Alla inlägg under oktober 2014

Av Måna - 2 oktober 2014 09:23

vi har/hade en damp morgon.
Natten har varit lite si å så med sömn,Lina kom ned till oss någon gång före 01 och har hostat hela natten:-(
Blir att gå på med hostmedicin igen!

Ut å traska med Leotine och Lollo,för att ställa dom i en egen hage idag!
Egentligen skulle jag ställa Formosa själv,då hon faktiskt fått ngt släpp och blivit skit elak mot ALLA dom andra!:-/
Men ska låta Leotine bli lite "gladare" igen,innan jag tar tag med Formosa!
Frukosten var bra mycket lugnare för Formosa och Thifany iaf...då Formosa för EN gångs skull stod stilla och åt:-)
4 kanske blir för mycket för henne?!?

Lina har utflykt på dagis idag!
Hon skulle ha med sig en bulle...javisst,naturligtvis har jag inga bullar hemma...eftersom vi inte har bakat några ÄN!
Hon fick med sig pengar i jackfickan för att gå in på macken och handla en bulle:-)
Det vart ju lite roligt oxå!
Igår när jag hämtade henne,hade hon fått ett "best friend" armband av L nere på dagis!
Wow...eller oj...eller vad säger man?!
Detta armband skulle ju då bäras idag:-)

Vi kör med neddragningar idag.
Från 3 muggar kaffe till 1 mugg kaffe på morgonen.Hoppas på att huvudet ska lugna ned sig lite granna.
Än så länge...känns det rätt bra:-)
Så ska faktiskt prova med detta ett tag framöver;-)

Jomen så visst!
Nere vid sjön har X-antal människor lagt sina båtar.(i hästarnas sommar hage)
Från början 1-2 stycken till att bli 10-12 stycken...!
Dom får parkera här utanför svinhusen och behöver inte betala för att ha båtarna där nere.
Första åtgärden vi fick göra var att släpa dit två stora stenar-så att man inte kan åka med bilen ned.jag klipper gräset dit ned,så det är en lång gräsmatta hela vägen:-) det är sällan fukt-fritt i marken-så när någon har backat ned med bil,har det blivit spår ta mig fan hela vägen upp!Även några har kört fast.
Repet som sitter fast spänt över vägen skiter dom i...
Stenar på plats.
Någon har skurit av vårat ankare till våran båt.
I sommar har jag och Lina fått med oss MÄNGDER med skräp upp därifrån.
Ty man släpper allt som en jävla ko där nere.
Hinkar,flaskor,fika papper,skräp,plastpåsar...jaa...det mesta!Det är faktiskt hästarnas sommar hage....och våran mark....men vad vet jag?!
Sen fick vi höra att någon inifrån Örebro har sin båt hör nere,hyr ut den och sitt fiskekort till andra snubbar...alltså...har det tydligen blivit en allmän plats-där vilken fåne som Hellst ränner,I HÄSTARNAS sommarhage...
OCH här för ett tag sedan,var det några som skulle fiska.Stefan och Joel klippte gräs och Stefan passade på att åka ned till hagen.
-ska ni ut och fiska?
-ja,vi hade tänkt det!
-jaha!
-ja,vi skulle låna Pelles båt.men ingen aning om vilken som är hans,men han sa att det var bara å ta den röda båten.
-jaså?
-ja...jag har ingen aning om vems fan det är!men han sa att det var bara å ta den!
-jaha...jaa...det är ju MIN båt...
-oj...nu vart det pinsamt!!!
-jaa....
Okey!!!NÅGON säger att det är heeeelt okey att bara ta VÅRAN båt?!?vafan???!!!
Och så i tisdag kom killarna med den svarta saaben hit,dom bör sin båt upp och ned varje gång!en aluminium båt.
Efter en liten stund kom dom upp igen och Stefan frågade om dom inte skulle fiska.
-nej...någon har klippt av kedjan och stulit båten...
Dom var här i tisdags förra veckan och för FÖRSTA gången lämnar dom kvar båten...och då blir den stulen(!)
Va i helvete!!!???
Fru Hultquist den yngre går i taket...Nu får det banne mig vara nog!!!Nu ska varje båt jävel härifrån!!!ska inte ha en båt här nere.
Och varför ska vi vinterförvara en massa båtar där nere?!
Nej...någon måtta får det vara.
Stefan säger inte så mycket...jag har varit galen ett bra tag över detta rännande nere hos hästarna.Det är bara en tidsfråga innan någon pandaskalle inte stänger grinden efter sig...
En lapp ska upp,om att båtarna ska bort.
OCH den som inte tar bort sin båt,har heller ingen båt till våren.
Och sen tror jag banne mig..att till våren-kommer det kosta en slant för att lägga ned sin båt här!
Capisch!!!

Nu tar vi tag i dagen.
Dock ligger jag jävla skönt under filten här i soffan;-)
Men kan inte ligga här hela dagen:-P

Av Måna - 1 oktober 2014 09:39

att komma ur sängen imorse var fan nästan omöjligt!Å så dom dör fåniga melodierna....
Joel sjöng i babyvakten,Stefan såg livlös ut och vi hade tydligen en Lina mellan oss i sängen!
När hon kom...vet vi som vanligt inte,rätt vad det är-finns hon bara där!!;-)

Lus kammade Linas hår igår...spraya henne imorse.Flätade håret i två flätor-totalförbud mot utsläppt hår!
Jag ska själv spraya mitt hår...
På tal om mitt hår...har det blivit heeelt zepp!Vart det efter jag klippte mig...
Total i kaos.Vill inte vara medgörligt,vill inte ligga på plats och jag vill bara slita i det!!!:-O
Ååå....måste göra något!Hatar känslan som infinner sig i en månad efter klippning....

Lina var med i stallet igår igen.
Ja...hon älskar väl att vara i stallet.Tig in Leotine och Lollo lite tidigare,innan jag var helt klart!Skönt att hon kunde snacka hål i öronen på någon annan en stund!
Idag ska jag göra en ny grind...så får små tjejorna gå själva.Leotine mår inte bra...
Hoppas bara att allt kan klaffa för EN jävla gång skull!

Imorse vid 06:20 när jag gick ut med hundarna möttes jag av en dam,iförd en chockrosa peruk liknande mössa(!) jag fick chock...Elsa och Nicki fick total DAMP!
Ja...tacka fan för det!!!uj uj uj...måste ändå skratta inombords...
Detta var då grannens inneboende....

Nu är Joel lagd.
Vi hade inte någon riktigt bra start på dagen...och jag saknar Lina...
Hon och Stefan bråkade när jag kom in med hundarna:-(
Känns inge vidare.och vill bara åka och hämta hem henne....
Men...jag antar att hon full i lek med sina kompisar inte funderar över det...bara jag som gör...;-(

Dags för duschen och göra mig ordning.
Kall morgon!men verkar bli en fin dag:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards