Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Visade känslor,Öland och torsdag!

Av Måna - 20 november 2014 10:33

igår kväl(hux-flux)började Stefan på en kurs.Motorsåg
Vid 7 tillfällen(veckor) onsdags kvällarna kommer han vara iväg på detta!(jisses-han missar ju ett av sina favvo program på tv)
22:30 var han hemma igen.Jag hade precis varit ute med Nicki och Elsa.
Så vi väntade kvar innanför dörren på honom,för att bespara på lite skällande:-)
Inge skäll och Elsa visade för första gången lite glädje gentemot Stefan!(Elsa undviker ju honom så gott hon bara kan)
Hon till å med,hoppade upp på honom och ville bli klappad!(det hör är verkligen kors i taket)
Tror bog tillåmed att Stefan vart lite glad,om så bara lite:-)
Sen vaknade Joel(jaa...han hade varit vaken till å från och sen under hela Sverige quis)men han skulle banne mig INTE sova!
Och sen vaknade Lina...och sen började hundarna ha full race...
Det lixom kuka ur...
Jag plocka fram "sjuk madrassen" till Lina,som inte alls ville sova.Och efter lite om och men...fick även Stefan Joel i säng!
Det blev sent....
Så det där med pigg och alert imorse-det var lååååångt bortanför Tångeråsa skogarna,inte här!!!

Kikade på bonde söker fru igår...
Asså...DET programmet har ju totalt spårat ur(!)
Igår var första programmet som det hände lite granna-men som det blev?
Å vad är det för bönder?
Å vad ger dom för en bild av att bo på "gården".
Dom får det att låta som en ära,att tjejorna får vara där på "gården".
Nähä....TV4 kan komma HIT och göra ett hemma hos reportage så ska dom banne mig få se hur det ÄR att "bo på gården",inget jävla myspys och picknick i gräset här inte!
Å tror du att "bonden" kommer hem var dag kl 17....borde du aldrig satt din fot "på gården".
Och för jisse namn...skippa dom där svindyra,färgglada gummistövlarna...inom loppet av en vecka-har du en heeeelt annan färg på dom,och du får vara glad om den ursprungliga färgen syns längst upp på skaften!
Och om du...tror att det är 5 veckors semester på sommaren dom gäller-tror du FEL!Djuren ska skötas,även om det är 28 grader varmt och alla andra ligger på stranden...
Och om du tror...
Nej.Jag ska inte gå in på ALLT jag anser är FEL med det programmet!
En bonde är ju som vilken annan människa som hellst...förutom att vara bonde inte är ett yrke-utan en levnadsstil.
Är man inte beredd på det,funkar det inte!
Även JAG kan tröttna ibland på det.
Nog om det.
Tråkigt att dom inte visar hur det är egentligen att "bo på gården" bara...bratzen i Sthlm får ju en snedvriden bild för sjutton;-)

Det var ju Sverige quiz,eller quiz kampen eller vad sjutton det heter,igår!!!
Jag och Joel tittade och det var från Öland:-)
Å asså nää...vi kommer fan inte att klara oss utan Öland i sommar heller(!)det går inte....
Men....vi sucktar väl fortfarande efter en säsongsplats...och då blir det svårare....!
Å om så är fallet,bör vi ta tag i saker och ting,typ NU!
Vi trivs så jädrans bra på Öland så om 30 år kommer vi fortfarande att åka dit;-) tro mig!!!

Det är torsdag idag!
Jag hade tänkt att vi skulle åka till Ica maxi idag,jag och Joel!
Torsdags g
Handling har blivit rutin.Men vid närmre titt i skafferi och kyl...behöver jag inte åka för att vecko handla,bara små saker som jag lika gärna kan ta på Ica i Fjugesta!
Så blir en "vanlig" förmiddag:-)
Ska hämta Leotines täcke som KOMMIT till OKQ8...fick mail i samma stund som jag kom innanför dörren efter ha hämtat Lina igår!Så där måttligt irriterar!!!:-/ men idag ska jag äntligen hämta det:-)
Och det andra täcket skickades igår-så har jag tur,kommer det imorgon:-)
Sen får jag nog lägga band(knyta ihop)mina fingrar!
Undrar vart sadeln tog vägen egentligen???



Yeah....

Fick ju iaf se en liiiiten skymt av blå himmel innan mörkret kom igår...

Så här sov DOM inatt!Ja,Elsa skulle ju pråmt sova hos Lina!

Morgon mys med Joel,efter att halv familjen försvann!

 
 
Ingen bild

ölands Mathilda

21 november 2014 13:00

Ha ha ha vilket underbart kul inlägg om bonde söker fru

Måna

21 november 2014 15:13

You are welcome to try it ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards