Alla inlägg under november 2014

Av Måna - 19 november 2014 10:35

Jag köpte en ny badrums lampa:-)
15:- på köp/sälj på Facebook!Jätte fin lampa med två "spottar"!
1 1/2 vecka efter inköp satte Stefan upp denna lampa i förrgår!
Nej...den funkar inte(nää jag är heller INTE förvånad)
Den lyser,den lyser skit bra,men sen rätt vad det är,låter ett POFF och hela övervåningen släcks...
Tre gånger slog säkringen från i förrgår-Stefan kunde konstatera:Rör inte lampan(för att ställa in "spottarna" lixom)
Igår kväll när jag skulle släcka lampan och gå ut,hördes detta POFF...och allt blev svart...
Stefan kom älgandes i en rasande fart och jag HANN få ur mig att jag bara släckte lampan och INTE rört spottarna.
Någon som har en lampa till salu???
Sökes en platta med tre spottar på...Ty den jag har åker i sopen...:-/
Tråkigt...lampan är fin!

Försöker göra ännu ett ryck på kontoret med att riva ned sista tapeten,det är BARA ett hörn kvar av den fula gröna tapeten!
Asså...jag hatar den klåpare som hållits och tapetserat i detta hus(!!!)å varför envist kladda på en bård,i VARJE rum:-/
På planering var först att jag skulle måla...sen att jag skulle tapetsera,för att underlaget inte är så vackert,men det blir nog att försöka ge sig på målning ändå!Har köpt Ljung färg...och planerna KOMMER nog bli bra,när det någon gång blir klart! Har två fina gardiner jag ska sätta upp!
Varför ska allting ta så lång tid för?!

Igår hade vi en lugn dag.vet inte hur länge sedan vi hade det sist.
Joel sov 09:30-15:15(!!!)
Inte ett enda bråk på hela dagen:-)Lina var lugn och harmonisk,vi puzzlade och bara var!Jisses så skönt!!!
Någon gång inatt kom hon ned till oss och kröp upp i fotänden,eftersom Joel tydligen låg mellan oss(?)
Han vaknade dock och börja röja!Så han hamnade tillbaka i sin säng ovh Lina mellan oss!kröp nära intill mig och somnade <3
Jag älskar det!!!jag älskar när hon kommer ned på natten och somnar om bredvid en,att snosa lite på henne och känna henne nära!
Jaa...Joel med för den delen!
Fylls med sån enorm lycka på morgonen när jag vaknar och någon av dom ligger där i sängen och sover.DET är en av dom bästa sätten att starta morgonen på <3

Igår vart vi osams...jag och Nicki!
Jävla hund-jävel!!!(JAG får säga så,eftersom det är min hund)
Hon kan tydligen inte gå i blött gräs(liiite svårt att undvika det denna årstid)alltså så VÄGRAR hon bajsa....!
Vägrade igår morse,och under hela dagen,innan maten och efter maten OCH inte heller sista kiss-turen!
Jag.bli.tokig
Nicki anser att om man bli väldigt bajs nödig,gör det inget om man sätter sig på golvet i köket å skiter,eller i hallen uppe eller inne i matrummet!Det är helt okey enligt henne,bättre det än att gå i blött gräs:-@
Hon fick spendera kvällen ute i grovköket efter andra rundan med henne ute och hon vägrade skita!
Jag kokar,blir så jädrans ARG!och eftersom jag INTE tycker det är okey att skita INNE-blir hon instängd istället!
Om hon var racer-skit-nödig imorse?!
Nej.Jag fick vänta,bli irriterad,vänta ännu mera,släpa ut henne I BLÖTT gräs,vänta,innan jag gav upp och gick mot dörren.DÅ vart hon tydligen skitnödig.
Jag belönades med att tydligen trampa in någon annan hund-skits hög.....yeah...underbart!!!

Idag,efter sisådär månader med på/av med hästtäcken...(förutom enstaka dagar)fick dom gå ut UTAN!Sååå...jag inväntar att himlen ska öppna sig och det ska börja häll regna....Thifany firar med att kasta sig ned i första bästa gegghåla...hon VAR så vit och fin igår kväll....!

Igår när jag hämtade Lina på dagis vart jag sjukt irriterad.
Lina kom skuttandes i sina regnbyxor...dom ofodrade...dom vanliga tunna.
Frågade henne om vem som hjälpt till med kläder...men hon hade klätt på sug själv!
Jag tycker,anser,att dom kanske kan ha LITE koll på vad barnen har på sig ute...
Utom hus i 3 grader i regnbyxor?!Hon är redan förkyld och hostar sig igenom nätterna,och hon var iskall om benen(hon hade ju mjukisarna under iaf)
Förklarade för Lina att det INTE var okey att ha på sig dom ute nu...att hon ska ha antingen dom lila eller dom rosa fodrade galonisarna när dom är ute.Hon hade full sjå med att titta på gruppfotot under tiden!
Mmm...tycker ändå inte att man kan lägga 100% på en 4-åring att denne får på sig rätt kläder när dom ska gå ut!Å dom ser väl att det är vanliga regnbyxor?!I samma anda tjatar dom om fodrade gummistövlar (självklart nu ju)men håller ändå inte koll på vad barnen verkligen HAR på sig när dom väl är ute...
Samma irritation var det även förra hösten-då Lina hade fel kläder på sig när jag hämtade henne,för lite kläder på sig!
Tjata inte om rätt kläder då,extra kläder,när ingen ser vad dom har på sig iaf!:-@

Igår kväll,hade Lina fått post!
Hon blev överlycklig!!!Ett rosa kuvert.
Jag anade redan när jag fiskade upp det från postlådan...
Å ja...Lina är bjuden på kalas.
Inom mig,hade jag hoppas på att barnen på dagis inte skulle ha kalas när dom fyllde(mmm...jomen visst va)för att jag själv skulle SLIPPA ha barnkalas när Lina fyller;-)
Nope....här kommer första kalas inbjudan.
Till saken hör oxå...att Lina går ju bara 15 timmars och umgås ju inte med dom andra barnen som dom som går heltid.
Jag har hittills bara koll på EN av hennes vänner.Som jag vet att hon leker med (och har gjort sen hon började)
Ska vara helt ärlig och säga,att jag vet nog inte vem detta är(!)vet inte hur hon ser ut(!)
Lina själv var mega glad över inbjudan;-) förstås!!!:-)
Jag försökte få Stefan till att vi skulle köra sten/sax/påse om VEM av oss som skulle följa med henne...han vägrar!TACK Stefan...
Nåja...Det är ju bara en självklarhet att Lina ska gå på kalas.Och jag får bita ihop och följa med...Får se det insperiation... Insperiation till Libas kalas i februari....hum...ja,nu kommer jag INTE undan!!!:-O

Hoppas på att Leotines hästtäcke kommer idag:-)
Köpte ändå ett till...Det jag pratade om!Fick napp om ett likadant,men 100:- billigare:-) jag slog till på direkten!!!Så det ska oxå komma med posten.
Å ja just...har ju en sadel som ska komma oxå;-)

Nu är det hög tid att dra igång på denna dag!

Lamp-jäveln....

Sista hörnet av den fula tapeten!!!:-0

Kontoret just nu...:-/

<3

Min vackra,fina!!!

Av Måna - 16 november 2014 11:44

det är en söndag,en grå,disig söndag!Vi,hela family Mongoo (inkl dogs)är på väg till Enköping!
Stefan ska leverera ett ultraljud(gris)samt köpa några lampor!
En liten tripp med andra ord!
Och visst,om jag inte minns fel-är det väl i Enköping dom har den där stora godis butiken efter vägen va???;-)
Annars har jag gjort bort mig totalt med å följa med här!!!!;-) hahaha!

Igår vart jag då upp-hämtad av bästaste Ems,kl 18.
Vi plockade upp bönorna Lena och Fia på vägen...och slut destinationen var wild west(där även bönan Jess) dök upp!
Det var god mat,goda drinkar och förbannat trevligt sällskap:-)
Det var ju ett tag sedan,typ skit länge sedan vi träffades tillsammans!
Måste ju absolut göras om:-)
Tack snälla,rara ni för kvällen:-)

Lite senare hem och i säng än vad frun är van vid!runt 06 vaknade Joel och någon minut efter Lina...yeah!!!
Spotta ur kudden,rulla ur sängen och krypa ut!
Men...en undran-varför är man tröttare en vardag än en helgdag även om tiden är densamma?!:-O

Avstod det där snygga täcket....hästtäcket!
Tog mitt sans tillfånga och insåg onödigheten...:-/
340:- för en "kul grej",bara för att små tjejorna skulle se likadana ut...mmm...vi lägger pengarna på något annat!
Gav 150:- för det till Lollo-där lapparna fortfarande satt kvar!Det här täcket var använt 4-5 veckor...och hon ville ha 270:- på frakt för det....
Mmm....
Hur som,har den andra tjejen skickat Leotines vintertäcke nu!Fått mail och länk till spårning.
Så tokigt allt blev med detta täcke!
Måste sluta freaka på hästtäcken nu!Å definitivt till shettisarna:-)
Formosa och Thifany skulle kanske behöva varsitt nytt istället!
Tråkigt med miss skit-gris bara...man blir inte så sugen på att köpa täcken i andra färger än mörkblått å svart typ...!

Nu har vi passerat Örebro!
Lina har redan 2 ggr frågat om NÄR vi är framme...och jag är kissnödig!
Yes...en heeelt vanlig resa med andra ord;-)

Av Måna - 15 november 2014 14:29

ja:-)

...

Av Måna - 15 november 2014 09:55

man blir så glad av detta väder...
Say no more...

Av Måna - 14 november 2014 10:30

Det är verkligen rå kallt ute...
Fy,fy,fy!!!
MEN-idag har jag INTE missat täcken på hästarna:-)
Vi gör ett nytt försök till att köpa vintertäcke till Leotine;-) Hon fick tillbaka det på posten i förrgår och skickar det imorgon med schenker!Alltså blir det spårbart;-)
Nu hoppas jag att det funkar!!!
Har även hittat ett annat täcke till Leotine...Ett likadant som jag köpte till Lollo...måste.ha:-O
Så...jag måste fan inhandla fler täckes hängare!
Tror jag åkt på en mani...på hästtäcken(!)
Men nu blir det banne mig inga flera!!!!!!
Eller?!?

Jag önskade så att stallet skulle vara klart!
Att det inte skulle ta så lång tid!Det kliar i fingrarna på mig..att jag ska få riva å slita lite granna oxå!
Men HÄR är Stefan precis som min pappa(!)
Ska gå i HANS takt och som han tycker.Det tar den tid det tar(!!!!!)Och så...som vill att saker å ting ska hända NU(Hellst igår) ;-)
Det blir bra när det blir klart...
På sista tiden har jag gått och grubblat där nere i stallet.
I 6 års tid har jag haft hästarna helt själv,av alla år tillsammans med syster.Det är lite ensamt...
Det skulle vara roligt med lite sällskap,ibland:-)
Men att fixa en-två extra boxar för att hyra ut?!Det är svårt att hitta någon man passar ihop med oxå...!Att dela stall är inte bara så bara...
Jag minns när vi gjorde det,med en utomstående,Hon hade rätt galna idéer...(pratar INTE om dig Ems nu)*skrattar*-du är ju lixom inte en utomstående;-)
Tanken finns där...skulle vara roligt,roligt med sällskap och roligt att ha någon att rida ut med!
Har även liiite andra funderingar med avdelning två i stallet...!
Men det är låååångt fram i tiden:-)

Joel och Lina var lugna,ända fram till 09:10 då Joel biter Lina såpass att det nästan går hål i huden på henne:-/
Jisses Jesus!!!!
Men nu..,sover han,Lina ligger nedbäddad i våran säng med ipaden,Nicki är i grovköket med sitt ben(varför heter det grovköket?Borde ju heta grovhall)Elsa ligger i köket med sitt ben...
Det är så tyst,lugnt och harmoniskt att jag nästan känner föra att gå ut på balkongen och dansa hula-hula...naken!!!!

I förrgår upptäckte jag att jag tappat ett av mina guld örhängen;-(
Fan!
Jag fick nya örhängen av Lina när jag fyllde,böt då örhängen på en gång-la ned dom i väskan och när jag i förrgår kom på att jag skulle ta fram dom-är det ena borta(!!!)
Ploppen är kvar med inte ena örhänget:-(
Fan!

Det är fredag och vi ska ta oss genom även denna dag!
Jag hade först tänkt att fixa en tjälklump till mat med potatisgratäng...men Stefan ska äta i stan...med sina snö-röjar-vänner(vi pratar inte mer om det)så han kommer ju inte in...
Lina och Joel bli allra gladast om dom får pirog....
Så känns som det är onödigt göra faktiskt!Vi fixar det på söndag istället!

4 sadlar ute på annons.
Håll tummarna för att jag får dom sålda nu:-) ska nog även lägga ut Formosas ena innetäcke,Thifanys ena innetäcke samt Thifanys utetäcke som jag fick med henne...
Kanske skulle ta och försöka sälja shettis selen...kommer jag någon gång att köra shettis?
Inte Lollo iaf..som inte blivit körd på hur många år som Hellst!
Å varför spara på den?Blir det aktuellt med att köra häst någon gång i framtiden-får jag väl investera i en då!
Behöver ju då även en vagn!

Igår funderade jag även på Joels dagis.Det är ett bra tag kvar...
Tar på sikte att skola in honom hösten 2016...å fy fan vad långt bort det kändes att skriva det!
Alltså,när han är 3 1/2 år-som Lina oxå var!
Då går inte Lina kvar där på dagis,eller vänta...då är hon 5 1/2...visst börjar hon då på "lekis"(som jag säger)nu vart jag förvirrad....!
Hur som...har varit inställd på att även Joel ska gå på samma,men nu vet jag inte längre!
Deras utomhus profil har varit,är bra-tills det är sånt HÄR väder....
När vi åkte hem igår,jag och Lina,satt en tjej på en stol,höll om en docka och höll ihop händerna för att värma dom i det kyliga vädret!
DÅ kände jag:Nej...detta är nog ingen plats för Joel...
Det har passat Lina.
Sen vet inte jag vart Lina hamnar...jag är ju inte infödd här!
Men när två barn ska iväg på morgonen...är ju det bästa att ha dom så nära varandra som möjligt-för att slippa åka kors och tvärs!
Dagmamma till Joel???
Har ju tid på mig,att kolla upp det:-)

Nu är det dags å hoppa in i duschen!!!
Få på mig smink och kläder-ta sikte på en BRA dag:-)
Ta sikte på att riva så mycket tapet som möjligt..måste få klart kaoset i huset någon gång:-)

Kommer bli sketa bra till Lollo och Lina:-)

Av Måna - 13 november 2014 15:58

Jabba-Joel är på strålande humör...Eller INTE!!! Jag tror jag blir tokig på unge herr Hultquist...What to do?  Ja...nu sitter han och skakar galler i sin säng,för att han ska få andas,jag ska få andas,Lina ska få andas OCH Elsa å Nicki ska få andas.

Lina sa på väg hem från dagis "Mamma jag vill inte vara med Joel,han är bara dum"

jag fick förklara för henne att det är hennes lillebror,och att man inte kan välja jämt omman vill vara eller inte vara med varandra.Att man kan hålla sig lite borta och ifrån...

men det är inte lätt,när hon oxå vill vara med sin mamma.....

Vi ger Joel ett nytt försök att ta det lite lugnt.


Jabbadoo vad det piss regnar och har gjort sen typ klockan 12... Yesssss!!! Jag vill inte ens kika ut på dom 4 krakarna till hästar...:-(

Dom kommer inte tveka över att få komma in ikväll.

Letar utan resultat efter ett nytt inne-täcke till Lollo.Att det ska vara så baske mig svårt att hitta täcken med lite FÄRG!!!Jag vill gärna ha lila och rosa...yes right va...In you fucking mind!!!!


Jag har glömt att skriva om mitt borttappade häst täcke...

Från det ena till det andra fick jag kontakt med en annan tjej som oxå köpt ett hästtäcke av den här tjejen...som oxå hade kommit bort i posten!

Ja,jag blev arg!!! DET händer inte...att posten "tappar" bort TVÅ täcken från samma avsändare... Jag skickade meddelande till henne att jag ville ha tillbaka mina pengar senast dagen efter,att jag annars skulle lägga en polis anmälan på henne.

Hon verkade uppriktigt ledssen och tyckte inte att det var kul att folk framhävde henne som oseriös.Men lite svårt att tro annat...

Vi kom överrens om att hon skulle sätta tillbaka mina pengar,för OM täcket är borttappat på posten-kommer det tillbaka till avsändaren...

När hon får tillbaka sitt täcke,kan hon gärna höra av sig till mig igen-För jag vill fortfarande ha täcket till Leotine.Och om det kommer till mig-sätter jag ju tillbaka pengarna till henne.

Jag fick tillbaka pengarna!!!!

Samma dag som hon satte över pengarna till mig,fick hon tillbaka ett annat täcke som hon skickat....som hade vägt 1 gram för mycket mot vad hon frankerat för...

KAN det vara som så att hon gjort det med mitt täcke oxå?att hon satt för lite porto på???

att hon sätter tillbaka pengarna,betyder ändå att hon inte tänkte blåsa mig,eller???

Så resonerar nog jag iaf!


Letar annars efter ett rosa träns till Lollo.... JA...å så var det d där med färger igen...

Hittade ett,i nylon...njae...

Nåja...jag KOMMER tids nog att hitta på ett.

Köpte sadeln,till Lina i julklapp!En rosa sadel:-) Hon kommer bli glad.Det får bli så denna jul:-) Ska kompletera med ett schabrak oxå...och kanske,kanske,kanske ett rosa träns:-)


Imorgon är det fredag!!!

All day long!

Vafan ska vi göra?Vafan ska vi hitta på,när ungarna slåss innan klockan är 08:30 på morgonen?

Först börjar vi att se efter vad det blir för väder....!


Av Måna - 13 november 2014 09:54

jag har träningsvärk efter min halknings olycka!;-)
Höger knät,höger armen...känns som jag gjort något mycket mer ansträngande...!
Men ont gör det....:-/

Igår for vi till Ikea,jag å Joel!
Först kikade in på chilli,men dom hade inget som jag ville ha...absolut inget porslin.
Så vi tog oss in på Ikea och hittade nya tallrikar,djupa tallrikar,skålar allt i svart:-)
Äntligen nytt!!! Sååå skönt:-)

Fick en ypperligt glad Lina som sällskap i stallet sen:-)
Åh vad jag fullkomligt älskar när hon är på så där bra humör!!!
Hon har det jobbigt nu...en lillebror som gått och blivit fullkomligt gaaaalen!
Jisses i havet!
Han slåss,han bits,sparkas och rivs:-/
På henne...hela tiden;-(
Å hon gråter(naturligtvis)och det blir ett jädrans liv här hemma...puh...
Hon är fortfarande inne i "vill INTE till dagis) men känner att hon verkligen,verkligen behöver åka dit nu-för att komma ifrån en stund...
Skulle behöva en eftermiddag tillsammans-bara hon och jag...

Idag är det pissväder och hästarna har naturligtvis INTE täcken på sig.....
Hum...
Det blir fan fel hur man än gör!!!
Skulle behöva ta mig till syster med två fålar...men så är det där med tiden...barnen...sträckan...ja...

Idag(förhoppningsvis)flyttar ena fisken!jag har skänkt bort denne!
Denne har nu ätit upp/mördat tre slöjstjärtar och i full sjå med att ta livet av den fjärde..
Tog bort den skadade ur akvariumet igår,nu på morgonen fick jag tag på den rackarns firren och böt plats på dom-den rackarns fisken tog tillfället i akt och HOPPADE ur skålen?!va i helvete???!!!!:-O nu ligger det ett lock på skålen-som denne hoppar mot hela tiden!?vad är det för en jävla fisk egentligen???
Hoppas att den andre kraken klarar sig!!!
Jisses!!!
Är det inte hästar som slåss eller barnen så ska det tydligen vara fiskar(!)
Trött-mössa.se

Försöker få Joel att somna...
Han har bestämt sig för att INTE sova förmiddag längre...hum...
Detta bidrar till att eftermiddagarna blir ett helvete här hemma!Han GRINIG,Lina trött...yeah...!

Sälja sadlarna oxå...
Alla 5 tänkte jag...dock spara Lollos "vanliga" till sist!
Hittade igår en rosa sadel...funderar starkt på att ge Lina den i julklapp!!!
Kanske inte så roligt...men vad sjutton,ungen har allt å lite till i leksaks väg..jag vet att hon kommer få rätt mycket av farmor...
Om hon får en rosa sadel....tror hon skulle bli skit glad för det:-)
Även om det är lite tråkigt...när man som barn vill ha MASSOR av paket och leksaker!
Men bara tanken på MER saker i hennes rum gör mig kallsvettig(!)
Mmm...what the heck ska Joel få då?!
Å han som fyller 2 (!) dagen före....
Så jädrans bra planering av hans föräldrar;-D

Nu mot duschen och få mig ordning!
Så dagen kan börja någon gång:-)

Snart nytt hem:-)

Visst är det en läcker färg?!!!!

Westernsadel till Shettis,900:-
Allround sadel,700:-
Allround sadel,1200:-
Hoppsadel,4000:-(3500:-)

Av Måna - 11 november 2014 10:33

tisdag,dagen till ära!
Lina till dagis och jag å Joel har en seg startad morgon!
Men har iaf hunnit med och dammsuga,plockat ur och i diskmaskinen samt sorterat tvätten och fått igång två maskiner OCH halkat i en lerpöl....

Thifany höll å skrek,Pep och gnägga i hagen,så jag skulle BARA rusa ut och kika vad hon hölls med där ute...
Slängde på mig jackan och stoppa fötterna i foppisarna och knata ut.
Eftersom jag inte ville gå i det blöta gräset med tofflorna skulle jag gå vid sidan av tippgropen.
På betongen.
Blöt betong.
Blöta löv på blöt betong.
Foppa tofflor.
Jag hann tänka...kanske INTE skulle gå här...
Sen var det kört!
Vänster foten far upp i värsta Zlatan kicken,höger foten parerar åt vänster-bakåt.Händerna tar emot först i en äcklig höst-vatten-pöl,min vänstra fot tar mark och tar därmed in vatten och skadar stortån med en sten,för att slutligen låta hela skeppet plaska ned i en lerpöl... I nattlinne,i foppatofflor,i jacka...
Skjut mig!
Varför?
Varför just JAG??
Sur,arg och mummlande en barn förbjuden ramsa tittar jag till häst-fan och kan konstatera att DÄR i hagen är läget lugnt.
Med en sten i toffeln,blöt och lerig gör jag genom det blöta gräset tillbaka...
Vi startar dagen.

Morgonens händelse får mig att tänka på en "vurpa" som hände 2010..
Strax efter Lina föddes.
Det kräk-snöade 2009/2010 och var typ endast uppehåll dom 14 dagarna Lina föddes och hon låg inne på neo!
Stefan var och röjde snö,svärmor var iväg i snöstormen och hjälpte svärfar med lastmaskinen i Hasselfors.
Jag och Lina var ensamma.
Hon sov i vaggan och jag var tvungen att släppa in hästarna.
Vi pratar om SNÖSTORM här!
Efter en stunds funderande väljer jag att feta ned kroppen i Stefans skoteroverall.Denna är vid tillfälle väldigt för-LITEN för mig,jag får verkligen KÄMPA för att få på mig denna,att stänga dragkedjan var definitivt uteslutet(!)Fixa öppningen med en halsduk;-)
Jag smetar ned fötterna i Stefan för-STORA huggarstövlar,som dessutom väger betongsugga!!!
Jag kan knappt röra mig i skoteroverallen som sitter som ett korvskinn på kroppen...och jag lyfter inte fötterna-jag släpar dom...
Redo för att möta stormen,drivsnö och meter snö ger jag mig ut i denna utstyrsel,för att lite "snabbt"slänga in hästarna!
Hästarna som gnäggar för fullt för att få komma in.
År 2010 fanns inga rundburkar,då var det en liten backe ned till stallet...
I den här lilla backen,tappar jag balansen.(det här är helt sjukt)
Jag ramlar inte,jag välter.Och i den här utstyrseln kan jag inte röra mig,kan inte ens ta emot mig-utan bara välter ned i en jävla snödriva!
Och jag ligger där...som en övergödd knubbsäl och kan inte röra mig!!!!
Jag försöker vicka mig från sida till sida-men nope,korvskinnet hindrar rörelseförmågan.
Jag försöker veva bort snö med armarna-men nope,armarna står rakt ut och får dom inte ens ned mot kroppen i korvskinnet.
PANIK!!!(nybliven mamma)
Strandad knubbsäl i snödriva(!!!!)
Jag börjar med,liggandes på rygg,att peta av mig betongsuggorna...så att jag bara har strumpor på mig.
Jag lyckas efter mycket om och men,svordomar å tårar att få UR armarna ur korvskinnet,för att sedan kunna få AV mig overall-helvetet!!!
Och kan ÄNTLIGEN komma upp,ur snön och möta stormen i strumpor,trosor och linne!
Svärandes och grinandes går jag till hästhagen...och JA,jag har bara dessa tre plagg kläder på mig:Strumpor,trosor och linne!
Öppnar grinden och låter hästarna vind för våg springa själva in...
Stänger in dom och med iskalla,blöta fötter ge mig tillbaka till huset,för att på vägen tillbaka plocka upp korvskinnet och betongsuggorna och släpa med detta till huset...

Snart 5 år senare,har jag fortfarande ALDRIG tittat åt korvskinnet(som jag idag förmodligen skulle få plats X2 i) inte heller ägnat betongsuggorna en tanke...detta var en traumatisk upplevelse och har gett mig styrkan för att ännu mera hata snö!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards