett mycket välkänt ljud:När ett makaron paket välter på golvet.
1300g makaroner väller ut över köksgolvet...
1300g makaroner är just 1300g makaroner...antal makaroner r ungefär uppnå tremiljonerfemhundratvå stycken!!!!!
I mitten av 1300g makaroner sitter terroristen,nu skrattande.
Han mamma,aka JAG,med sprucken tånagel delade INTE hans skratt...
1300g makaroner lixom...på golvet!:-O sikken jävla hög!!!
Under Morr å mutter samlade jag ihop dessa makaroner,tillbaka till förpackningen...
I min ilska,över Joels morgon humör,min onda tå och 1300g makaroner-inser jag...Att det KUNDE varit värre:Det hade kunnat vara 1300g Ris,eller 1300g mjöl,eller 1300g strösocker....you fucking name it!
Jag kavlade upp ärmarna och bar upp lilla herr Hultquist till sin säng!
Å ja Joel...jävlaranamma om du inte tänker sova idag:-O

Å så blev det dags att iaf byta schampo:-/ det funkar inte det här heller!
Nu har det kommit 3-4 utslag i hårbotten....tog bara lite längre tid!Hoppas det försvinner lika fort...jag är ändå liiite pedant nörd när det gäller mitt hår!
Inte snygga frisyrer och så...men att det ändå ska vara välvårdat!:-)
Skulle gärna åka till frisören och slinga mig:-) Vill fortfarande,efter 10 år,ha HÖST i håret-vilket ingen jävla frisör har lyckats med ännu:-(
Massa slingor i olika färger!Går inte det att få?!
Röda,blonda,oranga typ....!
Men...som sagt,ingen har lyckats med det förut-bara dyrt och blir inte D minsta som jag tänkt mig!Surt!

Idag på eftermiddagen,ska vi gå ned till farmor!Vi snittar besök i veckan hos farmor med 3 dagar!
Det är för att överleva...tills Stefan slutar jobba!
Lina vill även nästan varje dag åka någonstans:-)
Planerar att åka till syster på fredag med Thifany,egentligen Lollo oxå...!
Leotine och Lollo skulle även behöva sig varsitt bad!
Nu har deras dåliga magar börjat:-/
Å jag vet fan inte vad jag ska göra med Leotine....
Känns som det inte spelar någon roll vad jag gör...det blir inte bra ändå!
Sälja henne...då blir det krångel till vår/sommar med Lollo!
Hon verkar vara en sådan häst...som är ett mobbnings offer!
Å vet inte vem som är elakast mot henne heller-i igår åkte hon på stryk av Lollo när dom kom ut....!Suckar tungt!

Födelsedagen närmar sig....
Å jag vet faktiskt inte alls vad jag ska göra...Skita i det totalt?!Låsa dörren och gömma mig under täcket!
Vevar fram å tillbaka...men hur mycket jag vevar-så kommer jag bara fram till samma:Det får inte plats!
Inte ens för min + Stefans familj samtidigt....!
Orka???!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen!
Verkar som ligist-terroristen somnade:-)
Dags att ta tag i dagen...även om det känns mycket lockande att krypa ihop här i soffan och slumra en stund;-)

Våran Fina,fina Lina!!! ??

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards